donderdag 19 mei 2011

Ingang Amsterdamse Waterleidingduinen (AWD) Panneland

Ingang Panneland ligt lekker centraal...Met rechts het Vinkenveld (Herten)..en Recht vooruit het Watergebied/Duinen...En als je Links af gaat bos en een stuk verder grote stukken grasland..
Ik ga vandaag naar het achtergebied...voor de Vossen..Maar ook wil ik nog naar de Specht....
En na de workshop (15 Mei) van Marcel en Arko...Ben ik vandaag gaan experimenteren met de A..
Ik kreeg de opdracht mee:
"Wees niet bang om de auto-stand uit te bannen..Ik weet zeker dat het je gaat lukken"
En omdat het weer wisselvallig is verander ik zo nu en dan de ISO..
(en vergeet de ISO wel eens weer wat lager te zetten:)
Ja..Het is wennen..maar ik geloof dat het wel goed werkt.
Er lopen een paar Vossen..En er zijn fotografen die hun tas op de grond zetten :)
En dan kun je er op wachten...
Ze beginnen te vechten...niet om voer of zo...
Nee..Gelukkig is er niemand die ze voer geeft..
De aanleiding is iets anders..
nl. .....dit!
Ik liet ze verder met rust..en ik liep door..
(Bruin Zandoogje)
Maar al snel kwam ik deze twee tegen..
Ze lagen heerlijk in het zonnetje..
De boswachters controleren hier regelmatig..En dat is maar goed ook..

===================
Ik kreeg trouwens nog een mailtje binnen van Erik en Johanna
Leuk verhaal over de vossen foto's: van De Duinstruiners (Erik en Johanna..)
Daar stonden enkele links bij...(Parool en Trouw) KLIK HIER
Erik Schreef:
Het verhaal is aangedikt natuurlijk als of ik de vossen fluisteraar ben onzin natuurlijk
die andere 300 mensen hebben ook het vertrouwen gewonnen of omgekeert de vossen hebben het vertrouwen gewonnen van de mens de engelse versie in de daily mail klopt meer en er staat ook wat meer tekst bij. KLIK HIER
=========================

Het barst van de rupsen..Dus nu naar de Spechten..
Die maar wat graag een rupsje aan hun jonge geven..
Ik neem er niet echt de tijd voor..
Want ik wil een beetje op tijd thuis wezen..
(Vinkenveld)
Waar je altijd wel damhertjes ziet...Zeker de moeite waard om daar eens naar toe te gaan..
Ik heb deze dag natuurlijk nog veel meer foto's gemaakt...
Maar omdat ik zo'n mooie serie binnen kreeg van Aad Duivenvoorden van herten met draad
(weer een bewijs dat draad..gaas..prikkeldraad..zo min mogelijk gebruikt moet worden)
Dus!!!
================================
Foto's via mail ontvangen van Aad Duivenvoorden:
Mail:
Nu we het toch over de afrastering hebben heb je deze al eens gezien ook van vorig jaar maar toch wel leuk om ze er bij te hebben de twee herten zaten samen aan elkaar vast met schrikdraad en zo kwamen ze al vechtend in het aanvoer kanaal terecht en al vechtend tot een rooster waar ze niet verder konden.
 Daar konden ze gezamelijk uit het water getrokken worden en na een kwartiertje puzzelen was het draad verwijderd en toen namen ze een sprong goed dat er iemand zij kijk uit anders had je nog een schop toe gehad maar was toch wel weer een belevenis en het liep allemaal goed af.

En die alleen had er een soort hoedje van gemaakt dit was twee maanden geleden dus nu zullen de geweién er wel af zijn toch wel grappig ja niet voor het hert natuurlijk want het zal best irriteren en de twee aan elkaar zijn natuurlijk in paniek geweest maar er vielen geen doden of gewonden bij .
groetjes
AAD Duivenvoorden
(Bedankt voor deze mooie serie Aad)
EN VOOR DEZE MENSEN...EEN ONDERSCHEIDING!!
==============================
Het fotograferen gaat inderdaad beter...
Maar zoals Ron al aangaf..Het gaat in de eerste instantie om het plezier..
En daar ben ik het helemaal mee eens...
Ik streef niet naar perfectie..Maar een beetje beter fotograferen kan geen kwaad :)