zaterdag 19 december 2009

-7

-6/-7....Koud hé!
Ik had nog geen foto's in de sneeuw gemaakt in het AWD...Herman en ook Ghita hadden al enkele mooie foto's geplaatst op hun site.
Maar vandaag zou daar verandering in komen...GertJan,Bart en ik spraken om één uur af...Ingang Panneland. Door mail contact met Herman...Besloot ook hij om mee te gaan.
Ik had me daar een vracht kleren aan :)....(ben een koukleum hoor!).
Dubbele sokken...jogging broek onder de spijkerbroek..T shirt met lange mouwen...En twee truien..sjaal en handschoenen :)...kortom zwaar van de kleding!
En het viel eigenlijk best wel mee met de kou....
We liepen naar het achtergebied..
Waar we deze damhert..in wintervacht tegen kwamen...Kijk sneeuw en een damhertje.
Gelukkig, ik heb m'n foto :)
En nog één!
Deze foto is door Herman gemaakt.
We waren op zoek naar o.a. de vos...Maar alhoewel hij nu moet opvallen in de sneeuw. Zou het vandaag niet gebeuren...Jammer...Maar zo werkt het nou eenmaal.
Het kan niet altijd feest zijn!
Nee hoor....Er is altijd wel wat te zien wat mooi of intressant is...
Alleen het gebied al..
En als je dit dan ziet...Nog een jong beestje hé...vonden wij ook!
Snel het verboden gebied in...
Een Kneu of een Kramsvogel....Tja..
Een Kramsvogel dus!
Eerst maar een bakkie....even lekker warm worden van binnen.
Na een bakkie koffie...namen we warme chocomel..die GertJan bij zich had.
.....Met een stroopwafel.
Ik liep even naar de slootkant...nam een hap van de stroopwafel...Krak##
De stroopwafel was door de lage temperatuur een beetje hard.
En daar kon mijn voortand niet tegen....Dus brak er een stuk voortand af.
Ik hoop dat ik voor de feestdagen nog terecht kan bij mijn tandarts..(was deze week nog geweest..niets aan het handje).
Maar als je dit dan weer ziet...vergeet je weer even alles!
Wilde zwanen...Het zouden niet de laatste wezen die we tegen gaan komen.
Weinig herten...Maar gelukkig wel een paartje op de foto.
Witteveld....De temp. zakt hard...het word nu snel koud.
Mijn handen zijn koud...en ik heb moeite..Om mijn sigaar aan te steken.

Weer een paar Wilde zwanen - Zwarteveldkanaal
Ze zijn een stuk schuwer dan de gewone knobbelzwaan...ze vliegen er ook snel vandoor.
Prachtig die zon..
Het is al schemerig als we deze zaagbekeenden tegen komem.
Op het ijs een mooie gloed.
Gert Bart en ik willen nog ven een biertje happen in het pannenkoekenhuisje...Maar omdat hij stampend vol zit met mensen...besluiten we maar naar huis te gaan.
Morgen vroeg gaan we weer...GertJan weet het nog niet zeker...Maar :)
Zie voor meer foto's bij Herman Versteeg : http://natuurfotograafversteeg.nl/

15 opmerkingen:

  1. Tja Henk ik heb wel eens gehoord van je tanden ergens inzetten, maar nou maak je het te dol :-) Prachtige sneeuw platen en die Damherten zijn top!
    Als het morgen mee zit, dan gaan we ook even die kant op.
    Groet en fijn weekend!
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wij gaan morgen hoe dan ook naar het AWD...Maar ik ben bang dat het constant sneeuwt.
    Maar ja...wie niet waagt...
    En mijn tanden...Ze vinden hier dat ik nu op een zwerver lijkt...:)
    Mischien komen we jullie morgen dan wel tegen!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henk,
    Prachtige foto's van een mooi besneeuwd AWD. Ik hoop dat je gauw bij de tandarts terecht kan ... :-)

    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja..Dat hoop ik ook...
    Het staat zo slordig :)..En dat net met de feestdagen.
    Ik begreep dat jij het heel druk had deze tijd...Maar het blijft nog wel koud. ideaal om vossen te zien...Altans...Wij dus niet vandaag :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, een stuk van je tand, dat is niet zo fijn. Nu maar hopen dat je nog voor de feestdagen terecht kunt anders wordt het toch op iets zachts knabbelen tijdens de kerst. Ik heb weer genoten van een prachtige serie foto's. Ik ben blij dat je de kou getrotsteerd hebt om dit te fotograferen en met anderen te delen. Die AWD streek is toch wel heel erg mooi hoor. Groet en fijne feestdagen Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, een stuk van je tand, dat is niet zo fijn. Nu maar hopen dat je nog voor de feestdagen terecht kunt anders wordt het toch op iets zachts knabbelen tijdens de kerst. Ik heb weer genoten van een prachtige serie foto's. Ik ben blij dat je de kou getrotsteerd hebt om dit te fotograferen en met anderen te delen. Die AWD streek is toch wel heel erg mooi hoor. Groet en fijne feestdagen Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke mooi die natuur nu. Ik ben ook vast van plan om de kou te trotseren en nu ook een paar sneeuwfoto's te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja koud hé henk, maar ach die dieren.. brr die hebben het nog veel kouder.

    maar je wandeling laat wel weer heel veel mooie plaatjes zien, en da's erg genieten :-)

    maak er een fijne zondag van hé

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Henk en erg fraaie waarnemingen van de zaagbekken en de wilde (of kleine?) zwanen.

    Groetjes,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, kon jij je nog wel bewegen me al die kleren aan Henk? Voortaan kan je beter een gebidsbeschermer in doen (sorry, is niet leuk :-)

    Zeker met zulke omstandigheden ziet het AWD er verschrikkelijk mooi uit! Als dan het wild ook nog op je pad komt, dan kan je dag volgens mij niet meer stuk!

    Heb je ook verboden delen in AWD? Van het pad af zeker. Daar komen niet veel mensen gok ik. En dat levert wederom mooie plaatjes op. Zoals heel deze serie trouwens!

    Groetjes,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Giater was het een heerlijke dag, wel koud maar gelukkig ook wel zonnig. Ik vind jouw foto's ook prachtig, dat kleine hertje, wat een lieffie. En die wilde zwanen, die heb ik afgelopen week niet gezien. En duie zaagbekken, geweldig....maar helaas zit het er nu voor mij voorlopig niet meer in naar de AWD te gaan, druk op het werk en feestdagen...volgend jaar weer....
    succes bij de tandarts.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Jolanda
    Ja ik hoop ook voor de feestdagen nog geholpen te worden. Ik heb er gelukkig nog geen pijn aan. Maar het is zo'n raar gezicht :)
    Gr Henk

    @ Rudi..Ja ik mail je de volgende keer wel even van te voren..als we gaan. Gr Henk

    @ Klaproos
    Een fijne zondag was het...In de sneeuw...Je moet daar een beetje gek voor wezen..Om in die sneeuw te gaan lopen :)

    @ Oooh..dat ga ik even opzoeken..Ik dacht dat het wilde waren...En nooit aan Kleine gedacht.
    Mooie update op je site!

    @ Peter..Ja een gebitsbeschermer had wel beter geweest...En als ze me niet kunnen helpen voor de feestdagen...Tja dan maar even naar zo'n pretwinkel..om een namaak gebitje (dracula of zo) te halen!
    Je mag in het AWD de paden af..Maar achterin het AWD zijn twee grote gebieden...die voor het publiek gesloten is.
    En voorin bij Panneland zowel aan je rechter als linkerkant zijn ook verboden voor bezoekers..Dat zijn rustgebieden.
    Gr Henk

    @ Ghita
    Bedankt..Ja ik had al gelezen dat je na je vrije dagen...Een drukke periode had.Ik wilde je nog mailen...maar ik heb je mail adres niet. Mijn mailadres staat in mijn profiel. Want mischien wil je een keer meerijden.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om door de sneeuw te banjeren.
    Je foto's zijn zoals altijd om lekker van te genieten.

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog even over de kou, bij de Zeeman koop je voor weinig thermo-ondergoed en daar blijf je prima warm in. Wij dragen dat ook altijd met dit weer :-)
    Nu kon je de sigaar niet meer vasthouden. maar goed, het is toch verboden om te roken in de AWD :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ Frans
    Bedankt..Frans
    En Jou foto's (op je site) zijn altijd tot in detail...die van mij zijn meer voor de indruk.
    Gr Henk

    @ Peter (daytona)
    Ik heb het even doorgegeven aan mijn vrouw :)
    In de hoop dat ze het even gaat halen..want het lijkt me wel wat.
    En een sigaartje..nou ..dat geeft nu zeker niet:)..Maar in een droge periode..Tja!

    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen