zaterdag 27 februari 2010

De dieren in het AWD

Welke dieren leven er o.a. in de AWD...?
Steeds meer mensen ontdekken de AWD.
Mensen moeten lekker naar buiten, de natuur in.
En mensen moet je stimuleren om dat te gaan doen.
-
Vraag:...Waarom al die reclame voor het AWD...Als je liever geen mensen ziet als je wandelt?
Natuurlijk kom ik liever geen mensen tegen...Maar mensen moeten de natuur in..en genieten van al dat moois!!...Want dan zullen ze zich sterk maken...Voor behoud en uitbreiding van de natuur!
Ze zijn de nieuwe beschermers...kijk maar naar de Fietsaktie..of  de aktie tegen het afschieten van..o.a. Herten.
DE DIEREN IN DE AWD...
Damhert
Mol/Vos
Wilde Konijnen
Aalscholverskolonie.
Libel
Eekhoorn
Schapen
Bunzing
Damhert hinde's
Vogels
Egel
Ree Bok
Specht
Muis
Kat (wild ?)
Kikker
Koeien
Paddenstoel (het AWD is rijk aan paddenstoelen)
Moeflon (de vrouwtjes schapen lijken veel op de damhert hinde's)
Snoek
Wants ( Het AWD is rijk aan Insekten )
Knobbelzwaan (heel veel watervogels)
Vos
Vlinders (speciale vlinder routes )
Rups
zandhagedis
Reebok en Reegeit
Vos Koeien Landschap
Torenvalk
Kuifeenden
Het AWD heeft zoveel te bieden...Ga eens een keertje kijken...
Het is rijk aan Flora en Fauna.
U bent gewaarschuwd....het is verslavend!!!!
Veel plezier...In de AWD
(Daniëlle bedankt voor de Vrienden Award)

13 opmerkingen:

  1. Mooi overzicht van de in de AWD levende dieren Henk.
    Leuk idee om dat zo weer te geven.
    Ik hoop dat het volgende week weer een beetje normaal wandel weer is :-)
    Prettig weekend!!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie opsomming!
    Het kriebelt giga.

    groet
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk
    Een leuk verslag heb je weer neer gezet van de AWD.
    Dit wiekend is egt prut weer om te gaan.
    Ik ben een beetje grieperig om te gaan.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is helaas geen weer om te gaan wandelen in de AWD.
    Hopen dat we weer snel wat beter weer krijgen.
    Gr Henk
    p.s. Beterschap Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende serie foto's, een waar genot om naar te kijken!!!

    Wat boffen we toch met zo'n prachtig natuurgebied!
    En je hebt gelijk, hoe beter je het leert kennen, hoe verslavender het wordt.

    Groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig gebied henk,

    en wat een veelsoortig leven is daar.
    daar kun je nooit genoeg van krijgen....

    machtig om te zien.,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie hier niet van kan genieten heeft volgens mij het ware kijken verleerd. Een super mooie serie die maar weer eens aangeeft hoe rijk aan leven een dergelijk gebied is. Ik heb er van genoten en kijk zo dadelijk nog een even hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Henk.

    Mooie foto's van de verschillende dieren zeg. En dat zegt mij dat ik nog lang niet alles ben tegen gekomen.
    Ik vind het heerlijk om daar te zijn. KAn er nu al geen genoeg meer van krijgen. En dat terwijl ik er nu pas twee keer ben geweest haha
    Groetjes Dnaielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Henk,
    Jij bent op deze regenachtige dag ook maar het AWD archief ingedoken. Wat een enorme vrscheidenheid aan dieren. En je noemt ze algemeen, maar als je alleen al naar de vlinders en libelle soorten kijkt, daar kunnen we in de zomer weer volop van genieten.

    Ik vond het heel mooi wat je hier achter elkaar hebt gezet. Hopelijk kunnen we snel weer zelf de AWD in om dit moois te aanschouwen.

    (ik ben morgen vrij en de vooruitzichten lijken ineens toch wel goed te zijn voor maandag...dus misschien....verslaafd he.)

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig overzicht van al dat moois in de AWD ... super!

    De ene laatste foto met de vos en de koeien in de mistige omgeving is wel heel bijzonder hoor!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, een prachtig gebied. Mooie fotoserie op deze site. Ik kom er zelf ook graag. De laatste keer werkten de herten zowaar enigszins mee. Ze holden niet meteen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat mooi allemaal Henk
    Ik geniet nu al volop
    In het AWD is het verboden om te fietsen en dat is goed !!!!
    Toch ben ik blij dat er bij ons in de duinen wel een fietspad is ook al moet je uitkijken voor de mountainbikes en ander fanatiekelingen.
    Zonder dat fietspad zouden wij toch minder vaak bij het vogelmeer geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoihoi,

    de libel is naar mijn mening een bruinrode oeverlibel,
    voor de rest staat er een roodborsttapuit en grote bonte specht en groene kikker,

    wilde toch even zeggen dat de namen dat iets beter zijn

    voor de rest een fantastische site,
    ben alleen wel benieuwd waar die vossen nou precies zitten, ik loop er regelmatig, niet alleen over hoofdwegen, maar ik zie ze nooit, de waterspreeuwen zijn overigens wel gelukt!

    Groeten Jonathan

    BeantwoordenVerwijderen