zaterdag 17 september 2011

Bronst in Nederland

Vandaag (16 sept) Oostvaardersplassen en de Hoge Veluwe
Bronst 2011
Het eerste burlen in de OVP..
(Eerste foto burlen OVP 2011)
Vanuit de kijkhut "De Zeearend"
(Mag trouwens wel eens een glazenwasser op gezet worden..wat zijn die ruiten smerig)
Boswachter Hans Breeveld schreef vandaag op zijn log..
"Gisteren is door een collega het eerste..voorzichtige schrapen van de keel gehoord".
Ik voelde me niet echt super vandaag..Ik had nog de feestdagen van ons dorp in de benen..
Maar?..Spijt dat ik er vandaag weer vroeg op uit was getrokken...Nee!..dat niet.
Dit is zo mooi om te zien...En voor Nederlandse begrippen..
Nog echt natuur....
(Vogels schrikken...Een Roofvogel?)
Wat dat betreft mogen we trots wezen op onze natuur.
Ik was vanmorgen heel vroeg mijn bed uit..Dus ik wil op tijd naar de Hoge Veluwe Daar heb ik een afspraak met Ben....Ik hoop dan nog even te slapen in de auto..op de Wildbaan..
Is het de Zeearend die achter de ganzen aan gaat..?
De afstand is behoorlijk..Niet veel later zie ik hem met zijn prooi..
En hij is niet alleen!
Is het de Zeearend?..vraag ik me af..
In een kort tijdbestek...heb ik nog veel gezien in de OVP..
Ja..Ja..ook vossen..waarvan ik er één nog op de foto kreeg..maar die was zo slecht..
En een andere vos schoot het riet in..hij liep op nog geen meter van mij vandaan..Maar ik was teveel bezig met de roofvogels...
De Hoge Veluwe komt in de volgende blog..Wat was dat mooi..Zeker het kalfje wat er tussen liep..(Die is wel erg laat geboren)..Het mag dan een beetje een voorstelling zijn..maar het is genieten geblazen....Helaas heb weer eens geen tijd..En als ik tijd had..dan ging ik naar de damherten bronst (awd)....Volgende blog..met Ben op de Wildbaan.