vrijdag 2 juli 2010

Ingezonden Foto's (Loes)

Foto's : In dit bericht zijn ingezonden door Loes!
Loes bezoekt regelmatig het AWD..Haar site :
(Oefening Baart Kunst? De Uitdaging...)
Is zeker de moeite waard om eens goed door te nemen.

De Amsterdamse Waterleidingduinen zijn eigendom van de gemeente Amsterdam. Waternet (voorheen Gemeentewaterleidingen) is beheerder van de AWD. Natuurbeheer, drinkwaterwinning en recreatie gaan hier al jaren goed samen. Al vele decennia zijn wandelaars hier van harte welkom, ook buiten wegen en paden. Verder bestaat het recreatiebeheer o.a. uit het verbieden van honden en fietsers. (Scootmobiels voor ouderen en gehandicapten vormen een uitzondering) Deze vorm van beheer is (was) uniek in de Nederlandse duinen.
Aan de rand van het Amsterdamse Waterleidingsgebied..kom je wel eens een Vos,Ree of Damhert tegen.
Is dat erg?...Laten we eerlijk zijn..We zitten er niet op te wachten.
Maar als het fietspad doorgaat?
Zou dat betekenen..Dat er weer een stuk natuur word geisoleerd van de AWD (door rasters)
Zo maken we het leefgebied kleiner..en  kleiner .......van het AWD.
Vergelijk het maar met een worst...Waar elke keer een plakje vanaf wordt gehaald!!
En dan gek staan te kijken dat er nog meer beesten  hun habitat verlaten..Omdat het gebied te onrustig of te klein is geworden.
Natuurlijk zo'n ecoduct..daar is niks op tegen...Maar fietsen in het AWD..Nee!!
Hier de Vos op het fietspad bij de ingang Zandvoortselaan.
Wij als wandelaars ergeren ons nu al dood aan de fietsers die verguning hebben.....dankzij Waternet.
Zelfs scooters...(niet legaal) kom je nu al tegen..
Ik denk dat ze bij Waternet..De ellende die dat geeft..zwaar onderschatten.
We moeten weer terug naar de oude situatie!!
----
Foto's (Loes) in deze log..zijn via mail ontvangen. (deze komt ook onder Gastfoto's Via Mail Ontvangen te staan..Rechts van de site)

11 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,

    Je hebt de foto's mooi ingepast in je verhaal over de strijd tegen het fietspad, ik wist wel dat je daar iets goeds mee zou doen, dat kan ik jou wel toe vertrouwen, vandaar dat ik je ze had toegestuurd.
    Zo kan ik op mijn manier misschien een klein steentje bijdragen.


    Maar ik had je niet gevraagd om "reclame" voor mijn site te vragen ;-)

    (niettemin bedankt, want dat vind ik natuurlijk wel leuk)

    Succes met alles en goed weekend,
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes
    Ik bedank jou..voor het sturen van deze prachtige/unieke foto's.
    Het geeft goed aan..Dat mens en dier..In dit kleine landje. Snel met elkaar te maken krijgen.
    Dat vraagt om een goed beleid..Aan de ene kant meer / groter natuurgebied en aan de andere kant voorlichting en borden.... en respect voor de dieren.

    Ook een fijn weekend Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dan tóch nóg harder protesteren hé henk dat dat zeker niet doorgaat,
    ik vind het een beetje een zielig gezicht zo'n dier op het asfalt??


    een zwoele avond gewenst,
    wil de verkoeling lukken bij jou ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peter de Mooij3 juli 2010 om 06:29

    Over een makke vos gesproken, haha dit slaat weer werkelijk echt alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. VIA MAIL ONTVANGEN VAN KEES PIËL

    Hee awd bossie,

    ik noem je zomaar bij je artiestennaam, vind je dat erg, ik geloof het
    niet toch, anders moet je het wel even laten weten a.u.b. Vaak weet ik
    niet eens je echte naam meer, ik onthoud enkel je artiestennaam. Ik had
    zojuist een heel verhaal op het blog, maar dat is verloren gegaan met
    die wachtwoordmelding. Ik zal het verhaal opnieuw componeren, morgen
    pas, en korter dan maar, ik heb wel een uur zitten zwoegen op die
    tekst, je wordt niet goed zeg. Maar voortaan ga ik kopieren vanuit een
    document, dat overkomt me dan niet meer op die manier. Mischien moet ik
    een oud wachtwoord gebruiken bij jou, maar ik kan zoeken wat ik wil,
    vindt het niet...

    Ik begon je te bedanken voor de publicatie van de persberichten, want
    dat vind ik nog steeds geweldig. Dus hierbij weer bedankt. Overigens is
    er haast geen belangstelling, de Heemsteedse Courant zou met een artikel
    komen, weliicht Het Parool, dat wordt wel veel gelezen in Amsterdam. De
    St. Natuurbelang AWD-site heeft alleen heel oude berichten, uit december.

    Ik vertelde ook dat b& w van amsterdam op 29 juni heeft besloten om het
    fietspad goed te keuren en dat aan de cie. zal voorleggen. die gaat op 1
    september dan zijn eigen standpunt bepalen. Catastrofe

    Nu nogmaals bedankt, maar jullie zijn natuurlijk ook wel tegen het
    fietsgedoe. Leve het laatste groote wandeldomein van Nederland en de
    Randstad!!

    kees Piél

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat er toch zo weinig animo is om het fietsen in de AWD tegen te gaan...Je foto's spreken meer dan woorden... en straks zegt men overlast van de dieren...
    sterkte met de strijd....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's van Loes bij het verhaal over de dieren van de AWD en de gevolgen voor hen als er een fietspad komt. Lees ik dat nou goed....is het op 29juni goedgekeurd, en gaat dat stomme fietspad er komen.....
    Wat kunnen we er nog aan doen.
    Ik gooi er deze week nog maar eens een logje tegenaan, of het helpt weet ik niet...maar als we niets doen dat krijgen we zeker dat fietspad.

    Fijn weekend
    Groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals ik al aangaf in mijn vorige commentaar .......

    Misschien moeten we eens een email actie op touw zetten waarin we Waternet verzoeken om eens wat actie te gaan ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige woord en beeld, vos op een fietspad, hij hoort daar dus niet!

    Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weg met die idiote plannen!
    O.T.

    Henk we hadden het onlangs over de live writer .
    hierbij een linkje waar je er over kunt lezen en het gevalletje kunt downloaden.
    http://huismusje.web-log.nl/huismusje/2010/03/weblog-gemak.html

    ook heb ik verteld over de google reader.
    Die kun je hier downloaden.
    je zult er veel gemak van hebben.

    http://www.google.com/reader

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Komt heel vreemd over he zo'n vos wandelend op n fietspad, is tegennatuurlijk en heeft al zoiets als n dier in n dierentuin. Triest en zielig beeld, word er n beetje droevig van.

    BeantwoordenVerwijderen