zaterdag 14 april 2012

Gestolen Wolken

(TWEE WANDELINGEN)
Een dag eerder was ik in de OVP...de zon kwam prachtig op..en er waren wolkjes te zien..kortom prachtig weertje..En vandaag ( 9 April ) lijkt het alsof  de wolken gestolen zijn...Als Herman en ik de AWD in gaan...Het is miezerig weer..en de camera blijft ook veel onder mijn jas vandaag..
Hier tegen de Zeereep aan heeft de wind vrij spel...
En op één of andere manier..is het juist heerlijk om die motregen te voelen/weerstaan..
Duinviooltje
De natuur kan in deze tijd wel wat water gebruiken..
Damhert in de duinen..
Ja..Herman en ik gaan weer of geen weer ..altijd gewoon de AWD in..............want regen voor negen uren..kan nooit de gehele dag duren.....Nou? ...Vandaag toevallig wel :) ..
Zaagbekeenden..
Gelukkig zijn de gestolen wolken..weer teruggebracht naar de rechtmatige eigenaar..
_____________________________________________
_____________________________________________
Wandeling 12 April (Pan Bos/Pan van Persijn - Berkheide)
Laat in de middag gaan Anja en ik even een bakkie doen..in het restaurant "Het Panbos"...( Dat in het gebied gelegen is) We gaan gewoon even lekker lopen..Anja is meer een fietser dan een wandelaar..dus ik beloof niet te ver te gaan wandelen..Maar de camera gaat mee :) Je weet maar nooit!
Het weer is prachtig..de wolken zijn weer bij de eigenaar..
En ik stel voor aan Anja om naar de tankwal (Berkheide) te lopen.... Ze vraagt hoe ver dat ongeveer is..En mijn antwoord is "Ongeveer één uurtje lopen"..En dat is goed...Dus we lopen uit het gebied Pan Bos..naar Berkheide..
Tafeleend/Woerd en Vrouwtje
Ik zie een reebok..
Anja gaat even op een bankie zitten..En ik loop langzaam richting de reebok..
De afstand tussen mij en de reebok is nog best groot..
Maar eerder dan verwacht gaat hij er vandoor..
Met een mega sprong..
verdwijnt hij achter de struiken..
Een Roodborsttapuit..
In een boom trekt mijn aandacht..En ja..dan loop je niet zomaar weg natuurlijk..
Dus ook hier even een paar foto's van nemen..
Even later loop ik weer naar Anja die nog heerlijk op het bankie in het zonnetje zit..
Wat een weertje :)
Anja vraagt of het nog ver is...ik zeg "Nee..! ..We zijn er bijna"..
Reegeit..
Als we dan bij de tankwal uitkomen..vraagt Anja.. "Zijn we nu dichtbij de uitgang".? Ik Zeg .."Nee..We moeten nu terug lopen.." Terug? ..We konden toch in één uurtje rond lopen?..Oei!...Ik voelde gelijk de communicatiestoornis aan :)

11 opmerkingen:

  1. HOI Henk
    wat een mooie foto's uit de poelgeest die springende ree is gaaf maar ook die vogels het is een mooi gebied,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jee o jee .....arme anja !!
    Of arme Henk ?!!?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik voel een diep medelijden met Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Henk
    ja dat is wel even een misrekening voor Anja maar je heb er toch een fijne midag aan overgehouden met fijne opnamens.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,

    Mooie serie, AWD en Berkheide. Heerlijk hoe je ook geniet van een miezerige dag. Toen ik de Berkheide foto's zag kreeg ik meteen zin om er heen te gaan. Dus die zet ik op mijn lijstje. Het komt er zo weinig van. Op een mooie vrije dag ga ik al snel richting AWD, en Berheide in het weekend...is mij te druk.
    Gaaf die reeën, ze zijn er dus nog goed te zien.
    groetjes Ghita
    en tot morgen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi henk, Het klinkt een beetje als bij de smurfen ("Grote smurfen is het nog ver" "Nee, het is niet ver meer" .......) Maar ik ga er vanuit dat ze wel genoten van heeft. Ik in iedergeval wel van je blog

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie observaties weer! Volgende keer maar weer met een wandelaar op stap gaan, hoef je geen leugentjes meer te vertellen...
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great pictures again, I like the roe who jumps. They really can jump high...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei-joei-joei, een misverstandje van een uur.
    Als Anja nou maar genoten heeft van de wandeling is er niks aan de hand, anders krijg je haar voorlopig niet meer mee.
    Jullie hebben wel een prachtige reebok gezien en de roodborsttapuit is ook leuk om te zien.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar heeft iemand billenkoek gekregen;-)
    Je kunt ook gewoon tegen haar zeggen dat je liever alleen op pad gaat;-)
    Wat een prachtige foto van de springende bok.
    Topmomentje wederom.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf dat damhert zo helemaal alleen in het duin, hij steekt prachtig af, mooie plaat is dat.

    BeantwoordenVerwijderen