zondag 13 november 2011

Staatssecretaris Henk Bleker..(CDA)..van Economishe zaken..Landbouw..en Innovatie.. stelt dat hij met de nieuwe natuurwet meer evenwicht wil brengen in ecologie..en economie...En daar is op zich niets mis mee..!!
Maar ik zie die evenwicht niet...!!...Sterker hij maakt de natuur ondergeschikt aan economie. En veel dieren zijn vogelvrij verklaart..26.000 jagers staan al te popelen om Edelherten..Reeën..Zwijnen...en Damherten af te schieten..De winst zit hem dan volgens mij in de verkoop van het vlees?...Iets anders kan ik even niet bedenken..zelfs de Das..de Rivierkreeft....en de Vuursalamander lopen gevaar....zelfs de Egel moet het ontgelden..
(Waar zijn de loyalisten van weleer...)
De Natuur laat het CDA koud..lijkt het wel..
Was het CDA ooit een middenpartij...Nu slaan ze vreselijk rechts door..
En zakken straks (mede door Bleker) ..weg..naar een splinterpartij..
Tot 19 November mag er commntaar geleverd worden op het voorstel:
Wandeling Zaterdag 13 November..
In het Nieuw Kanaal zie ik de eerste Zaagbekeenden die hier gaan overwinteren..
Op dat moment krijg ik een berichtje van Paul van der Stap..
Hij ziet op dat moment ook een groepje Zaagbekeenden..maar dan in het Kromme Schuster Kanaal..
Aalscholvers zie je niet alleen op het "Renbaanveld"...
Maar ook hier op het Lange Vlak (uitzicht op de Tweelingbergen)...
......
Ik Kreeg trouwens een mailtje binnen van Alex en Ellen:
(Ingezonden foto's / mail)
Beste Henk,



Nu weet ik het zeker, ik ben 9 Nov ook naar het AWD geweest en meende je al
te herkennen bij de ingang.
(grijs koppie, rugzak, niet heel groot....begin vd middag, de boswachter was
bezig de betaalautomaat weer
aan de gang te krijgen...lees: LOL)
(Foto Alex Verweij )
Ik zal je gedag zeggen volgende keer....altijd leuk een fanatieke AWD'er te
ontmoeten..toch..?
Ik volg je blog al geruime tijd en met name de verhalen en foto's over de
vossen vind ik geweldig.
Je schreef in je laatste blog al dat de vossen erg druk waren, veel stoeien
en machtsvertoon.
Ik heb ruim 2 uur genoten van het stel, moeder en 2 jongen ( zussen?)
waarbij opviel dat ze speels zijn...super om mee te maken..
Ik stuur je een tweetal foto's van prachtige momenten.

Gr Alex Verweij
(Bedankt Alex en Ellen..en inderdaad klein en grijs :)
....
Goudvink.
Brilduiker..
Tafeleend..
Weet U waar deze genomen is?...
Meestal ziet een gebied er van een andere plek af genomen er heel anders uit..zo ook bij deze foto..
Een bekent stukje..Maar toch?
Vergeet ..de Natuurwet niet...!!

20 opmerkingen:

  1. Aan het end van de weg bij het panneland ??
    Ja er zijn zoveel mooie stukjes dat ik het spoor wel eens bijster ben.
    Heerlijk om even mee te wandelen over je blog
    Nu ga ik je link even bekijken
    Fijne zondag
    Ria B

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Henk Bleeker is een eng ventje van het kaliber Maxime Verhagen. Als je goed kijkt zie je de rattenkop er doorheen komen, desatreus beleid voort dit ventje. Heeft zelf wel de nodige subsidies binnen gesleept http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1830298/2011/02/01/Ontvangt-Henk-Bleker-foute-subsidie.dhtml
    voor het omzetten van landbouwgrond naar natuur, iets waar hij zelf zegt tegen te zijn, maar ondertussen wel de centen binnen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je zou haast zeggen "die Bleeker moeten ze afschieten" wat een lompe lul, om het gewoon heel kort te zeggen.

    En dan komen de beelden, en dan wordt je daar gewoon weer vrolijker van..

    Fijne zondag.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk,
    Goed dat je de link hebt geplaatst, ik heb meteen gereageerd. Verschrikkrlijk als de wet wordt gewijzigd. hopelijk komt hij er niet door.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Henk,
    De enquete is ingevuld hoor! Bedankt voor je link.

    Mooie foto's, ik krijg zin om weer naar de AWD te gaan, wil eindelijk die vossen wel eens zien.

    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van Alex. Vooral die eerste!

    Klein, grijs,
    aardig en wijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer prima foto's vanuit de AWD.....genieten van de vossen.

    groetjes, Joop

    Heb je nog geen reactie van Bleeker met z'n moeder gehad Henk ? die durft vast niet te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henk.
    Mooie serie weer, en je heb wel heel veel weer gezien. En prachtig hoe je de goudvink heb te pakken, ik heb ze nog nooit gezien.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Henk,
    Ook in de AWD scheen de zon vandaag. Ik was voor de verandering in Kijkduin voor een strandwandeling, prachtig weer gehad, terwijl er dichte mist was voorspelt.
    Wat heb je weer een mooie serie, leuk dat de wintergasten er weer zij. Nog geen wilde zwanen?
    Het mooie stukje herken ik niet zo een twee drie maar als je zegt waar het is zal ik wel een Oh, Ja laten horen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk
    Mooie foto's heb je van de zaagbek eenden.
    Had andere dingen vandaag anders was ik ook even gaan kijken.(na je tweet vaan gisteren)
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dat de wintergasten zich weer laten zien! Daar geniet ik van dus laten we het over Bleker maar niet hebben :-(
    Wat een fotomomenten van Alex, ik heb hem meteen een mailtje gestuurd om hem dat zelf te vertellen.
    Trouwens, goudvink, gaaf!!

    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,

    Zondag nog even wezen wandelen (zonder camera :(
    Echt heerlijk weer en een fantastische omgeving en na afloop een pannenkoek.
    Genieten dus!

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig log weer Henk, met hele mooie natuur foto's.
    altijd genieten als je jou blog bezoekt van dit schitterende natuur gebied.

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk,
    Mooi om te zien dat de winter gasten weer binnen druppelen en dat wij weer kunnen meegenieten van je waarnemingen, TOP!!
    De enquete is ingevuld. Misschien een idee om alle natuur fotografen in te schakelen om de misstanden van de jacht vast te leggen en te laten zien wat die eikels uitvreten. Ik ben er hier al mee begonnen en heb de eerste bonje al achter de rug.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Henk,

    Ik heb al meer nagetieve dingen over Bleeker gehoord.
    Jij hebt in ieder geval weer een mooie blog aan ons laten zien.

    Groet,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou zeggen nu de Sint weer in het land is, Bleker in de zak en meenemen naar Spanje. Jongetjes die dieren willen pesten horen hier niet, wellicht kan hij nog optreden in de leegstaande stierenarena's.
    Voor de rest weer een informatieve blog van jou kant uit.

    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt de buizerd ook leuk Henk maar ik heb er vandaag een uur lang een tegen mijn borst gedrukt (foto's komen nog) leuk dat je de zaagbek ook al hebt gevonden, hier nog niet gezien maar dat kan nog komen. Eendensoorten in veel maten en ook de vossen doen weer mooi mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bleker slaat momenteel de ene flater na de andere.
    Wellicht is ie een keer uitgekakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Henk, surfend op het web naar goede blogs kwam ik die van jou tegen. Wat een prachtige foto's. Ik ken het gebied omdat ik er voor de Haagse Vogelbescherming een paar keer een excursie heb gegeven. Bovendien heb ik er de afgelopen winter de beroemde zwartbuikwaterspreeuwen kunnen fotograferen. In zo'n verstedelijkte omgeving en toch nog zo veel natuur. Ik heb je blog op mijn blog geplaatst. www.devogelaars.blogspot.com.
    Je kunt een reactie in mijn gastenboek achterlaten.Allerbeste groeten, André em Muriel .. en misschien komen de waterspreeuwen ook dit jaar weer naar de AWD.

    BeantwoordenVerwijderen