woensdag 28 maart 2012

Strijdbaar

(Vandaag zondag 25 Maart 2012)
Nog voor de Protestwandeling van Stichting Natuurbelang AWD..
Gaan Herman en ik vroeg de AWD binnen..
Wat is het een mooi gebied..Ik voel me strijdbaar..
Hier moeten we voor vechten..Dit mag NOOIT een fietsgebied worden..
Geen plakje van de worst wil ik/we kwijt.
Ik ben strijdbaar!!!
Want als de politiek het Rentmeesterschap verkwantseld en vergooid
....Dan moeten we wel onze stem laten horen.
Morgen weten we misschien meer..
Want Donderdag vergadert de Amsterdamse raadcommissie over het fietspad..!
Strijdbaar..
Ik had natuurlijk nog meer mensen verwacht deze middag..Achteraf was het toch een geslaagde wandeling...En men had het gevoel in ieder geval het uiterste gedaan te hebben..om fietsen door de AWD te voorkomen.Maar helaas was de tijd kort geweest om het te organiseren....De reacties op de site vielen me tegen. Een beetje het gevoel geen feed back te krijgen..Gelukkig wel veel mail..en dat deed me goed..Ik ben Strijdbaar!
De natuur in Nederland heeft het moeilijk..
En heeft nu in deze tijd juist de steun nodig van die mensen.
die nog wel inzien hoe belangrijk de natuur voor nu en later is..
Ik denk aan de dieren die opeens niet meer de beschermde status hebben..
Natuurgebieden die geschrapt worden...
En een geweldige kans die verloren is gegaan met het niet doorgaan van het Oostvaarderswold
(Oostvaardersplassen verbinden met de Veluwe)
Nee...Het gaat niet goed ...Maar ik ben strijdbaar..U ook?
(in ieder geval bedankt voor diegene die de protest actie steunen / steunde..)
door mail/reactie/meelopen met de wandeling of een kaart stuurde...
----
Ik heb de laatste week veel dit nummer gedraaid..met een geweldige tekst
( Liefde voor de natuur )
Strijdbaar...En wat brengt morgen?
Laten we hopen dat het morgen..Een dag voor de natuur gaat worden.
Want een dag voor de natuur is een dag voor de mens..
(Geen schijt aan natuur)
In veertig jaar tijd heb ik het gezien bij onze polder..van alle kanten bebouwing..fietspaden..een weg.....Elk jaar ging er wel een stukje af..En nu...Ach..De mensen vinden het geen polder meer.."Het mag wel volgebouwd worden"..want het stelt niet veel meer voor...En dat in veertig jaar tijd hé.
Laten we zuinig zijn op onze natuur..En die trots door kunnen geven aan de
volgende generaties...
Een ruit ingooien gaat sneller dan een ruit maken!
En deze regering heeft al teveel ruiten ingegooid.
Bedankt voor de reacties.

13 opmerkingen:

  1. Hallo Henk

    We moeten maar duimen voor morgen, en hopen op een beetje gezond verstand
    maar of deze arrogante bestuurders zich veel van de wandelende natuur liefhebbers aan zullen trekken ?..... we moeten het maar afwachten.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,

    Wat een triest maar waar verhaal.
    Zondag een heerlijke actieve dag gehad met als sluitstuk de wandeling door het AWD. Voelde me 's avonds moe maar voldaan. Was al weer te lang geleden dat ik er geweest was. We hebben de natuur harder nodig dan we denken......
    Laten we hopen dat ze dit morgen ook door hebben!

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ochtendfoto's in de mist vind ik altijd zo mooi en sfeervol. Je ziet dan ook altijd veel.
    Laten we hopen dat er een wijs besluit genomen wordt en dat de actie z' n vruchten heeft afgeworpen. Spannend!
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,
    Laten we hopen dat de actie geholpen heeft, ze verzinnen steeds weel andere rare plannen. En dat we van jou blog kunnen blijven genieten,daar kijk ik altijd weer met plezier na.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi henk
    het was en mooie morgen met wat mist wat onze foto's erg mooi maakte het is een mooie serie geworden vooral de onverwachtse vos,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blijf strijdbaar Henk !!
    Aan jou zal het niet liggen he !
    Je weet hoe ik tegenover die fietspaden sta.
    Ik hoop echt dat de wandeling en het tekenen van de petitie gehoor zal vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,

    Spannende dag morgen. Hopelijk wordt je inzet en strijdbaarheid beloond en wint de natuur het dit keer van de mens!

    Mooi blog weer trouwens.

    groet,
    De Reptons

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk, ik hoop dat je morgen geen trieste mededeling hoeft te plaatsen.
    Duimen maar.
    Ik heb veel respect voor de manier waarop je opkomt voor de natuur.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopelijk komt dat fietspad er niet ... hoe lang zullen we nog moeten strijden?? Heel goed dat je je er zo voor inzet!! Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I agree with you Henk...we, people, are terrible-destrying all nature beauty around us...while nature shows how well its kids (animals and birds)try to adapt to all the errors done by us...so sad:(

    I love the frog shot...have a good rest of the week and thanks again for your lovely blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Henk,

    Nou, ik ben benieuwd wat er van al dat geprotesteer gaat komen.
    Ik heb in ieder geval de petitie ondertekent en hoop echt dat het AWD gevrijwaard blijft van fietsers.
    Zou zo zonde zijn.

    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vergadering is uitgesteld, omdat een andere teveel uitliep!!! Jij hebt in ieder geval enorm je best gedaan, om mensen zoveel mogelijk te overtuigen om de petitie te ondertekenen.

    Ik waardeer je steun enorm, omdat jij toch wel één van de grootste liefhebber is van de AWD.

    We wachten dan nog maar even af op een goede afloop.


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie blog.
    Ik weet niet wat er besloten is in de vergadering, we wachten af, we hebben er alles aan gedaan...toch.

    BeantwoordenVerwijderen