zondag 14 februari 2010

Roerdomp Dag

Vandaag met Herman Versteeg naar het AWD. Het sneeuwt een beetje en we gaan bij Ingang De Zilk naar binnen. weer maken we de keuze om rechts af te slaan...omdat daar nog geen sporen van mensen te zien zijn in de sneeuw.
Het word weer een donker dagje...Er zijn enkele foto's tussen geplaatst van de dag ervoor. (staat er dan wel bij vermeld)
Ook een mooie foto van de Roerdomp die ik via mail mocht ontvangen van Albert en Cisca Kuilman. (een plaatje!)

Een mooi Ree geitje..die ik zaterdag tegen kwam in de 70 Bunders.
Een mooi groepje damhert hinde's
Dit is de eerste foto van vandaag..Deze geweldige stier heeft het maar druk met zijn koeien.
Een bunker..(Witteveld) hij is maar net te zien..ik ga hem deze week even doorgeven aan de Bunkerploeg.
Als U een bunker vind of iets wat te maken heeft met de tweede wereld oorlog..Zie bij links..Even een mailtje graag naar de Zandvoortse Bunkerploeg.
Het Witteveld...(foto van zaterdag)We komem een vrouw tegen..Ze heeft alleen een verrekijker bij zich.
En ze verteld dat ze vandaag al drie Roerdompen tegen is gekomen...(dat gaat wat worden vandaag..de Roerdomp)..En ze zag iets wegschieten...ze dacht aan een Ral.
(Foto van Zaterdag)
Brilduiker..Maakt hij zijn vrouwtje het hof?
Het Witteveld..Ik heb even een andere lens geprobeert van Herman..Een 400mm
Maar ik ruil hem weer om. hij maakt meer herrie en het valt niet mee om een landschap te fotograferen..Dus ik pak mijn vertrouwde 70/210 weer.
Hij is niet best...Maar we zien een Roerdomp vliegen...Geweldig!!!
Krijg ik vandaag een mailtje...Weer een Roerdomp foto.
Alles vandaag in het teken van De Roerdomp.
( Deze is dus niet door mij genomen)
Mail van Albert en Cisca Kuilman
We wandelen al jaren door de waterleiding duinen( vroeger als kind al met pa en ma) en verder lezen we je site met veel plezier.
Vandaag (14-02) kwamen we behalve een mooie vos ook deze roerdomp tegen.
Dacht je er wel een plezier mee te doen.
Vr.Gr.Albert en Cisca Kuilman.
Zeker weten...En niet alleen ik ...Want ik weet zeker dat er meerdere van gaan genieten!
Prachtig!!! ( Hij staat ook rechts...onder Gast Foto's)
En dan zien we een paar kauwen op een kadaver zitten...
De kauwen zitten te wachten...en wij ook ..in de hoopdat er een roofvogel of een vos op af komt....
Ik drink nog even een bakkie..Maar ons geduld raakt op..We moeten weer verder..
Het is een zwaan...Aan de poten te zien is het een knobbelzwaan...Van Wilde Zwanen zijn de poten donkerder. (testje voor de maag weer...sorry :)
Een mooie Roedel...
Damherten.
We zien in het Klein Zwarteveld...Geen één keer een spoor van de Vos...Waar zouden ze wezen?
Want in dit gebied...Zie je altijd wel veel sporen van de Vos...zeker met sneeuw!
Nee Het word vandaag geen vos denken wij.
Zwanen komen we wel tegen...
Knobbelzwaan en Wilde Zwaan..
En als we dan het Groot Zwarterveld over steken...Zien we een......?
Zodra hij ons ziet ...laat hij zich plat op de grond vallen...Maar hij bedenkt zich..
En gaat er vandoor...
Geweldig...We dachte er vandaag geen één meer te zien...
Zo zie je maar....Je weet het nooit..
Hij word bedankt...Er staan mensen naast ons...De vrouw zegt: "Mooi hé"..
Ja Super!
Brilduikers..Mooi stelletje.
Witteveld..
Links de Kippendellen...en het paadje door de Kippendellen...pakken we dan ook .
Konijn in de houtsnippers hoop...
Hij gaat er van door..
En nog eentje...Om het af te leren :)...
Dit Damhert..Was op zoek naar voedsel..
En dan zie ik op één van mijn foto's wat leuks..toeval dus!
Een Roodborstje...Wat een timing :)
Het was weer een heerlijke wandeling met Herman versteeg.
Nog Enkele Foto's van Zaterdag...
Een zwam...Eiland van Rolvers.
En een paar Wilde Zwanen..Door het ijs.
Hazenlegers...Ree Geit.
En dat de AWD zo leuk is...Ja dan kun je wel eens iets laten liggen...
Als je snel het gebied in wil.
Zie meer bij Herman Versteeg  op zijn Site : http://www.natuurfotograafversteeg.nl/

16 opmerkingen:

  1. Mooi verslag Henk. Jullie hebben weer een hoop gezien en in grote variatie. We hebben weer genoten van jullie wandeling en morgen gaan we er zelf weer één maken.
    Mooi werk Henk,
    Groet,
    Peter en Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie raportage heb je weer gemaakt Henk
    Schitterend.zoa;s het is weer gegeven en de toto's.
    Ook al kan ik zelf niet is het genieten van de foto's en het verslag
    Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze grijze dag kon mij even niet bekoren om er op uit te gaan, maar bij het zien van jouw reportage voel ik toch iets van spijt...
    Ook weer leerzaam, mocht ik ooit de roerdomp zien, dan weet ik hem te herkennen.
    Ik blijf genieten van je blogs,
    groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henk,
    Vanaf het werk een berichtje bij je wandeling van vandaag ... wat een mooie wandeling is het weer geweest! Die foto van het hert en het roodborstje ... geweldig! En toch weer een vos gezien he ... ik hoop dat ik de volgende keer ook weer eentje mag ontmoeten... het lijkt soms wel of jullie er altijd eentje zien :-)

    Groetjes en fijne week
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig henk
    dat roodborstje is wel een uniek moment hé.
    :-)
    erg leuk om te zien, is de bok niet wat mager denk jij?
    die roerdomp, geweldig zeg, ik heb er nog nooit een in het echt gezien,
    héél bijzonder
    maak er een fijne dag van henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk
    De dag begon koud en sneeuwerig.
    En er was niet veel te zien. Maar er kwam verandering in toen we de vos tegen kwamen.
    We hebben toch nog mooie foto’s gemaakt. Het was wel een beste wandeling wand ik hat spier pijnen dat gebuurt niet vaak.
    Maar het was een lekkere wandeling.
    Groetjes Herman.

    PS;die roerdonk is bij jou wel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk
    Als ik weer zo naar je foto's kijk baal ik meer en meer dat ik nog me camara nog niet terug heb verdorrie zeg.
    En de roerdomp!! Super dat je die heb mogen zien zeg.
    Ja Henk je foto's zijn weer helemaal top

    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijft smullen in dat gebied waar jij veel komt en wat een soorten zijn daar ook te vinden. Zal best iedere keer weer een spannend moment zijn want je weet nimmer wat er nu weer voor de lens komt. Dat maakt dit soort wandelingen zo mooi en het is weer fraai wat je ons laat zien en meegenieten van wat je zelf hebt mogen ervaren en zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Henk,
    Ik heb weer genoten van jouw foto's. Wat zien jullie de laatste tijd toch vaak een ree, dat geluk heb ik nog niet zo.
    En toch weer een vos, geweldig.
    De foto met de twee zwanensoorten vind ik heel erg mooi, en het hert meteen roodborstje tussen het gewei (zo lijkt het) is een mooie toevals treffer.

    De roerdomp, wat een mooie vogel, leuk dat je deze foto ook plaatst, daar doe je mij zeker een plezier mee.

    De groepjes hindes zijn ook al zo leuk,

    gewoon weer superleuke en mooie foto's,
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Henk jullie hebben weer genoten zie ik.
    Het leverde ook weer een mooie serie op en dus geniet ik nu mee.
    Hier zijn de wintergasten langsgekomen de Keep zei even gedag en de Kramsvogel die is de hele middag in de tuin geweest morgen een foto.

    Gr. frans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Henk hoeveel kilometers lopen jullie nou op zo een dag ????
    Ik vind je log weer prachtig om te zien
    En ja de AWD smaakt naar meer !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet niet hoeveel kilometers we lopen...Ik denk heel wat...Want vijf uur lopen...=
    Je loopt denk ik 3/4 kilometer per uur denk ik..maar dat gok ik een beetje.
    En dan zouden we dus zo'n 15/20 km lopen...Trek daar een uurtje koffie van af :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmmmm ik MAG er vijf lopen op het moment....
    Mn rug laat het even afweten dus wij blijven steken rond de 8 op dit moment.
    Jammer want ik had graaaaaag het duin in willen gaan voor de vossen
    Heb er van de zomer 1 gezien en ook op de foto gezet maar dat beest was zo tam dat ie op mij afkwam en ik maakte dat ik weg kwam
    Tjsaaaa ik ben een steenbok maar bij tijd en wijle met de moed van het angsthaasje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is genoeg om het duin in te gaan hoor...neem gewoon ingang Zandvoort...En je zit in de duinen.
    En ook een goeie kans op een vos.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een pracht reportage en verslag weer Henk,
    Je vraagt over een fotoalbum of je die hier ook kan maken, dat weten wij niet. Weten niet hoe blog werkt, bij Punt kan je namelijk een fotoalbum aanmaken. Anders elders een fotoalbum aanmaken, en dat door linken?
    Wij hebben een album aangemaakt omdat er soms toch wel erg bijzondere dingen voor de lens verschijnen, en die foto's willen we dan graag groter laten zien.

    Groetjes,
    Gert-Jan en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  16. allemachtig wat een lange foto reportage.
    Jullie hebben heel veel bijzondere dingen gezien zeg.
    De roerdomp is heel bijzonder...ze zijn altijd zo verlegen bijna niette fotograferen....en dat roodborstje op het moment suprème is een leuke verrssing.
    een hele fraaie reportage!

    BeantwoordenVerwijderen