woensdag 7 december 2011

2012

( 2012...HET EINDE?..OF NIEUW BEGIN? )
Vandaag 6 December 2011...Breng ik een bezoek aan de AWD..
Als ik op de Panerlanderweg loop..begint het te waaien..en te hagelen..Mijn plu klap dubbel..maar gelukkig hij blijft heel..
Om te kunnen schuilen neem ik de route langs de schuilhutjes...Eigenlijk niet zo'n mooie route..(teveel op de paden)...maar ja..
Je kunt daar tenminste rustig even droog en uit de wind gaan zitten...
In de schuilhut...zitten al enkele mensen..o.a.
Ene John..( Haarlems Dagblad en medewerker in de Kenemerduinen)
Een Katwijker..Zijn naam is me ontschoten...
En Have..( Een bekende voor iedere AWD ganger(ster)
Het is gezellig..en ik blijf zitten...en dat doe ik normaal gesproken niet snel..
(Vandaar foto's van onderweg...die ik nu niet op volgorde plaatst)
En met Have..Ja dan kom je al snel op de Maya's uit..
Volgens de berekeningen van de Maya's komt ons zonnestelsel in 2012...op één lijn te staan met Hunab Kú..het centrum van de melkweg (Kosmische Baarmoeder)..De Maya's beschrijven 21 December 2012..als de overgang naar een nieuwe bewustere wereld!
Nu gaat het mij niet om ..of het waar is of niet?...ach..dat weet ik niet!
Maar wel is het zo dat ook de Hopi Indianen en de Sioux Indianen geloven in het eindigen van het huidige tijdperk waarin we leven..
Ook Nostradamus...De Bijbel..voorspellen een einde ( Geen jaar )..
En natuurlijk moet ik dan denken aan de woorden van Alexander Pola..
"Ik heb een hekel aan pessimisten...maar verdomd..op het eind hebben ze altijd gelijk"..!!
En ook al geloven we nergens in...De wereld kan zo niet doorgaan..
Ik denk aan vervuiling..rampen..crisis..overbevolking..ziektens..oorlog..energie..grondstoffen..enz..enz..
( AWD )
En dan lees ik vandaag:
Volksfilosoof Bas Haring..denkt dat we met 50 % van de soorten ook verder kunnen..Zo stelt hij dat de natuur met 50% van de soorten verder kan , maar dat het wel de juiste 50% moet zijn..Ook natuurbeschermers beseffen maar al te goed dat het niet realistisch is om élke soort op aarde te behouden..Meer Lees: http://www.natuurbericht.nl/?id=7304 
Persoonlijk denk ik dan..dat we teveel om geld geven...
En te weinig verantwoording nemen qua natuur..
Geld komt op de eerste plaats...en dat zou natuurlijk de natuur moeten wezen..En door de wereldwijde recessie...Gaat de natuur nog harder achteruit..
Donkere tijden voor de natuur...
---
Yvonne had een leuk idee..o.a...
 leek het me leuk dat alle bloggers, die er aan mee willen doen, op 31 december om 11:30 PM, dus om half 12 in de avond net voor oud en nieuw om je mooiste, liefste, ontroerendste, kijk maar welke je bijzonders vindt....en dan van elke maand één foto te plaatsen, zodat we 1 Januari 2012, wanneer we alle olie bollen en appelflappen zat zijn, en iedereen aan handje hebben geschut, dat we dan lekker foto's kijken en denken aan het mooie foto jaar wat we gehad  hebben en dat we het in 2012 dunnetjes over doen.