woensdag 26 december 2012

Goede Voornemens

Goede Voornemens.. Amsterdamse Waterleidingduinen.. ( AWD )
Met de jaarwisseling nemen veel mensen goede voornemens..
En ik...Ach ik neem bijna elke dag nieuwe voornemens ..en dat komt!
Ik ben gewoon te flexibel ..en hou me nooit aan mijn voornemens..
Zo ook deze dag.. ( Eerste Kerstdag ) ..
Ik had me voorgenomen op tijd thuis te wezen ...en om naar het gebied
"70 Bunders" te gaan ... Nou mooi niet !
-
Het begint al bij Ingang "Panneland" ..Het heeft behoorlijk geregend en dan is het gebied de "70 Bunders" geen optie.. Het gras is daar nat en hoog..Dus in plaats dat ik linksaf richting de "70 Bunders" loopt ..pak ik de Pannelanderweg.. en ik loop naar het gebied "Witteveld" ..
"Ruigeveld" ( Zwanenplas )
Brilduiker..
23 Dec. was ik met Herman in de AWD ..Het was toen een grauwe en grijze dag daar heb ik geen blog bericht van gemaakt..vandaar dat er een paar hier zijn geplaatst.
Zaagbekeend Mannetje..
Reegeit..
Nog zo'n mooi voornemen ging de mist in..Ik had me voorgenomen om vandaag ..als ik een vos of ree tegen zou komen.. te gaan zitten en op afstand ze rustig te gaan volgen..Zodat ze me niet zouden zien..  Maar een Ree heeft nu eenmaal een mens snel in de gaten..
-
-
Een prachtig moment ..die wat mij betreft langer had mag duren Helaas dachten de reeën daar anders over ... En als reeën ervandoor gaan ..dan zijn ze ook echt weg ook ..Bij damherten is dat wel anders.Die stoppen een stukje verderop weer..
-
Het aantal bezoekers was verleden jaar 74.000
Dit jaar zijn het aantal bezoekers wat gezakt .. dit jaar zo'n 65.000 bezoekers..
( Unieke Bezoekers per ip adres per dag / per mnd ...zie Istats )
Ik had me zo voorgenomen dit jaar in ieder geval weer boven de 74.000 te komen :)
-
Ook bij deze vos ging het anders dan ik van plan was..Ja ..De afstand was wel groot ..maar ook hier heeft hij me te snel gezien ..dus op afstand de vos volgen was ook hier niet aan de orde..
Vandaag zou het gaan regenen ..maar het tegendeel was waar..
Zelfs de zon keek even om een hoekje mee.. 
Ja..ook buienradar komt zijn beloftes niet na gelukkig :)
Zaagbekeend Vrouwtje..
De tijd vloog ..en ik moet nog naar voren ..
Een ander voornemen ...om op tijd thuis te wezen
( tweede kerstdag vieren ) ging ook de mist in ..
... Wat dat betreft moet ik de politiek in..
Goede voornemens....Beloftes ...
en niet nakomen :)
Ik heb me voorgenomen om dat
te veranderen :) ...Maar ja..Je weet het ...
Ik ben gewoon te flexibel ! ...en dat verander je niet ;)

14 opmerkingen:

  1. Hoi Ook een goed vornemen.....
    Uiteraard nog de beste wensen en een goed 2013.

    Mvg Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blogje, de reeen bij elkaar is een leuk plaatje. Altijd mooi om die te zien. 65k bezoekers per jaar is nog steeds een hoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke serie. Die brilduiker in de lucht is leuk. Wel te zien dat se lichtomstandighen niet best waren.

    Groet,

    Peter an de beek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Henk,
    Je hebt tijdens je omzwervingen toch weer aantrekkelijke momenten gehad, in het bijzonder met de reeën.
    En goede voornemens? Zorg ervoor dat het thuisfront het niet vervelend gaat vinden als je veel en te lang op stap gaat :)
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Henk
    dat was weer een fijne wandeling je bent ook niet van het awd weg te slaan ,super
    en ik wens jou en fam een gezond 2013 met veel fotoplezier.gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Henk,
    Een blog vol goede voornemens.
    Ik begin er aal niet meer aan.
    De foto van de twee reeën vind ik super, wat een mooi moment en ook nog goed vastgelegd. Ook de vliegende brilduiker heb je mooi.

    Ik was vandaag in de AWD, geen reeën helaas, maar wel wilde zwanen, brilduikers, grote zaagbek en op grote afstand...ijsvogeltje.
    Het was heerlijk om weer even in de AWD te zijn.
    En vandaag had buienradar het goed, precies om 2 uur ging het regenen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verander nou niet, je zelf zijn is ook een goed voornemen,om niet met de meute op te gaan.maar gelukkig ben je er op uit geweest.met een heerlijk resultaat,al had je het zelf graag anders gezien,gelukkig stoort de natuur zich daar niet aan.
    groeten en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.cobie en bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk
    voornemens moet je niet aan beginnen
    je hebt wel een mooie serie op je blog gezet,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Great serie...you have no snow at all....do you get some usually??? The roes are always a favourite

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk ik zag een bekend engeltje op de foto!
    Was gisteren 27/12 nog ff bij het vossenpunt waar het redelijk stil was.......Op de terugweg lopend langs een kanaal zag ik nog een snoekje liggen dit keer niet bij een duiker

    Grtn
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Henk,

    Wat een mooie ontmoeting weer met de Reeën. Omdat ze nu niet meer zo beschut rondlopen zien ze je ook sneller en gaan ze er ook sneller vandoor, net als bij de (wilde) vossen. Toch heb je altijd maar weer je camera op het goede moment gebruikt om het vast te leggen. Brilduiker, Zaagbek...die kan je toch ook beter in de AWD vastleggen heb ik het idee. Hier zijn ze behoorlijk schuw.

    Leuk blog weer met een reeks waarnemingen die bijna standaard voor je gaan worden.


    Fijne Jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2013!


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja Henk, goede voornemens... daar komt inderdaad niet altijd veel van terecht. Ik ga me voornemen om vaker net als jullie vroeg op pad te gaan, maar of me dat gaat lukken?
    Ik kan me natuurlijk ook voornemen om ook die 65000 te gaan halen! zit nu op de 40000 dus nog een aardig stukkie te gaan....
    Heb weer zitten genieten van je heerlijke wandeling, foto 12 van de twee reeën is top!
    Goede jaarwisseling Henk!
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Er staat vandaag 29/12 een stukje over de hertensterfte in het Haarlems dagblad.......


    Vr.gr.
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Henk,
    Goede voornemens, tja ook bij mij komt er meestal niet zo veel van terecht. Ik moet ook nog bedenken of ik er voor het nieuwe jaar wel of geen ga nemen. Het voordeel van geen goede voornemens is dat je jezelf daarin ook niet teleurstelt :)
    Het nadeel voor mij is dat ik dan 's morgens het mooie licht niet benut, omdat ik te lang in bed blijf liggen. En als ik jouw blogs volg zie ik steeds maar weer dat het echt de moeite waard is. Het is niet dat het me nooit lukt, maar nog niet vaak genoeg.
    Je ziet in 2013 wel aan mijn foto's of ik me dat wel of niet heb voorgenomen of heb uitgevoerd.
    Mooi de reeen en de zaagbek.
    Voor nu al vast een fijne jaarwisseling.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen