woensdag 30 maart 2011

Blauwborst in de AWD

(Wandeling Dinsdag 29 Maart)
Er zijn in Nederland 502 vogelsoorten waargenomen (sinds de 19de eeuw).....Nu kunt U dit beter maar geloven dan natellen...
Maar zoals bij paddestoelen is het determineren...van vogels voor de amateur best lastig. (ik behoor trouwens tot de groep amateurs wat vogels betreft)





(Vink)
Ja..Een Ijsvogel..Boomkruiper of een Ekster.....Dat is nog niet zo moeilijk..
Maar nu het verschil zien tussen b.v. een Ortolaan..Tjiftaf ...Snor....Tuinfluiter.....of ..Bosrietzanger?
Gelukkig kunt U veel vinden op Vogelvisie ..
(Witte Kwikstaart)
Vogels fotograferen in je tuin is leuk...Maar fotograferen van vogels in de AWD..
.........Ja dat is mischien wat moeilijker....Maar de kans op iets unieks voor je camera..
Is hier veel groter.
(Koolmees)
En dan heb ik het niet over dit Koolmeesje..
Maar eerder over b.v. de Klapekster..Beflijster..Goudhaantje...of Blauwstaart die wel heel erg op het Roodborstje lijkt..
(Boomklever)
Met mijn nieuwe camera..Is het fotograferen van vogels een stuk leuker geworden..
Natuurlijk is meestal de afstand te groot om echte mooie foto's te kunnen maken met een 300mm..
Maar oefening baart kunst :)
(Bonte Specht)
En ik zie bij mijn mede bloggers..Dat juist door het fotograferen van vogels de know-how groter is geworden..En daarmee het plezier!
(Bonte Specht)
En onder het fotograferen door van vogels...Kom je ook wel eens iets anders tegen :)
De Vos...En?...
Tepels...van de Vos..(Vos heeft trouwens 6 tepels)
Ik had vandaag ook voor het Ijsvogeltje kunnen gaan..
Maar die locatie is dichtbij...die ga ik zeker een keertje bezoeken Ghita.
(Blauwborst)
Is dit de Witgesterde Blauwborst?....Het lijkt er wel op..
Ik had hem als eens eerder op de foto gezet..
Maar dat was in de OVP Oostvaardersplassen...
Dit is de eerste keer dat ik hem fotografeer in de AWD
(Buizerd .....gevaar?)
Zandloopkever..
Een angstaanjagend monster..
Die opeens een sprintje trekt..Om een mier tussen zijn scharende kaken te grijpen...
Een Zandloopkever...kan trouwens ook vliegen..
(Rietgors)
En hier heb je zo'n lastig te determineren vogel..
Weet U het?

Is dit een Roodkopklauwier?
Ik hoop het van U te horen..b.v.d. 
(Dit is dus het mannetje van de Roodborsttapuit en foto daarboven het vrouwtje)
Bedankt Dennis en Klaproos
Dit is de Wilde Eend..
Zoals ik al eerder schreef...Wat is hij mooi..
Maar mischien te gewoon ????
De AWD..Het blijft een heerlijk gebied..
Of U nou voor de Vogels/Dieren/Bunkers/Planten/Bomen/Paardrijden/Sporten of voor U rust komt..
Wat vindt U van de AWD????...Laat het weten:
Mail: bos532@zonnet.nl
En ik plaats uw beleving van de AWD