donderdag 10 november 2011

Vorm van Jagen

Mijn werk zit er voor vandaag op...Ik heb haast..want ik wil naar de AWD..Snel naar huis..eerst even wat eten..Anja is zo aardig om even te tanken..(dat scheelt weer een kwartiertje voor mij) en dan.koffie zetten..eten mee..en de camera controleren..
Ja..Ik ben dan altijd een beetje gehaast als ik naar de AWD gaat....Vandaag ga ik bij Ingang "Panneland" naar binnen ( 9 November 2011) ...
En ik kom pas tot rust..als ik aan het eind van de Pannelanderweg het watergebied ziet....


Met dank aan Ben van Straaten die dit filmpje via reactie deelde...
Nu begint het pas echt.....
Zijn de Wilde Zwanen ..Zaagbekeenden..Wintertaling..Brilduikers..Krooneenden..Tafeleenden..Slobeenden ..enz..er?
Of ga ik vandaag de Waterspreeuw weer zien...? (verleden jaar ook begin November)
Eerst kom ik de Vos tegen..En geloof me..ik heb al heel wat vossen gezien in mijn leven..
Maar elke keer is het weer een genot om zoiets te zien/mee te maken..
Ja..Ik heb iets met Vossen..Nu is dit een tamme vos..
En dan is de spanning wat minder...Geef mij maar een wilde vos..want dan is het observeren en het benaderen natuurlijk veel spannender...Dan ben je even jager...Maar dan met een camera :)
Tafeleenden en Kuifeenden..
We zien de laatste tijd weer meer eenden die in de AWD overwinteren..
Slobeend..
Slobeend woerd
Nu heb je jagers en jagers...(met camera)..Zelf ben ik meer een struiner..En niet iemand die heeeeel lang stil gaat zitten wachten op de ultieme foto..Natuurlijk probeer ik een mooie foto te maken...Maar een fotograaf..Nee dat ben ik niet..en dat ga ik ook nooit worden!...Dat laat ik aan anderen over.
Op zo'n plekje als dit..Ja daar ga ik dan even rustig zitten..
Twee reeën schieten het struikgewas in...helaas niet op de foto..Ze waren me te snel af..
Wat dat betreft is een damhertje fotograferen...in de AWD..Appeltje eitje..
De Moeflons gaan binnenkort naar Duitsland..
Volgens de boswachter..voelen de moeflons aan dat er wat gaat gebeuren..
En dat is aan hun gedrag te merken..
Twee vossen vechten..
Als ik op een bekend plekje..even een bakkie gaat doen..En aan de praat raakt met enkele bekende..Horen we opeens een herrie..De vossen hier zijn aan het vechten..En zitten als gekken achter elkaar aan..
Natuurlijk maak ik een paar foto's..Maar het gaat allemaal zo vlug..
Dit alles duurt een paar minuten..En ik drink mijn bakkie op..
En vervolgt mijn weg...
De dagen worden korter..jammer..want ik wil nog wel even in de AWD struinen..en jagen :)
Dat is het nadeel van de middag...Je moet er uit..voor zonsondergang..
Maar juist die laatse momenten in de AWD...zijn zo geweldig qua kleur en sfeer..
Het laatste beetje licht komt nog door de bomen...En de mist komt langzaam opzetten..
Het is dan sprookjesachtig mooi in de AWD..
Maar net buiten het bos..aan de rand van de AWD..Is er nog net genoeg licht..
En ik schiet hier dan mijn laatste plaatje...van de mist..
Ja...Ik denk dat ik Bleker een kaartje geeft..dan mag hij (en zijn moeder) een keertje mee naar de AWD..om te jagen..met zijn camera ...

29 opmerkingen:

  1. Hoi Henk

    Weer genoten van je blog en je prachtige verhalen en foto's! A.s. vrijdagmorgen komen we met drie man (allen Birdpixers) sterk naar de AWD en hopen natuurlijk dat wij de eerste zijn die de waterspreeuw kunnen spotten:-) Maar ook om te genieten van dit mooie gebied en wat is het toch geweldig dat ik nu, online, weer wat sfeer mocht proeven! Fantastisch Blog heb je en als we, met elkaar, blijven vechten voor de mooie natuur in ons kleine landje, dan komt dat best goed!

    Vr Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige reportage Henk, sommige zijn net schilderijen!
    Gr. Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Henk,
    Mooie landschapsfoto met het water, waar je een poosje bent gaan zitten. ( foto onder de bessen) Heerlijke plek om tot rust te komen. Mooie vos die je als eerste tegenkwam.
    De ruzie tussen de twee vossen lijkt me wel heftig, het lijkt er flink op te gaan.
    Ook de foto van de laan die op een tunnel lijkt vind ik erg mooi. Heerlijke afsluiting van de dag zo'n AWD bezoekje.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,

    Over jagers gesproken hier nog een leuk filmpje:
    http://www.hornoxe.com/kamera-gefecht/
    En zo te zien zijn de vossen al aardig aan je gewend.....

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige platen Henk.

    Goed idee om die Bleeker met zijn moeder hier een keertje naartoe te halen, dan zou hij er vast anders over gaan denken.( het jagen dan he ) als hj sportief is , komt ie dan ook !!!!

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Henk wat een fantastische sfeer impressie van de AWD. De vossen, het late licht, het is allemaal prachtig.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk
    Schitterend moment van de dag, met de opkomende mist, de invallende avond. Dat is gewoon genieten, bijna niet in foto of woord te vangen.
    Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Henk,

    Jouw blogs hebben geen superfoto's nodig, want jij verstaat de kunst van het schilderachtig vertellen.
    Dat maakt dat jouw blog een voorbeeld kan zijn voor vele anderen.
    Enne, niet zo heel erg minderwaardig doen over je fotowerk. Er zitten altijd prachtplaten tussen.

    Groet,
    René

    PS: we moeten snel weer eens afspreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We hebben elkaar op een haar na gemist Henk.
    Wij troffen dezelfde bekenden EN een man die een bepaald vogeltje wonderschoon in beeld brengt. Hem kwamen we later weer tegen en hij vertelde dat jij ook op het bekende plekjes was geweest.
    Ik vond het gister zo mooi in het AWD met die nevel die eigenlijk de hele middag bleef hangen .
    En dan kom ik hier opje blog en geniet NOG een keer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O even een psje......die Bleker mag wel met mij mee het AWD in !!
    Ik heb een groepskaart en neem hem heeeeeel graag mee !!!

    Groetjes Ria B

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk,
    Of beter gezegd mister foxman, je krijgt het elke keer weer voor elkaar om dit soort platen te schieten, GEWELDIG!!! Prachtig verhaal van je belevenissen. Wat de Havik/Sperwer aangaat, we hebben nu twee kampen binnen de roofvogel werkgroep. De stemmen zijn verdeeld, er gaan zelfs stemmen op dat er een Havik en een sperwer vreemd zijn gegaan??? Je hoort het nog. Als we er niet uitkomen ga ik er mee naar de vogelklas van Karel schot.

    PS, Bleker mag ook wel een keer met mij mee hoor als je begrijpt wat ik bedoel!!!!!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het herfst ook lekker bij jou zo te zien Henk. Maar je foto's zijn er zeker niet minder om in tegendeel. De spelende vossen stelen opnieuw de show.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,
    Wat een heerlijke middag heb jij gehad. Ook vanmiddag was het weer prachtig. De dagen worden korter..en kouder, wie weet hebben we volgende week de eerste nachtvorst (rijp).
    Mooie serie heb je weer gemaakt en een heerlijk verslag die mij weer naar de AWD doet verlangen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hè lekker zo`n blog van jou Henk!
    Ik mag morgen naar de AWD en het belooft mooi weer te worden.
    Kan ik even lekker bijtanken.
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Henk
    weer een mooie blog deze keer.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Henk,
    Dit is zo'n heerlijk blog dat aan alle kanten uitstraalt hoe jij intens geniet van de AWD, dus ik.... geniet met je mee, met volle teugen!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Henk
    Prachtige blog weer.
    De verschillende soorten eenden komen nu richting het AWD zo te zien zal de winter snel volgen?
    De vossen blijft ook altijd een dankbaar onderwerp.

    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja Henk, wij gaan op jacht met onze camera en dat is prachtig. Je blog laat dat weer duidelijk zien.
    Je laat ons weer heerlijk meegenieten.
    Het zou mooi zijn als de waterspreeuw weer komt, maar anders zijn er genoeg andere vogels en jij zal ze zeker vinden.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk
    Mooie serie foto's van de AWD, ik heb er van genoten vooral de vossen.
    Ik moet er ook weer snel heen.
    Groeten Dick van Egmond.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Henk,

    Leuk dat je filmpje geplaatst hebt.
    Een beetje zelfspot kan geen kwaad!
    Misschien kan je Bleker overtuigen dat dit een veel leukere manier van jagen is!

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer een prachtige serie Henk.
    Daar kan ik niks aan verbeteren.
    En dat filmpje ...geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Henk

    What a beautiful park it is! Wonderful series!
    I love the fox pictures. We do not really often see fox here.. You are very talented and its so much fun to see your blog!

    Greetings and have a nice weekend!
    Yvonne and Raphael

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ah de mist ... was ook de dag van Monsanto. Aprovechastes heel goed tijdens het gebruik van deze koffie ... Je vangt de vossen te bestrijden:))
    Heb een goed weekend. Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi Henk
    dat was weer een fijne wandeling
    mrt een goed verhaal,super
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Henk,

    een vos heb ik ook nog niet op de foto gehad, maar des te meer geniet ik dan van de foto's die ik bij anderen zie. Je hebt er zelfs bij die achter elkaar aanrennen. Geweldig gezicht gewoon.

    Sowieso weer een heerlijk blog van de AWD, waar mijn ega en ik ook fan van zijn geworden. Hele mooie serie weer en ik heg weer heerlijk genoten.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vergeet ik helemaal te zeggen dat ik vreselijk moest lachen om je filmpje hahahahah......

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Henk,
    Ik denk dat Bleker niet met je mee gaat???. Maar ik heb weer genoten van je verhalen en mooi foto's.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gweldig log weer, vooral die vechtende vossen. Super om zoiets te fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie afwisselende serie.
    LEuk ook om de vossen weer te zien.
    Groetjes vanuit de nachtdienst
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen