zaterdag 5 november 2011

Wie is het Beest..Mens Of Dier?

Vandaag Zaterdag 5 November 2011..Ga ik met één van mijn collega's (Niels de Koning) de AWD in bij Ingang Panneland..Nu heb ik wel meer collega's die regelmatig het gebied bezoeken..o.a. GertJan Pols en Nico Paauw...Maar Niels was nog nooit in de AWD geweest..
Dus vandaag een wandeling met Niels..
Vroeg in de morgen..zie ik berichtjes verschijnen..
Twee jachtveldverzorgers zijn aangehouden...Ze worden verdacht van het vergiftigen van roofdieren in Noord en Midden Drente...Wat een Beesten!!!!
In de Telegraaf staat:
Jagers aangehouden voor vergiftigen wild

ANLOO - De milieupolitie in Drenthe heeft deze week twee jachtveldverzorgers uit Anloo en Donderen aangehouden die worden verdacht van het vergiftigen van roofdieren in noord- en midden-Drenthe. Dat zegt de chef van het regionaal milieuteam van de recherche Jelle van der Meulen zaterdag.
De mannen vergiftigden geschoten wild en zetten de kadavers als aas weer uit..Roofdieren als vossen..dassen..buizerds en haviken aten hiervan en stierven een pijnlijke dood.
Daarnaast groeven zij ook vallen met aas erin..waaruit vossen niet meer weg konden..Jagers konden daardoor ongehinderd jagen...Door roofdieren af te maken..wisten de jachtveldverzorgers hun fazanten te beschermen...En jagers hadden zo een makkelijke prooi.
(Twee reeën in de vroege morgen..Mooie waarneming..slechte foto ;)
De millieupolitie vermoedt dat één van de verdachten al 15 jaar roofdieren vergiftigt..
Niels de Koning  in de AWD..
Met uitzicht over het "Groot Zwarteveld"..
Nu heb ik het niet zo op jagers..En natuurlijk is jacht wel eeens onvermijdelijk..Maar vergeet niet dat jagers de Zeearenden hier ooit uitgeroeid hebben..Omdat ze o.a. teveel ganzen aten..
En nu? ...Nu gaan we ganzen schieten...Ja..Jagers kunnen het mooi vertelllen..
En het gekke is...Ze krijgen alle steun van het CDA..
Denk maar aan H. Bleker en J. Bond...
Ze vinden al snel dat de populatie van bepaalde dieren uit de hand loopt..En komen dan met onjuiste informatie..zodat ze kunnen gaan schieten....En de politiek..
Ach...Die slaapt rustig verder..
Sterker..Die steunen de jagers..
Want dat schijnt rechts te wezen...
En ik? ...Zo naief als wat...Stemde altijd CDA..
(Brilduiker AWD)..
In totaal zijn er dit jaar 52 vergiftigde roofdieren gevonden..
Daarnaast zijn er in de afgelopen jaren ook 10 tot 20 honden door het vergiftigde aas overleden.
( Dat mensen tot zoies in staat zijn..je vraagt je al snel af...Wie is het BEEST...mens of dier? )

13 opmerkingen:

  1. Ik twitterde er al een paar maal over. Hoe een leuke avond ik ook had, ik sta weer stevig op de grond. Als ik dit leed zie, wil ik helemaal niet meer bij de mensen horen....
    Ik vloek nooit, maar ik ga nu lekker vloeken, ook al weet ik dat helemaal niet helpt......
    Laat ze zelf een verstikkingsdood sterven! ZOO!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto`s Henk
    Alleen het geschreven stuk van die 2 jagers,ik wordt daar echt niet goed van.
    Wat een tuig ik vind echt dat ze zelf ook zo`n stuk moeten eten
    Ik heb er geen woorden voor, voor dit soort (mensen)
    Weet een ding die verdienen een zeer zware straf waar ze heel der leven last van hebben
    Gr Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je verteld ons wel even een verhaal om van te schrikken. Je vraag is juist, wie is het beest..?? hopelijk weten we dat nu allemaal bij deze mensen die dit doen, zou er een steekje bij ze los zitten..?? Deze mensen oppakken en niet meer los laten..!!

    Je foto's zijn wel heerlijke plaatsjes om naar te kijken..

    Fijn weekend, groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi dat je het ff onder de aandacht brengt
    triest dat het moet
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heb ik ook gelezen, met zulke mannen zou ik graag eens vijf minuten alleen zijn. Het CDA, sorry Henk, is de hufterigste partij die er is, mensen stroop om de mond smeren tijdens verkiezingen en dan als ze in het pluche zitten, precies doen waar ze zin in hebben, die lui hebben geen principes. Hopelijk blijft van deze partij niks over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De laatste aktie die ik van Bleker zag , was dat hij een briefje over tafel schoof ....naar een uitgeprocudeerde asielzoeker ...met de vraag of hij het hardop wilde voorlezen.....het was een vraag of hij met zn pleegmoeder een voetbalwedstrijd wilde bijwonen.
    Vreselijk ventje is het !!
    Jagers die dieren vergiftigen vanwege hun fazanten
    Fotografen die vossen voeren, bronst verstoren voor hun foto.......
    Ik krab maar weer eens achter mn oor....

    Afgezien hiervan denk ik zomaar dat jouw collega volop genoten heeft van het AWD.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha die Henk,
    Mooi fotoverslag en je hebt je collega vast ook enthausiast gemaakt voor het AWD.
    Maar wat je schrijft, daar wordt ik niet blij van, nee...ik kan hier gewoon heel erg boos en verdrietig om worden, dat mensen zoiets doen. Arme onschuldige dieren vergifitigen. Ik denk ook heel vaak aan de vossen in het AWD, soms ben ik echt bang dat hen ook zoiets overkomt.....

    Tja, Bleker en zijn nieuwe natuurwet. Ik ga er deze week ook een logje aan wagen, omdat ik een paar vogels heb gefotografeerd die op zijn lijstje staan: de vogelvrij verklaarde vogels....

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weet je Henk het blijft een beetje hangen je blog over de dieren.
    Jagers die dieren vergiftigen
    Jagers die hier in de duinen herten afschieten
    Herten die in het AWD niet afgeschoten worden.
    Mensen die de bronst verstoren, vossen voeren,
    Kreupele konijnen en vleugelamme vogels meenemen.
    Takken neerleggen voor ijsvogeltjes
    dan denk ik aan de beelden van de winter in de OVP.
    Eigenlijk....is het gewoon een zooitje !!
    Dus ja wie is het beest...mens of dier ???
    Als ik er over nadenk....pffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Henk
    daar heb je helemaal gelijk in en je heb er gelijk weer mooie foto`s bij gezet ,super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Henk,

    Je collega ook weer een mooie wandeling gehad met een mooie zonsopkomst!
    Sommige mensen sporen niet helemaal.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Had het ook gelezen op NP geloof ik.
    Stond vanmorgen in de NRCNext dat ons natuurbeleid als een van de slechte van europa is..... -zucht-
    Echt triest en ik vraag me ook oprecht waar het hier heen moet met dit land.
    Grs Ben
    (ook gelukkig al langer ex-CDA stemmer.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's Henk, tja dat relaas over die vergifitigingen, vreselijk, deze heren moesten ze het land uit zetten, en ik weet nog wel een paar landen waar ik ze naartoe zou willen sturen :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen