woensdag 10 maart 2010

Reeën Amsterdamse Waterleiding Duinen

De Ree
Dit logje had ook de Ondergang...van de Zonsondergang kunnen heten!
Ik ging laat naar het AWD....Het zonnetje scheen heerlijk..Dus wilde ik naar ingang Oase...Er was nu genoeg licht om in het bos foto's te nemen...
Het liefst van de mannetjes damherten..Ik had er bij de laatste wandeling maar één gezien. Dus die schade moest ik even inhalen!
En ik wilde wel weer eens een mooie zonsondergang op de foto zetten.
Dat liep anders.........
Want ik ree over de provinciale weg ( de N 211) ...En daar reden mijn tegenliggers met licht aan!....Foute boel.
Iets voorbij de Zilk is de zon verdwenen...Geen zonsondergang dus!!
Een Reiger...bij het Bezoekerscentrum...Bij de laatste wandeling zagen we een dode Reiger (de z.g. Zweiger)
Maar ik zie ze liever zo:)
En de Dodaar was er ook ...
En wat blijft hij soms lang onder water..
Het kleinste fuutje is nogal schuw...
En hij gelooft me niet als ik zeg...dat hij niets te vrezen heeft van mij.
Ik ga het bos in...Beukenlaan..Vinkenveld..
Damherten op het Vinkenveld


En natuurlijk zie ik ook wel eens beesten over het hoofd...Deze foto kon ik nemen..omdat een ouder echtpaar me er op wees. Anders was ik dit damhert denk ik ..zo voorbij gelopen.
Thuis zeggen ze wel eens...Hoeveel keer heb je dat hert al op de foto..
Het blijft mooi...Ook na duizenden keren! echt hé.
Een donkere Spitser.
Ik ben nog steeds verkouden...Ik loop maar te snotteren..Mischien moet ik ook maar een keer een antibiotica kuurtje nemen.
Ze gaan er vandoor.
En dan aan de buitenkant op zoek naar de Ree.
Aangestoken door de mooie foto's van Frans en Martine van Dijk...
Ga ik op zoek naar de Ree.
Een lange versie....van de REE!
Het Paardenpad
Twee Reegeitjes en een Reebok..
Ja...Als je zo staat met je cameraatje....Dit is zo moooooi!!
Zoiets moet iedereen minimaal één keer meemaken in zijn/haar leven.
Dit is de ultieme kick...Super.
Een Reebok en Reegeit..

Mooi gewei..Van de Reebok.
Je moet een beetje geluk hebben ook ...Om ze tegen te komen.
En daarbij...Ze zijn veel schuwer dan de Damherten.
En de Reegeit.
Nou..Ik had er nog wel meer kunnen plaatsen :)
Wat een superdag...Wel geen zonsondergang...Maar?
Dit maakt alles goed!
Nog één toegift :)...Omdat ik het niet kan laten,
Mijn dag kon niet meer stuk :)

24 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Wat een topdag!!!! Met die prachtige reeen ... helemaal geweldig.

    Ik hoop ze ook gauw eens zo op de foto te mogen zetten :-)

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eenman die zó boeiend kan vertellen,
    nee daar heb je nisk van te duchten
    die laat je vertellen daar geniet je van,
    ik neem dit logje mee op mijn netvlies naar bed henk,

    mooi mooi mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Henk, het blijft gewoon super gaaf, elke keer weer, daar ben ik het helemaal mee eens!

    Mooie foto's weer en een leuk verslag, ik vind de foto van mannetje ree die zo in de camera kijkt echt geweldig!

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals je weet gaan wij er vanmiddag heen samen met Mus
    de halve ochtend ik de keuken gestaan zodat als we terug komen alles alleen maar de over in hoeft
    Ik weet hoe Mus is met camera en dieren die ze niet elke dag ziet whahaha
    Denk dat het een latertje word.
    Henk die kou blijft nog wel even hangen want het is een hardnekkige
    Ook wij snotteren vrolijk verder
    Ik geloof dat mn stem bij tijd en wijle een octaaf lager is pffff
    Maar goed we nemen een rugtas mee met zakdoekjes dus het komt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi mensen die ree met dat witte gatje en de dodaars zou ik hier ook zo graag eens kieken maar ze zitten hier helaas niet, dan maar bij jou genieten van dat aparte watervogeltje....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie serie van de ree Henk!
    Die Dodaars zijn moeilijk te fotograferen want ze zijn erg schuw.
    Weer een mooie wandeling.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk

    Heb je Netwerk gezien? Het ging over de OVP en dat daar het beleid is dat de natuur zich zelf moet reguleren, maar het blijkt dat de dieren (o.a. herten) aan de honger dood gaan en dat dit stervensproces wel 90 dagen kan duren en zeer pijnlijk kan zijn voor het hert ... Volgende week zal er een spoeddebat zijn over deze kwestie ... ik ben benieuwd.

    Ik ben vandaag trouwens naar de AWD geweest en ja hoor ... ik heb reeen gezien!

    Ik ga de foto's vanavond uitzoeken :-)

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh Henk, dit wil ik ook...wat prachtig, zoveel mooie reeen, en wat een superfoto's. Je hebt ze vaker gezien daar he, bij het paardenpad. De laatste keer dat ik daar liep, zag ik niets, maar wat je al zegt, ze zijn schuw, dus misschien hadden ze mij gezien en zijn ze ervandoor gegaan.

    Wat je schrijft over de herten, zo herkenbaar, elke keer vind ik het weer zo geweldig leuk om ze te zien, en dan heb ik zo weer 50 foto's van alleen maar herten.

    geen zonsondergang, maar wel reeen, echt een superdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk
    er mooie foto's
    veel ree"en gezien zeg
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw Henk,
    Ze zeggen altijd dat je krijgt wat je verdient, nou, jij hebt duidelijk héél veel verdiend, wat een ontmoetingen weer, geweldig.
    Ik zou er bijna een beetje jaloers op kunnen worden, maar ik gun je deze ontmoetingen van harte! Want je laat ons altijd zo mee genieten van je avonturen, heerlijk!
    Ik kijk al weer uit naar je volgende wandeling,
    tot dan,
    groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen wonder dat je dag niet meer kapot kon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's henk
    Goed in beeld gebracht henk
    Je komt daar wel veel reen tegen zeg en niet schuw ook zoals je de foto's kan nemen
    Sterkte met je verkoudheid
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ook wij hebben vandaag 2 reeën gezien
    Mooi he

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank voor de link.
    Ik heb een wederlink geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Henk,

    weer een prachtig verslag en dito foto's, het is en blijft elke keer weer een verademing om door dit gebied te lopen en te fotograferen :)

    En je hebt gelijk sommige herten staan bij eenieder vaker op de foto, maar wat geeft het ze staan er elke keer weer anders op, mensen die niet van denatuur houden begrijpen dat niet.
    En dat je soms een hert voorbij loopt dat gebeurt mij ook wel eens, en dan kijk je om en dan pas zie je ze liggen, prachtige schutkleuren.
    Volgens mij kunnen we zo langzamerhand met alle webmasters wel een boek maken en vullen met alle verhalen en foto's, is misschien wel een idee :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Henk,
    Vanmorgen ben ik toch nog even naar de AWD geweest, helaas geen ree gezien. Ik heb wel het paadje gelopen wat jij had beschreven, maar ja, het kan natuurlijk altijd, dat ze net even ergens anders zitten of gewoon goed verstopt, ze vallen ook niet zo op he, met die schutkleur.

    Maar ik heb wel mooie herten gezien, het was een korte wandeling deze keer, maar alweer eentje die zeer de moeite waard was.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Henk,

    Wij ( Malou en ik ) hebben het gisteren nog over je gehad.
    Kan niet missen hè......

    Je hebt weer een topdag gehad...wat is het er ook heerlijk fotograferen.
    Jeetje ik wist niet wat me overkwam dat die beesten zich zo makkelijk laten benaderen.

    Er komen nog meer foto`s hoor , ik doe er altijd meerdere dagen over anders heb ik de rest van de week niks te verhalen.
    Moet zelf behoorlijk bijkomen van de dag....
    Zou jou reegeitje de zelfde zijn als mijn reegeitje????
    Geen idee hoeveel er wel niet lopen daar....het zal vast een ander koppeltje zijn.

    Wij gaan binnenkort zeker nog een keer terug we hebben het heel fijn gevonden.


    groetjes van Mus.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Soms zit het mee, soms zit het tegen Henk. Deze keer met de verwachte zonsondergang die uit bleef.

    Maar het zit aan de andere kant meteen weer mee met de gespotte herten etc. Ik geloof direct dat je kickt als je voor het eerst oog in oog staat met deze prachtige dieren. Zelfs na duizend keer zoals je zelf zegt.

    Na zo'n prachtige serie kan je dag niet meer stuk. Dat is een ding wat zeker is!

    Groetjes,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank voor je link meneer Bossie.
    Ik zal jou link ook op mijn linkenpagina zetten.

    fijne dag.......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heerlijk weer!
    Het is hier toch wat vriendelijker dan in de oostvaarderse plassen....

    dagdag
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Henk,
    Ik ben vanmorgen nog even in de AWD geweest, samen met Jeroen.
    We liepen onze gebruikelijke route, langs het kanaaltje en dan delen van de blauwe route.

    En je raadt het nooit, we hebben een ree gezien, op een plek waar we hem niet hadden verwacht, in het bos nabij het vliegersmonument. Jeroen zag hem, ik zou er voorbij zijn gelopen want je zag hem bijna niet, weinig licht in het bos. Ik heb veel foto's gemaakt maar er bleken maar een paar goede tussen te zitten....die komen later op mijn log. Maar ik was natuurlijk helemaal blij...ik heb een reebok gezien (heel mooi beestje trouwens).

    en..we kwamen Herman ook nog tegen.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Henk

    Heerlijk zeg. Ik heb er weer van genoten. En de Ree nee die ben ik ook nog niet eens tegen gekomen.
    En idd je kan geen genoeg krijgen van de foto's van de Damherten he haha

    Fijn Weekend
    Lieve groet Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze dieren zien er prima uit. Heel wat anders gaat het er momenteel aan toe in de Oostvaardersplassen waar in deze maand en begin april massale sterfte onder de grote grazers dreigt. Zie bijvoorbeeld deze link: http://www.youtube.com/watch?v=xi85x1VuNhI (even kopiëren naar de browser) en www.oostvaardersplassen-sterfte.nl. Beelden die je waarschijnlijk nog lang zullen bijblijven.

    Vriendelijke groet, Patrick Blom

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Henk,

    Wat een pracht serie is dit weer, het is iedere keer weer genieten als je hier komt kijken.Het is een pracht omgeving waar die herten zitten, we hopen er echt spoedig ook eens heen te gaan.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen