zondag 30 mei 2010

Who'll Stop The Rain

Vandaag met Gert-Jan en Bart Pols..heel vroeg..(Half zes)..Naar het AWD. Ik heb er zin in...Want het is alweer een tijdje geleden dat ik in het AWD was...
Oostvaardersplassen...Natuurpark de Hoge Veluwe en de Krimpenerwaard..gingen even voor.
Het was droog toen we naar binnen gingen bij Panneland..Maar al snel begon het te regenen. Dus de eerste stop was noodgedwongen bij de eerste schuilhut....Wat een weer!
En zo zag de AWD eruit op dat moment...grauw.
Na een bakkie te hebben gedaan besloten we om naar de schuilhut op de Duizendmeterweg te gaan.
en daar maar even kijken hoe het weer dan is...
Het blijft slecht weer...we lopen nog door het verboden gebied (op het Pad)..
Het zicht is niet goed..we moeten schuilen...En zo staan we tegen een keet van het Waternet ..Om te wachten tot de bui weer wat minder wordt.
Hadden ze maar meer Bunkers..Waar we konden schuilen..Deze Bunker..Staat bij het begin van de Kippendellen.
Zadelzwam.
Gert-jan en Bart bij de Zadelzwam..
Futen..Visje.(Nieuw Kanaal)
En dan zien we de jonge zwanen..het zijn de eerste die ik zie..in de AWD...Maar ik heb al veel foto's van jonge zwanen de revu zien passeren..Op andere Site's
Tegen over De Kippendellen..schieten we het gebied Eiland van Rolvers in..zo lopen we via een mooie route.........Richting uitgang.
Want het weer blijft slecht...Alles is nat en koud.
we kunnen net zo goed naar de overkant zwemmen...want natter kunnen we niet worden.
IHet Gebied Eiland van Rolvers is een Prachtig gebied..Het is er altijd rustig..
En er zijn veel heuvels...Waar je (Bij mooi weer :)..Heerlijk even kunt gaan zitten..En genieten van het mooie uitzicht.
We komen nog enkele damherten tegen...Maar met dit weer lijkt het wel of ieder beest ook de dekking opzoekt..om te schuilen voor het regenachtige weer.
Alleen de Snoek...Tja..Die word er niet warm of koud van.
Gert-Jan en Bart gaan naar huis..Ik hoop dat het nog een beetje opklaart..En ga nog even kijken bij het nest van de Bonte Specht.
En laat hij nou thuis wezen....
En nu geen tegenlicht..Maar weer spetters op mijn lens..
Het is ook nooit goed hé :)
Maar ik ben tevreden hoor..Ik was al bang dat ze er niet meer zouden zijn.
dus dit was een meevaller..Nu wil ik nog even de bastgeweien zien....van de Damherten..
Dus loop ik naar het Vinkenveld...(Grootste kans op Herten)
En daar begint het te hozen...bellen op de grond..
Ik ga schuilen in het bos...
Er lopen een paar jonge damherten...Ik sta hier met mijn rug tegen een grote boom.
De boom lijkt wel warmte af te geven.
ik doe hier een bakkie koffie...Maar ook in mijn koffie zie ik af en toe een bel..als er een grote spetter uit de boom komt zetten.
Ik denk nog.."had ik maar met Gert-Jan en Bart mee naar huis gegaan..
En: Dan gaat het deuntje door mijn hoofd van CCR...Who'll Stop the Rain...
En dan neem ik het Paardenpad aan de buitenkant van het AWD...
Hier heb ik in ieder geval even meer licht.
Een Reebok tussen de Varens...Die al behoorlijk gegroeid zijn.
Het Reebokje is ook maar net aan te zien.
Reeën zijn over het algemeen niet zo tam...En slaan snel op de vlucht..
Soms maken ze dan een blaffend geluid...En het is niet zo als bij damherten dat ze iets verder stoppen..Nee je komt ze dan meestal ook niet meer tegen.
Een prachtig beest!
Een viertal Scholeksters krijgen het aan de stok...
De grauwe ganzen (met Jong..kijk maar goed)..kijken toe.

Het was ondanks het slechte weer...Heerlijk om weer eens in het AWD te zijn.
Doorwaternat..
Regen voor negen uren kan nooit de hele dag duren!...Nou...Wel bijna de gehele dag dan!

22 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Ik vind het wel heel stoer dat je toch gegaan bent vandaag! Ik was vandaag ook vrij, maar gisteravond tot laat nog visite gehad, dus ik dacht, ik wacht het even af, maar toen ik wakker was hoosde het hard en ben ik binnen gebleven ...
    Ik heb nog wel getwijfeld, want regen kan ook zijn charme hebben en de natuur ziet er dan toch anders uit, maar uiteindelijk ben ik niet meer de deur uitgeweest :-)

    Je foto's zijn zoals altijd weer een mooie weergave van het AWD en je specht, die is weer top. Het reetje vind ik ook erg mooi, zo tussen de varens.

    Groetjes en fijne avond
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henk,

    Wat jammer van het weer hé, heeft het bij jullie de gehele dag geregend? Hier zijn wij vanmiddag nog op pad geweest, toen was het droog. Je hebt ondanks de regen een leuke wandeling gehad, met goede foto's erbij, was je niet bang dat je camera nat werd?
    We moeten weer eens snel die kant ook eens uit, want het ziet er erg mooi uit die herten met hun zomervacht.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat is echt moedig hoor om met dit weer zo vroeg op stap te gaan, maar je moed is beloond door toch wel heel leuke dingen die je hebt gezien, de kleine zwaantjes, de specht (top dat koppie!), de ree tussen de varens, en vooral de scholeksters met de ganzen, geweldig vind ik die!
    En CCR, ja uit onze tijd, ik had de elpee Cosmo's Factory, helemaal grijs gedraaid....
    Laten we hopen dat die rain gauw stopt,
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier een dvd CCR
    Maar met dit weer blijf ik toch echt binnen ....
    En ben ik natuurlijk blij met mensen die zich door uhh wat regen niet tegen laten houden pffff het heeft hier gewoon de hele tijd geplenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://www.youtube.com/watch?v=lIPan-rEQJA

    heerlijk nummer henk, jawel onze tijd hihi,

    wel je natte pak is het graag waard geweest want het is weer een snoeplogje....
    heerlijk,

    maak er een mooie dag van morgen
    hé,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks het sombere weer heb je er toch n mooie, gevarieerde, boeiende reeks van gemaakt ! Bedankt voor de gratis wandeling !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. NOu ondanks het slechte weer toch mooi foto's.
    En het is altijd geweldig als je nog wat hertjes tegenkomt.
    En dan die foto van de specht ..helemaal geweldig.
    Ik heb weer genoten van je serie maar ook van je verhaal erbij .
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga altijd...Meestal valt het weer wel mee. En dan is het net even anders dan de voorspellingenzijn. Naar huis kan ik altijd nog :)
    En de camera nat..Tja ik hou hem zoveel mogelijk onder mijn jas.
    Ik heb dit keer wel flink gestookt in mijn auto..Om mijn camera snel weer droog te krijgen.
    ...Ja ik was (nu nog wel hoor..) helemaal gek van de muziek van CCR.
    Die Country rock was top / is nog heerlijk om naar e luisteren.
    ..
    Oh ja..Als het regent..en je loopt door de bossen..Is het ok heerlijk hoor. (zolang je maar niet koud word)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja het weer was 3 keer niks, maar je hebt nog wel leuke foto's kunnen maken :-)
    Die reetjes boven die varens, echt leuk! En jonge zwaantjes!! Geweldig.
    Overigens reed je voor ons toen je weg reed bij Panneland :D
    Alleen ging jij rechtdoor en wij de hoek om richting de rotonde.
    Ik ga van de week nog wel op herkansing, want ondanks dat ik niet schuw ben voor regen, is het toch fijner als het goed weer is.

    Fijne maandag!
    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zag ik nu ergens ook een uil vliegen????

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt gelijk gehad om gewoon lekker te gaan want er is altijd wel wat waarvan je achteraf denkt, dat was de moeite waard. Enkel het moment al. De specht is echt lachen met zijn kop zo uit de stam. Maar ook de herten zijn weer erg fraai hoor. Een toffe serie wederom

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ondanks het slechte weer, heb je er toch nog wat moois van weten te maken

    Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, dat je nog gegaan bent met die regen! Wij zagen het weerbericht zaterdagavond en besloten niet naar de AWD te gaan. Ondanks de regen heb je mooie foto's. Gaaf zeg, dat je die reebok zag.
    Ik vind de foto's van de ganzen met de scholekster erg leuk.
    En de Specht natuurlijk, lekker droog in zijn nestje.

    Groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Henk,

    Het eiland is inderdaad één van de rustigste plekken in de AWD.
    Wij komen daar graag en je vind daar ook veel soorten paddenstoelen.
    Jammer van het weer, maar een natte wandeling levert wel weer leuke plaatjes op.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super Henk
    voral die bonte specht.
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Henk,

    Net een log geplaatst met de lepelaars, eerst de groep, en van de week doen we de andere lepelaar die we weer van dichtbij hebben gefotografeerd. Kan je gelijk zien wat voor mooi natuurgebied het bij ons is, dit is niet ver bij ons vandaan.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  17. MMM wat jammer he die regen. maar toch heb je het lang volgehouden zeg :)
    Mooie foto's. Die van de reebok tussen de varens is mijn favo van deze serie Henk
    Lieve groet Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie opnamen weer henk.
    vooral die van de ganzen en de scholeksters.
    Ik dacht even dat ze vreemd gingen.
    Die zwaan....
    zou het de zwaan zijn die ik onlangs op het nest heb gefotografeert?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Henk,

    Het gebied heet Oeverlanden Hollands Diep, in Strijen-Sas en er zijn verschillende ingangen waar je kan wandelen. Ook is hier dus die oeverzwaluwenwand. Mocht je nu eens daar naar toe willen gaan, dan kunnen we wel wat afspreken dat we het gebied laten zien. Wie weet zijn er wel meerdere die dan mee willen.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je logs zijn goed maar je smaak voor muziek ook. Creedence! Jammer dat juist dat nummer van toepassing was toen je het AWD bezocht...

    Nu is het natuurlijk wel zo dat je nu wel ineens andere plaatjes kan schieten, inclusief regendruppels op je lens en in je bakkie koffie.

    Het is wederom een diverse serie geworden waarvan het gevecht met de ganzen (inclusief kleintje) een mooi gezicht is.

    Ondanks de regen mogen je foto's er weer zijn Henk!

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ondanks het weer toch weer een mooie wandeling...
    die zadelzwam is prachtig zeg!
    en die kleine zwaantjes, lief!
    laten we hopen dat het weer gaat opknappen de komende tijd...
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Henk,

    We hebben er een stukje over geschreven met diverse linken erbij, kan je het zien hoe het eruit ziet, en waar het is.
    Ook hebben we weer foto's van een lepelaar geplaatst.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen