zondag 11 april 2010

Vos Met Prooi (nieuwe lens)

Vandaag was het de bedoeling met z'n vieren naar het AWD te gaan.
Herman Versteeg,René Smits,Rudi Sellink en Ik...
We haden afgesproken om kwart voor zeven..Om even half zeven waren we met zijn drieën..alleen Rudi moest nog komen...En omdat Rudi er vijf voor zeven nog niet was ,gingen we naar binnen..Bij Ingang Panneland....Helaas..maar we kunnen niet te lang wachten.
René heeft nog twee lenzen bij hem...Om te proberen op mijn camera.
Maar ik begin gewoon met mijn oude lens.Achteraf ga ik die foto's niet plaatsen...want de nieuwe lens...Ja dat is vele malen beter....Dus met de Nieuwe Lens genomen foto's...op deze blog!!
De eerste foto's met de nieuwe lens...Neem ik op de Kippendellen..
Richting het Ijzeren Mannenvlak.(Langevlak)
We doen hier een bakkie en ik test de nieuwe lens even uit..
Witteveld..En wat gaat het fotograferen met de Nieuwe lens goed..
Een analoge minolta 70-300mm
En dan is het natuurlijk leuk om het op vogeltjes te testen...
Deze Witte Kwikstaart op het Witteveld...
Wilde wel even meewerken..
Ja...Dat ging super!
Een Reebok..Met Bastgewei loopt in het gebied Groot Zwarteveld...
Ook dit Damhertje ..zagen we op het Groot Zwarteveld..
En toen gingen we richting het Klein Zwarteveld...Een Vos zou wel leuk wezen :)
Maar ja....Dat heb je niet voor het zeggen.
Een Vink..
En een Vos steekt vlak voor ons het pad over...Het gaat zo snel , Dat niemand van ons de kans krijgt om een foto te maken...jammer maar het is niet anders...
Als we een stukje verder lopen..
Zien we de Vos achter ons weer uit de struiken komen..

De Vos bljft even staan en schiet dan aan de overkant het struik gewas in..
Herman en René lopen nog even terug...Maar de Vos blijft weg.
Wel lekker..Dat we weer eens een wilde Vos zien.
De Beflijster.???
We zien aan de overkant van het Kanaal een vogel zitten...Er zijn meerdere mensen die de vogel op dat moment aan het bekijken zijn..Ik vraag aan één van de mannen.."wat is dat vor een vogeltje"..Hij zegt: "Dat!..Dat is de Beflijster.
Ja..ja... En hij gaat verder met "Als je die op de foto neemt..Nou dan heb je een primeur..want die is zeldzaam".
Ik weet even niet of ik hem serieus moet nemen..Maar als hij dan de vogel laat zien in een boek..met naam..
Ja..oké.
De beflijster (Turdus torquatus) is een zangvogel uit de familie lijsters (Turdidae).
In de zomer zijn ze in het hoge noorden en de Alpen, terwijl ze overwinteren in het Middellandse Zeegebied.
Vanwege hun witte bef worden ze ook wel dominee-merels genoemd.
En dan een mooie serie van de Vos...
Vos vangt Mol...:
We zien dat de Vos iets op het oog heeft...
Een sprong....
En een zwarte toet..
Maar Ze (Moervos) is nog niet klaar...
Heeft ze hem nou of niet..
Jawel..Ze heeft een...
Mol gevangen..
Ze gaat er met haar prooi vandoor..
Als ze daarna weer snel terug is gaan we kijken...Want ze kan hem niet zo snel ..opgegeten hebben..
En inderdaad...een stukje verder ..zien we...
De dode Mol.!
Die ze mischien pas later opeet..
Ze ziet er beter uit...Dan de...
Rekel (het mannetje)
Bij de Moervos..Zijn duidelijk de tepels te zien.
Padenstoel op het Middenveld.
Damhert Hinde in het Mosterdbos...Waar we nog even op zoek gaan naar..
Geweien (Schoffels) van de Damherten...Maar helaas.
Een Reegeit...
Een mooi beestje...Maar?..
Het is duidelijk te zien dat ze...
Gewond is aan haar poot...Dat ziet er niet lekker uit.
Ik neem de Lens over van René..Voor een vriendenprijsje.
Thuis zie ik dat de foto's stukken beter zijn...wat ben ik blij met deze lens..
Het was een Superdag..En we spreken af om dat meer te gaan doen..
Meer foto's van deze wandeling..Kijk op de site van Herman Versteeg.
Ik ga nu even lekker mijn bedje opzoeken..
Druk weekend gehad..Tennis/Schoonmoeder 80 feestje in Nijverdal/ wandeling AWD...En een bardienst van Vijf uur..En dan nog even dit logje plaatsen.
Mensen tot morgen.

25 opmerkingen:

  1. ommet de laatste te beginnen henk
    ze zit ook vol met teken, ook al een teken dat het minder goed met haar gaat

    je foto's zijn uit de kunst,
    ik ben héél erg blij voor jou,
    super,
    en die springende vos...
    WAUWWWWWWWW

    slaap lekker henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een prachtserie, ik kom werkelijk ogen te kort.
    Die vos met mol is geweldig, die sprong, wat goed getimed van je.
    Je foto's zijn echt erg mooi, ik weet nog heel weinig van lenzen, en ik weet ook niet wat je eerst had, maar ik zie héél duidelijk verschil, mooie heldere en scherpe foto's!
    Goed trouwens om te zien dat de vos ondanks al het voeren, toch ook gewoon blijft jagen.
    Wat ik me afvraag: bij het moervosje dat ik een aantal keer gezien heb zijn ook de tepels zo goed zichtbaar. Is ze dan zwanger, of heeft ze al jongen? Dat weet jij vast wel Henk!
    Welterusten en tot de volgende keer,
    Loes
    (ik kom deze serie nog wel een keer bekijken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou die lens geeft prachtig resultaat.( welke is het?)
    De foto`s zien er beter uit dan ik bij je gewend ben.
    Ik zou er voor gaan.

    de vos op jacht serie is geweldig!!!!
    kijk dat is beter dan een vos die bijna uit je hand eet hè.
    Echt super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je mijn sms ontvangen heb, ik schrok wakker om 5 over 7 en heb je direct gesmsed. Ik zie dat ik een hoop gemist heb. Ben later op de dag wel gegaan en heb best veel herten gezien, maar dat haalt niet bij die vos.
    Veel plezier met je nieuwe lens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,
    Wat een fantastische dag hebben jullie gehad met veel mooie dingen en mooie foto's. De reeen ... en de vogels ... maar natuurlijk is het toppunt de vos! Geweldig, op jacht ... met prooi ... met modder op de snuit ... in een woord geweldig, dat moet een bijzonderre ervaring zijn geweest!

    Leuk dat je een nieuwe lens hebt en dat je er zo blij mee bent! Dat wordt nog meer fotograferen straks :-)

    Fijne dag!
    Groetjes,Miranda
    p.s. ik ben gisteren toch ook nog even geweest, kon onverwacht een dagje vrij nemen op het werk, dat gebeurt niet vaak, dus gelijk er op uit natuurlijk! Nu ga ik ook zo weer werken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Blog over een schitterend gebied, ik zou daar ook graag eens rond kijken, maar de files die kant kant op schrikken mij steeds af om er heen te gaan.

    Maar via dit Blog krijg ik een erg goede indruk van dat schitterende natuur gebied.

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wer een serie om van de watertanden prachtig.

    Die Beflijster die is echt zeldzaam ik heb er nog nooit een gezien.

    Henk nog een fijne dag.

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Henk, prachtig zeg met de vos op jacht. Die lens is zeker de moeite waard, de fotos zijn veel scherper.
    Veel plezier er mee.
    Groet,
    Auke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi Henk.
    De nieuwe lens komt de kwaliteit van de foto's zeker ten goede. Mooie shot van de springende vos en de rest staat er mooi helder en scherp op.
    Mooi dag en prima aankoop :-)
    Wij zijn zaterdag nog even aan de wandel geweest en toen was het prachtig weer.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je foto's prachtig
    Zeker die van de jagende vos
    Ik herken beide vosjes en geloof maar dat beide genoeg te eten krijgen
    Was jammergenoeg getuige hoe 2 fotografen handen vol met voer overal neer legden
    Het mosterdbos met die zieke ree blijf ik maar even weg want we hebben zaterdag al een dood hertje of ree gevonden.
    Ik ga je fotos nog even bekijken en genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Klaproos
    Ik denk niet dat het slecht met haar ging..Maar ik zag later wel de wond aan haar voorpoot.
    ze laten nu ook hun wintervacht los..En dat is een raar gezicht.

    @Loes
    Ik denk dat ze nu jonge heeft...Maar die komen denk ik nog niet naar buiten..dat gaat binnenkort wel gebeuren.

    @ Mus
    De vos die jacht maakte op de mol ..Is wel een tamme Moervos.
    Netzo als de Rekel...de eerste Vos was wel een Wilde vos.
    Toen zij de mol ving stonde we er een eindje vandaan..En waren er niet mer mensen

    @Rudi
    Ja Rudi..Maar (mijn schuld)...Het nr. vamn mijn mobiel is i.p.v. een 8 op het eind..Een 9.
    Sorry.

    @Miranda
    Werkse..Ik ga zo ff kijken op de site's

    @Bram
    Als je heel vroeg gaat valt het mee met de files..Zeker een keer doen :)

    @ Frans
    Ja dat hoorde we..Ik wist ook niet wat voor een vogel het was.

    @ Auke
    Ja..Het zag er al gelijk (op mijn schermppje) veel beterr uit)

    @ Peter
    Ik ga zo ff kijken op je site.

    @Malou
    Ja..Wij zagen ook dat de vos zo af en toe wat pakte van de grond..ik denk hondebrokjes.En ik hoorde dat die brokjes zowieso veel te zout zijn voor vossen..Of dat waar is?
    Maar het was dus duidelijk te zien dat ze weer eens gevoerd waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha 'Bossie'. Mooie lens heb jij... Precies de lens die ik net enkele weken heb. Waarschijnlijk heb jij dan ook een Sony uit de Alpha serie?!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk
    Het was zeker een geweldige dag en mooi weer voor een wandeling.
    Dat we die vos zagen die de mol ving dat was super.
    Je foto’s zijn zeker beter met die nieuwe lens 300mm.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Henk, bedankt voor de reactie op mijn blog. Je puzzelt me even met Goudhaantje. Volgens mij is die kleine gewoon een fitis en die andere een duinpieper. Ik moet eerlijk zeggen dat het soms een enorm bladerwerk is om de exacte match te vinden omdat de kleur soms net anders uitvalt. De duinpieper ben ik vrij zeker van omdat die zo'n prachtige verenserie van 4 met "duim" op de zijkant heeft. Welke is volgens jou het goudhaantje?
    Groet,
    Auke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie duidelijk verschil met je oude meer softe lens. Deze heeft veel meer pit op het scherpe en dat vind ik nu net zo mooi. Ik denkt dat je heel veel lol gaat hebben van deze lens en eerlijk, dat zien we nu dus al want wat een mooie platen die vos mensen die zo mooi opspringt en dan de mol te grazen neemt maar ook de vogels zien er tof uit nu lekker scherp. De herten tja dat is iets waar ik van droom in de polder, haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je nieuwe lens Henk. Ik geloof meteen dat er een wereld voor je open gaat. Lekker bereik en dat zie je meteen terug in de plaatjes.

    Top dat je de vos een mol ziet vangen en ook nog vast hebt weten te leggen. Ondertussen zal de vos zijn maaltje wel opgehaald hebben en waarschijnlijk verschalkt hebben.

    Van boven tot beneden weer een toffe serie Henk.

    Groetjes,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's met die vos!
    Het is ook zo'n prachtig beest!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een Super dag was dit. En wat een mooi foto's zeker van die vos met de mol een mooie serie. Het was weer genieten van je foto's en die lens is top \, maar dat weet je nu.
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Supermooie serie, die springende vos, wat een schoonheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldige serie weer.
    Vooral die van de vos ,dat moet je toch mar net treffen.
    De reegeit kan wel eens dezelfde zijn die ik op de foto gezet heeft.
    Ze lag te zonnen en ik kon redelijk dichtbij komen.Totdat ik erachter kwam dat ze mank liep.En haar met rust liet.Vond het al gek want het beestje schijnt erg schuw te zijn.Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige serie Henk, wat moet je genoten hebben, nieuwe lens en dan dit alles ermee vast mogen leggen.
    De serie van de vos is wel uniek hoor, dat maak je niet vaak mee.

    Misschien moet ik me maar eens bij jullie aansluiten als jullie gaan :), als jullie dat goed vinden natuurlijk..

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Henk
    Wat een schitterende foto's zeg. Je kan zien dat je veel plezier heb aan de nieuwe lens :)
    Wij gaan waarschijnlijk zaterdag even heerlijk.
    Hopen dat ook ik dan de vos zal zien :)
    Lieve groet Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mee wandelen??
    Altijd goed..U bent welkom..
    Elke zondag..Wel vroeg..en lang..
    mail adres..Zie profiel
    Gr Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die nieuwe lens werpt meteen zijn vruchten af. Veel scherper en veel mooiere kleuren. En dan meteen zo'n supermoment pakken met de vos in vlucht!

    Mooie serie Henk.

    Gr,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zit hier weer te genieten achter de PC. De serie van de vos die de mol vangt is echt geweldig, wat een mooie timing. De sprong foto springt er uit.

    Prachtige foto's heb je gemaakt met de nieuwe lens.

    BeantwoordenVerwijderen