dinsdag 24 december 2013

Tekeningen van Henrieke Zenunllari

Illustraties / Tekeningen / Schilderijen 

Eigenlijk maakte onze voorouders al natuurhistorische illustraties
 in grotten.. steen en op gebruiksvoorwerpen ... meestal ging het om de jacht uit te beelden.. 
Voor mij is de bekendste illustrator wel M.A.Koekkoek (1873 - 1944) .. zijn schoolplaten en zijn vogelboek zijn bij iedereen wel bekend ..

(Tekening Links -Vos - getekend door Henrieke Zenunllari )
Illustrator M.A.Koekkoek - De Schoolplaat "In Sloot en Plas"
Marinus Adrianus Koekkoek
Henrieke Zenunllari - Vlinder
Henrieke vroeg of ze een foto mocht gebruiken ..om een tekening van te maken ..En dat is natuurlijk altijd goed ..het eindresultaat was indrukwekkend ..Daarbij is het een geweldig leuke manier om op zo'n manier bezig te zijn met de natuur ..
Ook ik heb een periode gehad dat ik tekeningen maakte ..maar helaas verdwenen de meester A4'tjes in de prullenbak .. Tekenen vraagt om oefening en om herhaling van zetten .. Het lijkt in ieder geval eenvoudiger ..dan dat het werkelijk is. ( Rechts Damhert - Henrieke Zenunllar )
Henrieke Zenunllar
Mijn naam is Henrieke Zenunllari (32 jr)
Ik ben woonachtig in Dordrecht maar opgegroeid op het platteland in Brabant.
Sinds enkele maanden heb ik een passie voor tekenen.
Henrieke Zenunllar
Ik teken voornamelijk dieren omdat ik daarvoor,
mede door mijn jeugd als hulpje op een boerenbedrijf een grote liefde voor heb ontwikkeld.
Henrieke Zenunllar
Als kind was ik eveneens  diep onder de indruk van de tekeningen van Rien Poortvliet. Hij is een van mijn grootse inspiratiebronnen. 
Rien Poortvliet 
Met name zijn weergave van wilde dieren in Nederland hebben mij geïnspireerd "wild leven" te illustreren.
Hiernaast doe ik soms tekeningen op aanvraag.
Mijn tekeningen zijn te vinden op instagram @heartsideout.
KLIK
-
Bedankt Henrieke .. Als je al na een paar maanden zo tekent ..
dan gaan we zeker nog heel wat van je horen ..Ik hoop dat veel mensen je gaan volgen .
En dat het een extra stimulans mag wezen om deze weg verder te vervolgen ..