donderdag 17 februari 2011

Dierenambulance of...?

Als ik vandaag mijn auto parkeer op het parkeerterrein van "Panneland"..Zie ik Colinda...We lopen samen naar achter en komen Elly (met een vriendin) tegen..die naar de uitgang gaan. Na even wat te kletsen gaan we verder naar het achtergebied. En we komen een vos tegen...is het de vos die bekend staat als Beauty ("Kippendellen")?...
En omdat mijn camera...de geest heeft gegeven..
Moest ik wel een ander kopen..Het is de Sony 450 (14.2 mega pixels) geworden..
Natuurlijk had ik niets meer aan mijn geheugenkaartjes (Te groot)..En de Accu was ook net iets anders..
Wat een dievenbende hé !..:)
Maar ik moet zeggen...Hij werkt Super..
Ik zie zelf kwaliteitsverschil..En dat zegt wel wat!
En alles gaat zoals gewoonlijk op de auto stand :)..tijd voor een cursus!
Prachtige vos...Maar hij is niet helemaal top!...
Het is niet zijn gebid die problemen geeft...
Maar zijn achterpoot?...Die ziet er een stuk minder fraai uit..
De Vos heeft duidelijk last van zijn poot..
Tja..Wat nu...? Boswachter...Dierenambulance?...
Het ziet er niet best uit...Het is een open wond.
Is het zijn nagel?
of...Is het bot?...Moeilijk te zeggen..
Maar even later...
Gaat hij er vandoor...Ik hoop dat hij er snel van genezen is.
Steeds vaker komt het voor dat vossen in steden gesignaleerd worden. In grote en kleine steden. De vossen worden voornamelijk in de schemering en ’s nachts gesignaleerd, terwijl ze op zoek gaan naar muizen of ratten en naar lekkere hapjes die door mensen worden achtergelaten in de vorm van afval. De wilde verhalen die over vossen de ronde doen, bijvoorbeeld dat ze ziektes overbrengen, mag u gelukkig met een stevig korreltje zout nenen.
Vossen zoeken in de stad naar voedsel. Als er geen territorium meer beschikbaar is, krijgen ze vanzelf minder jongen dus de vossenpopulatie is op een bepaalt moment stabiel en neemt niet toe. Het is dus niet zo dat hun aantal explosief zal toenemen. Er is een natuurlijke vorm van anticonceptie onder vossen. Als er geen territorium voor hen beschikbaar is, worden er vanzelf minder jongen geboren. In de steden maken ze holletjes in parken, langs duinranden, soms in tuinen en langs treinsporen, waar de grond zacht genoeg is om een hol in te maken. Ze vangen ratten, muizen, woelratten, wormen, insecten....
In het achtergebied..Ga ik op zoek naar de Reeën..
Maar ik ga ze vandaag niet zien helaas...
Wel natuurlijk Damherten..
Ik kreeg voor twitter een mailtje van Ria B. over Damherten vlees
Zie artikel: klik hier
Ik heb Twitter nog niet helemaal onder de knie...Ik moet me er meer in verdiepen.
Maar ja...Dan moet je wel de tijd hebben..
Nog steeds zijn er Wilde Zwanen..
In het Infiltratiegebied..
Ik blijf ze geweldig vinden..onze Deense gasten.
De zon gaat langzaam onder "Witteveld"..
En op het eind nog een paar damherten..
De ondergaande zon ...het bos lijkt in brand te staan...
Colinda en ik praten nog even na op het parkeerterrein...
Het was een heerlijke dag...En de camera was goed bevallen...
Alleen op dat moment weet ik niet hoe de foto's er op de p.c. uitzien..
Ik ben achteraf dik tevreden!