maandag 4 februari 2013

De Vos

Herman en ik pakken vandaag ( 3 Februari 2013 ) 
Ingang Zandvoort ( Zandvoortselaan ) .. De temperatuur is ongeveer 3 graden boven nul ..En aan de lucht te zien .. krijgen we een mooie zonsopkomst..
En die kun je hier het mooist fotograferen op het "Renbaanveld" ..
 ( Aalscholverkolonie ) ..dus een beetje haast was geboden :)

Broedende Aalscholvers gaan we nu nog niet zien .. Alhoewel in de Nieuwkoopse Plassen de Aalscholvers door de zachte wintermaand al aan het broeden zijn... Zie: KLIK
Ik denk dat de meeste mensen nog op één oor liggen ..
Als wij deze mooie zonsopkomst aan het fotograferen zijn ..
Ziet het maar als de geboorte van een nieuwe dag ..
....Spectaculair is het in ieder geval .. 
-
Ook spectaculair blijft het ..als een vos een prooi vangt../ heeft gevangen..In dit geval een stuk konijn ..Maar omdat het een bekende vos is ..rijst de vraag al snel.. Heeft hij die zelf gevangen? Dat is natuurlijk goed mogelijk .. ( ik hoop het in ieder geval )
-
-
Veel vlees zat er zeker niet ( meer ) aan..
-
Nu hebben we een mooie periode sneeuw / vorst gehad En daar hou ik altijd wel van .. Veel dieren laten zich..dan goed zien ..(noodgedwongen) Gelukkig voor de dieren is die periode weer even achter de rug .. Stiekem hoop ik nog een dag mee te maken dat alles in de rijp zit ..net zo als in 2007 .. Helaas heb ik toen te weinig foto's gemaakt .. Terwijl iedere vierkante meter de moeite waard was om te fotograferen..
Spitser ( Damhert )
-
De Wilde Zwanen ... 
Nu is onze Knobbelzwaan natuurlijk ook prachtig .. 
Maar Wilde Zwanen ... Daar loop je niet zomaar voorbij ...zonder een foto te nemen ..
En ook niet bij de Grote Gele Kwikstaart
-
De vos had het ook op muizen voorzien ..Maar deze muis was bij specsavers geweest ..En had de vos natuurlijk allang gezien..
Het was weer een heerlijke dag in de AWD ..
De tijd vloog voorbij ..Dat komt ook door deze route..
Hier kom je natuurlijk altijd bekende tegen ..
waar je even een praatje mee maakt ..
Maar wat vliegt de tijd dan hé !

19 opmerkingen:

  1. Mooie serie van de vos die z'n ontbijtje op peuzelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wederom een uitstekende serie Henk....de dag begon al mooi zo met die prachtig gekleurde lucht en de vos met prooi heb je ook uitstekend kunnen fotograferen.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Bij Herman had ik al gezien dat jullie een bijzondere zonsopkomst hebben meegemaakt. Een spectaculair natuurschijnsel was het die morgen wel. Daarnaast is het altijd boeiend een vos in actie te zien, zolang hij zelf een prooi vangt en niet gevoerd wordt.
    Het was weer een aantrekkelijke wandeling voor jullie.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat laat je ons meegenieten van een hele mooie zonsopkomst,geweldig mooi en dan de vos met zijn prooi dat is een pracht gezicht dit zie ik toch liever dan hondenbrokken. een hele mooie serie weer van een prachtige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Henk
    een prachtige wandeling het vosje staat er super op erg mooie opnamens.gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Henk,

    wij waren er zaterdag 2 februari en zagen ook mooie vossen. Ik zocht de wilde zwanen maar steeds als ik in de AWD ben zie ik nooit de wilde zwanen. Wel de grote gele kwikstaart gezien maar zwanen ho maar....

    Of de vos zelf dat stuk konijn heeft gevangen weet ik niet. Wel zag ik toen wij er waren dat er een vrouw een appel naar een vos gooide. ik vroeg haar waarom ze die appel gooide en ze zei dat ze er kip in had gedaan omdat ze graag een vos wilde fotograferen. Heb haar wel gezegd dat dit niet goed is voor deze vossen. Maar ja, wie ben ik...

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmm zou dat konijn wel lekker zijn geweest ?!?!?!
    Tjeetje wat trekt die vos een vieze kop met dat konijn tussen zn tanden whahahaha.
    Ik denk dat hij die gaat begraven voor slechte tijden en maakt dat ie weer bij schuilhut komt voor wat snacks

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,
    Ik had bij Herman al gezien dat jullie een schitterende zonsopkomst hadden, wat een kleurenpracht.
    Verder leuke waarnemingen (vos met stukje konijn, wilde zwanen en de gele kwik) en waarschijnlijk een heerlijke wandeling.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Henk!
    The sunrise is awsome...love the way you captured the fox with his breakfast :-)
    Very nice presented from AWD

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige blog Henk. Mooie zonsopkomst en dan ook nog een vos met prooi, proficiat!

    Groet,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk het was een geweldige dag met veel mooie foto's die vos was gaaf.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai Henk,

    Heel mooi beeldverhaal wederom.
    Foto 16 van de zwanen vind ik prachtig. Mooi zoals ze beide 1 kant opkijken. Als je ze in de rechterkant van het beeld had geplaatst was hij nog mooier geweest.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henk,
    Mooi om te zien dat de vos zichzelf wel kan redden. Wat een prachtige sprong maakt hij.
    Het was weer een prachtig begin van de dag, die kleuren zijn onvoorstelbaar. Mooi om de gele kwikstaart en de wilde zwanen te zien. Genieten op zo'n (droge) zondag.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, Henk! Wat een mooie serie van de vos en dan vooral die foto met die sprong:-) En die zonsopkomst....Genieten!
    Ik ben al vaak in de AWD geweest maar ben eigenlijk nog nooit in het 'Zandvoortse' gedeelte geweest en nu ik het op je blog zie...
    Wordt dus hoog tijd:-)

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, Henk! Wat een mooie serie van de vos en dan vooral die foto met die sprong:-) En die zonsopkomst....Genieten!
    Ik ben al vaak in de AWD geweest maar ben eigenlijk nog nooit in het 'Zandvoortse' gedeelte geweest en nu ik het op je blog zie...
    Wordt dus hoog tijd:-)

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Henk,
    Mooi leuk avontuur hebben jullie weer beleeft en leuk om te lezen. En de plaatjes zijn weer prachtig.

    Groet, Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Henk,

    Wat een prachtige zonsopkomst foto's. Wat een kleurenpracht!! Dan wordt het vroege opstaan en in de AWD aanwezig zijn dik beloond.

    Ook de foto's/moment van de vos met dat stuk konijn is weer erg gaaf om te zien.

    Ben benieuwd of jullie a.s. zondag weer zo'n succes dag hebben in de Brouwersdam.....veel plezier alvast!


    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ingrid de clippeleir11 april 2013 om 10:19

    hoi Henk,

    wat een mooie foto's weer... zo kunnen we vanuit Belgie ook meegenieten van al dat moois daar. Nu heb ik nog wel een vraagje voor je;ik kom zelf ook regelmatig wandelen in de AWD maar ben nog nooit een vos tegengekomen. Is er een bepaalde plek waar ik de meeste kans maak om er eentje tegen te komen? Ik kom binnen twee weken weer even langs en het zou ontzettend leuk zijn als ik dan zou weten waar ik moet gaan kijken hé.
    groetjes
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beste Ingrid ..mail adres bos532@zonnet.nl
    Groetjes henk

    BeantwoordenVerwijderen