donderdag 7 april 2011

Jachthoornblazers Amsterdamse Waterleidingduinen (AWD)

Vandaag Woensdag 6 April 2011
 o.a.Avond Wandeling...
Ingezonden via mail..
Begeleiding Scootmobiel AWD..
Kikkers in mijn vijver...
En Jachthoornblazersgroep 't Panneland..
(Begroeting - Jachthoornblazersgroep 't Panneland)
De jachthoorn werd vroeger in feite gebruikt als communicatie ..
Zo kon men tijdens de jacht doorgeven wat de bedoeling was...b.v. Sneller drijven/Ophouden met schieten/Verzamelen...enz.


(Damherten in de weilanden...buiten de AWD)
Ook voor en na de jacht is er speciale muziek..
En voor elke wildsoort wordt een speciaal daarvoor gecomponeerd stuk geblazen.
Als eerbetoon aan het dier..(Totsignale)
Zo hoort er bij de vos een staccato nr. ("Fuchs tot") dat de schichtige en onrustige manier van bewegen uitbeeld.
Ze blazen iedere woensdagavond tussen 20.15 en 22.00 (weer of geen weer)
Een Ree (Gebied 70Bunders)
En U kunt er rustig naar luisteren onder het genot van een bakkie koffie of een neut..
Straks als de temperatuur nog beter wordt...dan is het helemaal TOP!
Helaas is het nog net te vroeg donker om van de Hoornblazers mooie foto's te maken..
Ik beloof enkele foto's via mail te sturen (en dat ga ik ook doen)
Voor meer info....Zie de Site http://www.panneland.nl/ 
Damherten in de AWD....
En nu een vraag van een bezoeker van deze site..
-
Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar de wettelijke regelgeving omtrend het gebruik van de fiets door een begeleider van een persoon in een scootmobiel,
Ik kan niets vinden en word door het waternet van het kastje naar de muur gestuurd. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om iemand met een scootmobiel te begelijden per fiets????
Dank! mvg, NN
(Zijn naam en mail adres zijn hier bekend)
Mijn antwoord...
Het lijkt me normaal gesproken geen probleem..
Het is nu zo dat een fietser met handicap ook een begeleider/begeleidster mee mag nemen in de AWD..
Dus lijkt het me niet meer dan normaal dat ook een scootmobiel een begeleider/begeleidster mee mag nemen.
U kunt dus niet alleen op de fiets door de AWD...Maar wel als begeleider.
Weet U hoe het precies zit?....Of heeft U ook een probleem hiermee?....Laat het even weten!
b.v.d.
Ik wil de zonsondergang helemaal meemaken in het achtergebied..Maar dat mag helaas niet..
Je moet het gebied verlaten voor Zonsondergang..
En dat doe ik dan ook!
Het is al laat...En ik ga naar huis..
Heerlijk zo'n avondje op woensdag..bij Panneland..
(lang niet alle foto's kunnen plaatsen..want dat zijn er weer veelste veel :)
EXTRA
Ingezonden door ..Ghita 
De Torenvalk....Meer op haar site http://carpediem2.punt.nl/?home=1
-----
En tot slot ...leven in mijn vijver
Kikkers/Kikkerdril/Paring
Zo..Dat is weer eens laat geplaatst...Ga nu snel mijn bedje opzoeken..
Oké...nog een toegift van de Hoornblazers :)