vrijdag 12 augustus 2011

Antipathie Reiger

De Reiger...Eigenlijk heb ik het niet zo op de Reiger..Ja..Natuurlijk is het een mooie sierlijke vogel....Maar mijn  antipathie tegen deze mooie vogel is ontstaan..nadat ik hem regelmatig zag wegvliegen uit mijn achtertuin..Met één van mijn goudwindes....
En dan niet van die kleintjes...Nee..was dat maar waar!..
Altijd pikte hij de mooiste en grootste vissen uit mijn vijver...
Ik heb hem in mijn gedachten al meerdere malen zijn nek omgedraaid!!!
(Wandeling 11 Aug. AWD)
Nu zie ik U denken...Dan moet je een netje spannen over je vijver...
Of een kabouter neerzetten met een geweer..
Of wat je ook wel eens ziet..zo'n nep Reiger.
Nee..Dat is niks voor mij...Ik heb het nu geaccepteerd dat de Reiger zo nu en dan een visje pikt..
De vijver is best groot..en er groeien veel waterlelie's in..
En ook onder de brug kunnen de vissen schuilen....
Dit is niet mijn vijver..hoor:) ..Dit is in de AWD..
En dit is zo'n beetje de vaste plek van deze Reiger..Mensen die er meer komen..Die herkennen hem wel.
En het is een prachtige plek om foto's te maken..
Ook lopen hier meestal wel herten in de buurt..
Het weer werkt ook vandaag niet mee..het begint te regenen..
En ik ga via het Vinkenveld weer snel naar de uitgang..
Ik loop door het bos...En ik zie een reebok wegschieten..
De foto is niet best...Maar ik ben al blij dat ik hier weer eens een ree tegenkomt..Verleden jaar liepen er hier nog heel wat reeën...helaas heb ik er toen in dit gebied ook veel.... dood gevonden... Laten we hopen op een snel herstel van de populatie. Natuurlijk had ik meer foto's..o.a. van de vele paddestoelen  die met dit vochtige weer de grond uitschieten..Maar ik kreeg nog een paar foto's toegezonden...(Erik en Johanna) En die wil ik ook graag plaatsen.
Als laatste de Reehinde in de weilanden..net buiten de AWD
-
XXXXXXXXXXXXXX
-
Foto's..via Mail Ingezonden door Erik en Johanna..
(Foto AWD ingezonden door Erik en Johanna)
(Foto ingezonden door Erik en Johanna)
Rugstreeppad.
We willen nu eens reptielen op de plaat proberen te krijgen en dan moet je in Limburg zijn.
onze inspiratie is gekomen door Bobby Bok hij heeft een super mooie website over reptielen in Nederland
(Foto ingezonden door Erik en Johanna)
Laatst zijn we twee dagen naar Noord Limburg geweest in de buurt van Swalmen.
daar nog wel Reeën gezien.

20 opmerkingen:

  1. Hoi,"Bossie", een goede morgen. Hier bij mij in de buurt(Gouda) stikt t ook van de reigers. Als je 't over geduld hebt...wat die al niet kunnen staan om aan een vissie te komen! In die tijd ben ik al 10x de supermarkt in en uit geweest..
    Mooi weekend en vr. groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henk

    Hele mooie opnames van de reiger, en de reeën natuurlijk.
    Zo te lezen heb je een pracht vijver.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan die foto's en geplaatst met een leuk opgebouwd verhaal. Zijn de reigerfoto's bij een soort stuw gemaakt? Dat geeft een wel heel apart effect aan de foto's.

    Hartelijke groeten,
    marion
    http://leven-marion.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,

    Grappig hoor. Was 2 weken terug voor het eerst in de AWD en heb die reiger ook gefotografeerd en wel vanaf de brug die bij jou prominent te zien is. Erg mooi gebied waarvoor we veel te weinig tijd hadden. Moet het blogbericht nog maken.

    Leuke serie!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. great as usual:-) lovely also the picture from the frog (this is so nice that you put pics from other people too), like this u show really well the whole bio-diversity in AWD! fijne weekend:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk,
    Al moet je de reiger niet, je heb ze er wel mooi op staan.
    De herten zijn ook altijd mooi om te zien.
    Vind de ingezonden foto van de vos wel heel mooi zo als ze kijkt.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk
    het is weer een mooie serie foto's en je had droog weer en weer reen mooi hoor.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,

    Tja, de vis wordt duur betaald zei Knietje eens :-)
    Hier in de achtertuin barst het ook van die grijze rakkers, alleen is hier geen water en bedelen ze geduldig bij de bewoners.
    Leuke wandeling en jammer dat er zoveel regen valt.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Henk ja het kan wel een zonde van je visjes zijn maar ik vind ze er wel mooi op staan je komt ze dan overal tegen en de herten staan er ook super op met een fijne info.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Henk,

    Tjonge jonge geen sympathie voor de reiger, maar dan zulke prachtige foto's er van maken :-)
    Vooral die ene waar de reiger wegvliegt is prachtig.
    Tja het begint hier in het zuiden nu ook te regenen. Ik had deze week eigenlijk naar de AWD willen gaan, maar ik wacht op beter weer. Wanneer zal dat zijn?
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Henk,

    de Blauwe Reiger weet wat hahahaha... en geloof me, zo'n nepreiger in je vijver haalt echt niets uit hoor. Kennissen hadden dat ook gedaan maar mevr reiger kwam er gewoon naast staan hahahaha...

    Sorry dat ik even in de lachh schoot over je opmerking dat je in gedachte al vele malen de nek had omgedraaid van zo'n beest. Ik kan me er wat bij voorstellen.

    Hier zit in het Wilhelminaplanteosn een hele reigerpolpulatie, en als je daar wandelt wil het wel eens gebeuren dat er zomaar "iets" naar beneden valt bleh......

    Maar ik heb weer genoten van je blog met de vele mooie foto's en bijschriften. Heel fijn weekend.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Henk,

    Ja ook ik loop achter met bekijken van blogs...ik heb ook het idee dat ik een blog van jou gemist heb.

    Leuk blog heb je weer gemaakt met veel info over de bekende AWD Reiger. Zitten mooie platen tussen, vooral die close-up. Gaaf dat je eindelijk weer een Reebok gezien hebt in de AWD....er zitten er helaas niet zoveel als in Berkheide hé, maar jullie hebben vorige week zondagochtend toch meer mazzel gehad in Berkheide.

    Nog 2 dagen werken, en dan eindelijk vakantie!!!! Zin an!!!

    Me laatste blog voor mijn vakantie heb ik online gegooit.

    Volgende week zondag OVP staat nog vast hè?

    Groeten en veel plezier morgenochtend in de AWD, als jullie gaan!

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb gisteren ook een reiger gefliepst Henk
    Hij bleef gewoon zitten toen ik op anderhalve meter afstand was.
    Ik heb um aangesproken maar hij bleef gewoon zitten :-))


    Wat een schitterende serie staat hier weer!!
    Toppie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's Henk ... de reiger kan inderdaad ook heel erg mooi zijn ... en ben benieuwd naar de grootte van jouw vijver :-)

    Groetjes vanuit de nachtdienst
    Miranda
    p.s. het rss kanaal dat ik had van jouw site doet het niet meer ... maar ik zal regelmatig langs komen om te zien of je nieuwe foto's hebt geplaatst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Henk,

    Ik zie dat Miranda het ook al gemeld heeft: de RSS werkt bij je site niet meer. Ik volg alle updates altijd via die RSS en niet via de bloglijst, dus ik had deze serie bijna gemist, en dat zou jammer zijn, want je hebt prachtfoto's van de reiger neergezet.
    Begint dit een rugzakreiger te worden??
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie opnames van de reiger. Bewijst maar weer dat er ook mooie beelden van deze vogel gemaakt kunnen worden, appart ook met het stromende water. Ook de damherten goed in beeld gezet. Groetjes, aranka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Henk,

    Pracht foto van die reiger boven het water!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach Henk zo heb jij de pest aan reigers....en een ander aan herten in de tuin.
    En ik....vind de katten in mn tuin weer drie keer niks
    Ik ben vorige week onder luid gebrul mn voordeur uitgevlogen, de kat vloooog weg.
    Mazzel dat er niemand voorbij liep anders had ik heel wat uit moeten leggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen