donderdag 27 oktober 2011

Een Heerlijk Gevoel

Wat is het altijd weer heerlijk om in de natuur te zijn..De meeste bezoekers van deze site...weten hoe dat is..En of je dat nu alleen of met je gezin doet..Dat maakt niet zoveel uit. Het is het loslaten van de alledaagse dingen..Even het gevoel proeven van rust/vrijheid..
Het bewust zijn/worden waar het in het leven werkelijk om draait...Als je dat ervaart..Weet je dat wij als mensen een grote verantwoording hebben ten opzichte van de natuur.

Ja...In de natuur is het altijd feest...(damhertje op de achtergrond)..
En of je nu komt om herten..vossen..vogels..bomen..bloemen..insecten..of wat dan ook te zien..
Of om heerlijk te wandelen..of te sporten....Zo'n gebied is gewoon van groote waarde!
En gelukkig weten heel veel mensen..de waarde van de natuur goed in te schatten..
Geweldig is het dan ook dat er tegenwoordig steeds meer natuur site's bij komen..
Als mensen die site's lezen/zien..
Dat motiveert mensen om de natuur in te trekken..En natuurlijk wordt het dan drukker qua mensen in zo'n gebied...Maar..Ja!...Het is toch heerlijk..Dat er steeds meer mensen de waarde inzien van onze natuur!
Zo af en toe krijg ik van mensen mailtjes..Die schrijven..over hun belevenissen in de (AWD) natuur...
En soms zitten daar dan ook foto's bij..(die ik dan graag plaatst)
Want wat is het fijn om die belevenissen te delen...Kijk maar naar mijn Links..(Site's)
Daar kunt U hun belevenissen ook zien/volgen..
En ik ..Ik ga vandaag juist weer naar een plek waar het rustig is qua mensen :)  ..Ja dat klinkt dubbel..En dat is het eigenlijk ook..Ik roep mensen op om de natuur in te trekken..En wat doe ik..
Ik probeer zo min mogelijk mensen tegen te komen...
Nu moest ik nog mailtjes beantwoorden..en site's bezoeken..
Maar ja..Als ik van mijn werk komt..
Dan ga ik natuurlijk veel liever de natuur in..dan dat ik achter de p.c. gaat zitten.
En dat deed ik dus vandaag ook!
Dus als U niet gelijk antwoord krijgt op U mailtje..of ik reageer wat later..Mijn excuses..
Maar...De Natuur gaat voor :)
En natuurlijk zijn U mailtjes / foto's / belevenissen / reacties...van harte welkom...
(Slobeend vrouwtje)
En nu...? ..Nu maakt heel natuurvriendelijk Nederland zich druk om de nieuwe natuurwet..
En terecht.....Om maar eens een voorbeeld te noemen..
(De Das)
Met het wetsvoorstel ‘Wet Natuur’, dat op 6 oktober is vrijgegeven, kiest dit kabinet ervoor alleen nog maar Europees beschermde diersoorten te beschermen.Dat heeft ongekende consequenties: eeuwenoude dassenburchten zijn niet meer beschermd, iedereen mag dassen, boommarters, ringslangen of bijvoorbeeld
zeehonden vangen en verhandelen en na believen orchideeën plukken of uitsteken.
Bronst op afstand..Maar in een rustig gebied..
Waar je op afstand rustig kunt gaan zitten kijken..fotograferen..inzoomen doen we wel op de p.c. :)
Het was weer een heerlijke middag in de AWD..
Het lijkt wel of daar altijd de zon schijnt :)
Groetjes...En veel natuurplezier

25 opmerkingen:

  1. Henk,

    Weer een mooie blog en een duidelijke keuze voor de natuur.
    Mooi hoeveel tijd je jezelf gun om van de natuur te genieten.
    Mij lukt het nog niet (te veel andere verplichtingen)

    Grs Ben
    PS Laten we hopen dat nu we de EU met zo veel geld "gered" hebben we nog een beetje geld voor de natuur overhouden anders is het echt voor niets....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GENIETEN van al deze fraaie opnames, weer prima gedaan Henk.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je wat het is Henk, als je vaker in het gebied bent , weet je waar de drukte is en op welke dagen.
    Zo zijn wij gistermiddag later op de dag even geweest en zegge en schrijven zes mensen tegengekomen ...
    En ach deze zes genoten net zoveel als wij !!
    En dan is het fijn vertouven !
    en dan even bloggen en al die andere mooie momenten beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt helemaal gelijk om eerst van de natuur te genieten en dan pas achter de PC te kruipen, kunnen wij weer van de mooie foto's genieten die je zelf maakt of door andere. En ons de info geeft die nodig is.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. u are so right!!!thanks for motivating me and others to enjoy the nature:-)))and lets hope we are clever enough not to destroy it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk,
    Weer een mooi gevarieerd blog heb je gemaakt.Prima foto's met een mooie beleving van het genieten van de natuur die je beleeft. Ben afgelopen maandag voor de derde maal in de AWD geweest, weer een ander gedeelte gezien, prachtig!! Heb even een stukje bij het blog van de Havik gezet, misschien kan je het door mailen naar de makers van de foto's, dan kunnen ze een eventuele volgende keer actie ondernemen. Het is altijd jammer dat z'n jonge vogel het niet overleeft.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk,
    Dat is toch zo lekker, zo uit je werk door de natuur struinen.
    En heb ik weer van je foto's en verhalen kunnen genieten.
    En wat ze hier in Nederland allemaal voor ons bedenken is helemaal droevig.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk
    er gaat niets boven de natuur dat is het mooiste wat er is. Op mijn vrouw na natuurlijk.
    het is weer een mooie serie geworden.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Henk,

    De vossen staan er weer lekker op!
    Zowiezo weer een mooi blog om te lezen en goed te bekijken.
    Altijd leuk om te zien, hoe snel jij toch bent met je fototoestel.
    Ik vind het nog steeds verwonderlijk dat je toen die overstekende marters gemist hebt.

    Altijd een feest van herkenning om bij je mee te kijken.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja prachtig henk,
    de natuur die zóveel mensen van heerlijke rust laat genieten,
    dat moeten we behouden en er zuinig op zijn hé.

    mooi henk,
    gezellig dat je er weer was,

    een heel fijn weekend gewenst henk,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi die drinkende vos....
    ja Henk en mens moet genieten zolang het kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Henk,

    Ja ik begrijp je volkomen, als ik de tijd heb duik ik ook meteen de natuur in met camera.

    En altijd kom jij weer vossen tegen...dat is echt niet te geloven. Waarom heet jij niet Henk Vos?

    Lekker om weer met je mee te kijken, en zo op de hoogte blijf van al dat moois wat de AWD te bieden heeft.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi pleidooi voor de natuur Henk, en je hebt groot gelijk hoor, als je moet kiezen tussen de natuur in of achter de pc, dan ga je de natuur in!
    Gave vossenfoto's heb je weer.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prima verhaal, Henk, recht uit je hart denk ik. Ik begrijp je helemaal, heerlijk op pad in de natuur en dan genieten van alles om je heen. Mooie gevarieerde serie, ik heb met name genoten van de vossen, die heb ik zelf nog niet gezien daar.
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Henk,

    Wat kan ik me weer goed vinden in jouw tekst. Het is atijd heerlijk om (al is het maar even) in de natuur te zijn.
    Prachtige serie ook.

    Groetjes,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja ik zie duidelijk dat je een geweldig fijne dag gehad hebt daar in het oerwoud. Vandaag is er weinig aan Henk alles grijs en guur. Jammer want het zo een leuk weekend worden wat weer betreft maar helaas. Een leuke serie foto's en momenten Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Henk

    We love your fox pictures!
    Amazing how many animals in AWD are! Great!
    Thanks for sharing.

    Have a nice weekend!
    Yvonne and Raphael

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha die Henk, wat een heerlijke trek-de-natuur-in promotie, die blog van jou. Want als je deze foto's ziet, wil je daar meteen naartoe. Je laat weer zo mooi de variatie van de AWD zien. Ja..ik ben blij dat ik er morgen weer heen ga (en er gisteren ook weer mocht genieten van al het moois, vooral damherten dan gisteren, morgen laat ik me verrassen).
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Henk,

    Erg mooie weer!
    Het is genieten in de natuur.
    Wij komen net thuis van de 'Nacht van de nacht' wandeling in het pikdonkere AWD. Paul van der Stap heeft er een mooie wandeling van gemaakt.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is ook een prachtig gebied Henk, en dankzij jullie ben ik er ook verslingerd geraakt. Wij waren er afgelopen zondag (23) oktober, maar owh wat waren er veel mensen.

    gelijk een bospaadje ingedoken naar een rustiger plekje en wat hebben we weer genoten. Zo ook weer van jou foto's hier. Het blijft gewoon genieten dit.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastic many great Nature pictures here at your blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tak fordi du vil dele dine smukke naturbilleder med os.
    En fornøjelse at kigge med.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Henk,

    Het is precies zoals je het beschrijft, de natuur is mooi en steeds meer mensen weten het te waarderen, (sommige ook niet en die nemen dan helaas ook nog aan het huidige kabinet deel).
    Maar laten wij vooral genieten van wat er buiten te beleven valt en dat is in Nederland al best veel.

    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen