maandag 17 oktober 2011

Klapekster AWD

Vandaag Zondag 16 Oktober gaan Herman en ik bij Ingangang "De Zilk"naar binnen..Het is best koud....en je ziet ook hier en daar vorst aan de grond. We nemen Ingang "De Zilk"..want bij de bronst is het waarschijnlijk te druk.. Ik had toen nog geen idee..dat ik laat in de middag/avond weer naar het AWD zou gaan..En dan op aandringen van mijn gezin...(waar ik wel raar van opkeek..want normaal gesproken willen ze niet meer mee)..Dus in deze blog..Eigenlijk twee wandelingen...
..van Zonsopkomst...tot zonsondergang..!!!!
Oosterkanaal.
We zijn vandaag niet de eerste die naar binnen gaan..Er staan al auto's op het parkeerterrein Als we bij het Oosterkanaal zijn... Zien we dat hij hier en daar in nevelen gehuld is..Een mooie zonsopkomst/nevel/mist..Wat wil je nog meer. Één van de fotografen die al het gebied binnen was..staat bij toeval op mijn foto :)
Vorst aan de grond..
En eindelijk zien we weer eens reeën in de AWD..
Natuurlijk zitten er reeën in dit gebied..Maar? de laatste jaren is de populatie Reeën in de AWD best wel afgenomen..En daarom is het altijd leuk..Als je er dan weer eens een paar ziet.
(Van Limburg Stirumkanaal)
Een prachtig vogeltje zit er op een kleine afstand op een tak..Helaas schiet onze kennis over vogels zwaar te kort..Maar dat mag de pret niet drukken..En er is altijd wel iemand..die wel weet hoe dit vogeltje heet! (Hoop ik:)..
Zo komen we er wel meer tegen..(ik dacht aan een kraai..die gewoon wat witjes is :)
Later komen we deze roofvogel tegen...maar wat is het werkelijk?
ja..Onze kennis schiet te kort..Laat dat bij deze duidelijk wezen.
Bij het voormalig Van Limburg Stirumkanaal doen we een bakkie..
We heben hier uitzicht over de Zeereep..En op de achtergrond...zien we Zandvoort.
Schelpen in het stuifgebied..
En de wind...die laat zijn sporen hier achter.
(Klapekster)
En dan zien we de Klapekster..En dat weten we nu zeker..dankzij..Hans..( Waar we mee aan de praat kwamen..in de AWD)Zijn Site : http://www.hansoverduin.nl/Die zeker de moeite waard is om te bezoeken....Echt prachtige foto's..
(Spreeuwen)
Kijk..Dat weten we :)
Herman en ik lopen dwars door het gebied "De Vellen"..
Nu is dit gebied..juist leuk om te struinen..Hier kun je soms even niet meer weten welke kant je uit moet..
(Spitser)
Vandaag schijnt de zon...En dat maakt het eenvoudig om de juiste richting aan te houden.
(Roodborstje)
Ja..Ja..Ook die herkennen we :)
Met paard en wagen door de AWD..
Meer zie: http://www.natuurtochten.com/...of aan de zijkant rechts..
Om een indruk te krijgen...hoe het is op de kar..
Met het gezin kijken naar de bronst..
(Burlen)
(Geslachtsdeel..)
Normaal gesproken gaan ze (Gezin) niet meer mee..
(Vlaggen..)
En nu wilde ze opeens naar de AWD..
Sterker..onderweg naar huis..
Zegt mijn dochter van 18..Ik ga de volgende keer een keertje vroeg mee..naar de AWD.
Ik wist niet wat ik hoorde..het moet niet gekker worden !
Zo zie je maar..Je laat ze als kleuter/peuter/kind..
Mee gaan in de natuur..En dan zijn ze het op een moment weer zat
..Ze hebben dan andere dingen te doen..
Totdat ze weer wat ouder worden..
Dan pakken ze de draad weer op..
En laten we eerlijk wezen..Dit is genieten..
Dit is zo puur..
Ja..ons gezin is weer eens een keer als gezin naar de AWD geweest..
Dus leer U kinderen al jong...Hoe mooi de natuur is..
Ze pakken het later echt weer op..
Ik had deze dag nog geen vos gezien...En dat is eigenlijk niets voor mij..
Gelukkig op de valreep...Deze vos met hertjes...(Was al te donker eigenlijk..)
En nu laat eten...En een lange blog maken :)
En dat is dus ook gelukt..
(Sorry dat hij zo lang geworden is..maar ja..het zijn ook twee wandelingen..op één dag )