zondag 12 juli 2009

Waternet..Doet zijn naam eer aan!

Politie moest het verkeer regelen en het parkeerterrein Panneland stond stampendvol... ;)
Nee hoor....We waren deze morgen met zes personen aanwezig.
Dus de opkomst viel een beetje tegen....Speelde het weer een rol?
Het regende toen we vertrokken...Richting schuilhut aan het eind van de Strandweg..Daar even een korte pauze en een bakkie.
We kwamen onderweg weinig wild tegen. En hoopte dat het snel een beetje droog zou worden.Maar nee hoor!..
Gert-Jan en Bart besloten om terug te lopen naar de uitgang...Zodoende bleven we met zijn viertjes over..Herman,Erik en Johanna en ik.
We liepen richting Dappere Kees...langs het Groot Zwarteveld. En daar stak onverwachts een vos over het pad de bosjes in. De afstand was niet eens zo groot , maar niemand van ons had zijn camera in aanslag. Sterker nog...Die zaten nog opgeborgen in onze tassen.
Maar zo'n vos geeft de burger weer moed...Ondanks al die regen. Het was de eerste ontmoeting met de vos voor Erik en Johanna....En dat is dan ook een geweldig moment.
Tegenover de ingang Westerveld...Heb je een mooi uitzicht over het gebied...Deze foto boven is gemaakt richting Groot Zwarteveld. Alle foto's (op één na) die geplaatst zijn in dit bericht zijn gemaakt door Herman Versteeg : http://www.natuurfotograafversteeg.nl/ want met mijn cameraatje was het niet te doen...veelste donker.
We namen het paadje wat achterlangs het Waterhennebos loopt....Maar om daar te komen moesten we door het hoge gras lopen.
Het leek wel of we een stukje gezwommen hadden....Doorwaternat!
Helaas zagen we in dit moerasachtige gebied geen wild.
Maar het is wel een stukje lopen , wat de moeite waard is.
Een wel heel bijzonder stukje AWD.
Damherten in de dekking in het Wilhelminabosje...Ze zijn nog goed gelukt Herman...De foto's die ik van deze herten nam waren niet best.
Aan de overkant van het Kromme Schusterkanaal...
En hier de enigste foto die ik dan gemaakt heb op deze dag die een beetje gelukt is.
Zodra ik wat inzoomt met dit weer..Dan kom ik zwaar licht te kort.
Ook deze hinde liep aan de overkant van het Kromme Schusterkanaal.
Er zijn meer foto's beschikbaar van deze wandeling.
Op de site van Erik en Johanna http://struinendoordeduinen.blogspot.com/
Maar we zijn verder gelopen door het Witteveld..Bakkie schuilhut..Lindeberghweg..De 70 Bunders...Richting uitgang Panneland.
En de regen eiste een hoofdrol op.
We hebben nog gezellig wat gedronken bij Panneland.
-
Ik moet zeggen dat ik het best naar mijn zin gehad heb vandaag..En ik neem aan dat de andere het ook wel konden waarderen.
helaas niet veel wild en heeeel veel regen.
En dat de opkomst niet zo groot was....Dat is jammer maar dat mocht de pret niet drukken.
-
Bedankt Herman..voor de foto's

8 opmerkingen:

  1. Herman Versteeg12 juli 2009 om 16:09

    Leuk verslag Henk!
    Ondanks dat het er nat was had ik er geen spijt van dat ik meegegaan ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk was een leuke wandeling we zijn inmiddels weer opgedroogd maar we hebben weer veel nieuwe plekken ontdekt en gezien.
    Was toppie de wandeling we hadden er alleen al een aantal kilometers opzitten in de schoorlse duinen de dag ervoor en je gaat het toch voelen in je voeten maar geen spijt gehad hoor bedankt.
    Groetjes Johanna en Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach henk,
    ik vind het vanaf hier gezien erg meevallen met het water :-)
    och arme, nee ik mag je niet vervelen me zoiets hé,

    jullie buit was toch aanzienlijk,
    er zijn dagen bij dat ik ze niet zie die damherten bedoel ik :-)

    mooi gezien man,

    maak er een fijne avond van hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was vandaag een combinatie van wandelen en survivallen.
    Één en al regen...Ik kwam thuis en het was droog.
    Maar ondanks de regen...een dag om niet snel te vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He ik had zo geduimd, heeft dus niet geholpen henk jammer!

    Maar ik kan me voorstellen dat het op zich een heel aparte ervaring is geweest.

    Zulk soort omstandigheden heeft ook wel iets .

    Al met al toch een geslaagde dag geweest.
    Voor Erik en Johanna was het dus de eerste ervaring met een vos.... nou regen of niet die zijn vast fluitend naar huis gegaan!

    groetjes Sary

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verslag!
    Het zag er inderdaad erg vochtig uit Henk :-)
    Leuke foto's en je hebt het naar je zin gehad en dat is het belangrijkste!!
    Wij hopen er de volgende keer wel bij te zijn!

    Op de Veluwe was het niet veel beter en we liepen dan ook regelmatig in de regen. Gelukkig hebben we goede regenprotectie en kwamen we steeds weer kurkdroog in het hotel aan.

    Wij gebruiken waterdichte beenstukken en poncho's, daar kan je de camera er gewoon onder dragen en kan je hem snel tevoorschijn halen als het nodig is.
    Toch was het verder een lekker weekend en Dinsdag gaan we weer naar het AWD.
    Groet,
    Peter en Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Halo Henk
    Ik zie dat je de website wat hebt veranderd
    Ziet er goed uit weer een ander frontje
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Henk er is veel water gevallen, maar gelukkig zijn jullie toch met mooie foto's thuisgekomen.

    OT: Huismusssen zijn er hier voldoende vanmiddag weer een stuk of 50 ;-)

    Heb alles even nagegaan helaas voor mij is de afstand te groot moet eerst met de scootmobiel een dikke 20 km rijden voordat ik er ben.
    Met een bereik van 50 km kan ik dus weer bijna gelijk terug.
    Lader meenemen heeft geen zin het duurt 12 tot 14 uur voordat ik weer geladen ben en dan is mijn zuurstoffles allang leeg. ;(
    Dus ik hou het maar bij Meijendel en Katwijk wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen.

    Groetjes Frans

    BeantwoordenVerwijderen