zondag 17 juli 2011

Vos Prooi

Vandaag ( 16 Juli 2011) sta ik vroeg op om naar de Oostvaardersplassen te gaan..In eerste instantie zou ik eigenlijk deze zaterdag naar de AWD gaan..Maar een behoorlijke liesblessure (tennis) gooit roet in het eten...En omdat je minder hoeft te lopen in de OVP..kies ik voor de OVP..Ik moet weer op tijd thuis wezen..Mijn vrouw Anja is samen met de jongste dochter op vakantie geweest en die moet ik zondag vroeg ophalen bij Schiphol.
Nu denkt U natuurlijk.."Dan heb je toch alle tijd?"...

Nou..Mooi niet!!!...Het huishouden heeft er behoorlijk onder geleden..dat ze op vakantie was..
En dan wil je toch even de schade herstellen...in zover dat nog mogelijk is :)
(Kijkhut heel vroeg..zelfs de Lepelaars slapen nog)
........Bij ons in huis hangt maar één spreuk (tegeltje)..Met de tekst :  "Wilt U de man spreken die hier de leiding heeft...  Of de vrouw die van alles op de hoogte is ? ....En die tekst klopt helaas.
Maar dat even terzijde...Ik ben vroeg in de kijkhut.En foto's nemen valt niet mee..Het is nog gewoon te donker...Normaal gesproken had ik al verder naar achter gelopen..voor het grote wild.
Maar ik wil deze lepelaars graag op de foto hebben..
Ik denk dat de afstand zo'n twintig meter is...Soms ontwaken ze even..
En dan maak ik foto's...
Het duurt me te lang als ze dan weer gaan slapen....
Ik verlaat de hut..En op dat moment komt net de tweede auto het parkeerterrein opzetten..
Ik vertel de man van de Lepelaars..Hij gaat snel kijken..En ik loop naar achteren.
De zon komt langzaam door...
Het grote wild loopt ver in de weilanden..
En het begint langzaam wat te regenen..
Ook ik blijf wat schuilen..in de kijkhut..
Gelukkig is het weer snel droog..
Winterkoninkje
OVP..Een topgebied..
En dat blijkt wel..
Konikveulentje.
(Uitzicht Praambult)
Maar ook veel  edelhert kalfjes....Meer info op de site van Hans Breeveld
boswachter van Staatsbosbeheer Oostvaardersplassen KLIK
Vanaf de Praambult heeft U een geweldig uitzicht over de OVP..
Helaas is de afstand behoorlijk groot...een verrekijker is hier geen overbodige luxe..
(Vos met prooi)
Op de weg naar Almere zie ik een vos langs de kant van de weg.. met een prooi in zijn bek..Ik had al een vos gezien in de driehoek (OVP) maar ik kreeg hem niet op de foto.dus ik was wel  in mijn nopjes..Toen ik deze vos zag lopen..
Ik kreeg hem zo waar nog goed in beeld...Het ging allemaal heel vlug..
Veel tijd is er op zo'n moment niet....Goed is te zien is ..dat hij behoorlijk veel teken heeft.
Een mooi moment...Mijn dag kon niet meer stuk..
Want met dit soort dingen..Moet je gewoon geluk hebben..Meer niet..