dinsdag 28 juli 2009

Hert met Zender en Vos Vogelenveld

Kijk even op http://slamenietdood.web-log.nl/sla_me_niet_dood_over_kle/2009/07/bericht-nummer.html#comments ...Het is zijn 1000 ste berichtje...En het is een Superinsekten site!
Gefeliciteerd ...Bij deze!
Ingang De Zilk....Bedoeling ...Naar het achtergebied.
Maar daar ga ik deze avond niet komen...En dat vind ik niet erg.
De reden is dat ik al snel veel te zien krijgt...En dan gaat de tijd hard hé. Prachtige Herten en een vos...Die denkt te gaan jagen.
Maar dat moet hij/zij maar later gaan doen dan!

Ik steek het Oosterkanaal over en steek schuin het Franse vlak binnen...Richting Vogelenveld.
En daar kom ik deze mooie Damherten tegen....Prachtig!
Tip...Klik even op de foto - En dan de return pijltje om terug te komen!
Wat een Oog end en Ijs end...Wat een gewei...En wat een vliegjes.
Een damhert met Zender
Een Damhert die zeker een rol gaat spelen...In de Bronstperiode..
Meerdere groepen Damherten in dit gebied.
Deze vind ik ook zo mooi...

Spitser
Spirser en Damhert met Schoffelgewei....
Kijken op een afstandje...Wat ik ga doen.
Konijn...Voor zijn woning.
Ik ga een bakkie doen en wat eten op een berg...Met uitzicht over het Vogelenveld/Palmveld.
Heerlijk om daar even te zitten...Met een schitterend uitzicht over het gebied.
En daar zie ik deze vos..
Konijnen schieten weg...en ik zit hier tussen de struikjes...te genieten.
Hij maakt gebruik van de greppel die geeft de vos dekking..
De konijntjes zijn op hun hoede....zie je ze? .....Klik hem even...Hij is zo mooi!
Jammer dat ik geen spiegel reflex camera heb....Maar ja....
Het is te zien...En daar gaat het om.
Ik hoor stemmen...ze komen van het pad...De vos hoort het ook en zoekt dekking....
In het hoge gras.
Al pratend lopen deze mensen vlak langs de vos..De vos zie ik even niet...Dit is mijn kans ongemerkt de berg af te lopen....Richting Vos.
Beneden moet ik even zoeken..Waar de vos is...Ik heb geluk ..Want hij staat met z'n kont naar me toe en heeft me nog niet gezien.
Hij steekt het pad over..
En heeft nog niet door dat hij gevolgd word.
Een stukje verder ziet hij me...En loopt met een grote boog om me heen.
En dat geeft mij weer mooi de kans om deze foto...Vos met konijn te maken.
Nou...Snap je nu..Waarom ik het achtergebied niet gehaald heb.
Een superavond..!!!
Twijfel....Moet ik maar eens gaan kijken naar een betere camera?
--------
Peter (van de site http://awd-daytona.blogspot.com/2009/06/waterkwaliteit-en-rust-bedreigd.html )heeft een schitterende foto gemaakt...Infra rood.
Maar er staan nog veel meer toppers op
De Link...

13 opmerkingen:

  1. wauwwwww henk, ik kan me zo heel erg goed voorstellen dat je hier lang bent gebleven wat een gezicht zeg,
    "super"

    ik ben wild van dit soort beelden, dat zie je hier dan weer niet hé,

    echt gaaf, wat zul jij mooi dromen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,

    Mooie foto's weer super en je zat weer eerste rang daar achter die struiken.
    Kan me voorstellen dat je dan wat meer zou willen inzoomen.
    Maar straks is het weer sinterklaas Lolz
    Ik vindt die konijn met vos echt super wat een mooi plaatje echt top en dat je nu ook kan zien wat er gebreurd als er van die sport babbelaars langs komen.

    Mvg,
    De duinstruiners

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super foto’s Henk
    Er gaat toch niets boven de AWD
    Zoals je zegt nog eens een andere camera met lens
    Dan kan je helemaal top foto’s maken maar ze zijn nu ook al geweldig.
    Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henk

    Jammer dant ik niet meekon top collectie foto's weer ff sparen en dan een mooie camera kopen je zal bijna wel moeten nu de meetlat komt steeds hoger te liggen.

    Groet

    Gertjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Klaproos
    Over dromen...De laatste tijd droom ik ook over de AWD...moet niet gekker worden:-)

    @ Erik en Johanna
    Ja..en als je de foto goed bekijkt...met de wandelaars..dan zie je de vos zitten in het gras.
    Nog geen drie meter van ze vandaan.
    Maar zo lopen wij denk ik ook vele vossen voorbij. (ook bos vos :-)

    @ Herman
    Als we straks wat overhouden van onze vakantie op Fuerteventura (Canarische Eilanden)

    @ Gert Jan
    Dar laat ik nog even over aan de echte fotografen...Maar het is wel zonde..Als je zulke mooie momenten niet echt geweldig op de foto kunt zetten.
    Een mooie telelens en een stabilisator ingebouwd...Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge Henk wat een avond heb jij gehad super de super gewoon!!!

    Wat voor camera heb je dan nu?Kijk goed uit wat je gaat kopen eventueel dat het geen teleurstelling wordt he dat zou jammer zijn.

    Ik heb een nikon en die bevalt uitstekent zeker met mijn nieuwe 70-300 vr lens
    en weet je het kan altijd beter, dat is zo met dat fliepsen je wil ook steeds beter hahaha

    Maar zolang jij zulke avonden meemaakt en met zulke foto's thuis komt... ach man geweldig toch!

    groetjes Sary

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig mooie foto's. Was dat bij de Zilk? Als het goed is gaan wij zaterdag even daarheen.
    Die foto's van de damherten zijn echt super, zo dichtbij (of lekker ingezoomd), En dat mannetje met de zender, wat een gewei, wat een prachtig dier. In september gaan we genieten van de bronsttijd.
    En ik heb vandaag al genoten van jouw foto's, en hoe krijg je het toch voor elkaar steeds die vos tegen te komen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Sary
    Ik heb nu een kodak easy share ZD710..En die is best wel aardig..maar niet top..Ik wil graag een iets betere dan deze.

    @ Ghita
    Ja dat is ingang de zilk..Over de brug rechts af richting Vogelenveld.

    En de vos ontmoeten...Ja ik heb daar de laatste tijd veel geluk mee..Maar je ziet het...Je loopt ze zo voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super Henk.
    Die heb je er weer mooi allemaal opstaan. :-)
    Prachtige ontmoetingen met de dieren in het AWD.
    Op je gemak op zo'n heuvel zitten heeft zijn voordelen. Wij zitten regelmatig op een hoge heuvel bij het Vogelenveld waarop een betonnen paaltje staat, daar heb je uitzicht naar alle kanten.

    Het is idd een kwestie van naar beneden sluipen als je ergens iets moois voorbij ziet lopen :-)
    Een goede camera is geen slechte investering omdat je toch heel veel foto's schiet.

    Compositie is heel belangrijk want daarmee kan je de nadruk leggen op het onderwerp of juist op iets anders op de achtergrond.
    Als je tijdens het fotograferen al rekening weet te houden met de compositie, dan krijg je meer voldoening van je foto's.

    In het begin is dat moeilijk maar wordt op een gegeven moment tweede natuur, maar als alles snel moet dan vergeet ik het ook nog wel eens :-)

    Groet en een goed foto weekend!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Reclame voor Walcheren...meer touristen...nee joh ik probeer de vossen hierheen te lokken"-)))

    fijn weekend en groetjes van Sary

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit was dus weer geniten met een hoofdletter.
    Het leverde weer een prachtige serie op ook al kan ik er niet komen hier geniet ik er ook van.
    Fijn weekend.

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meesterlijke serie van die vos en de wandelaars. Soms lopen mensen (en ik zelf ook zeer waarschijnlijk) pas lang de dieren en zien niks. Soms zeggen mensen wel eens tegen me "ik kom er al jaren maar heb nog nooit een ... gezien"

    BeantwoordenVerwijderen