dinsdag 20 januari 2009

Groeperen

Vandaag ( zaterdag 17 Jan.) Ingang Panneland.
Je weet niet wat voor een weer we zullen hebben die morgen.
Het begon aardig , het was nog droog .
En het was iets te vroeg om het gebied in te gaan.
Het was zeker nog geen zonsopgang.Ik was ook nog geen 50 meter voorbij het hek of ik werd door de boswachter ingehaald op zijn brommertje zonder licht.
Hij keek me aan en ik zij "Goeie morge" Hij nam me even op en ging er weer vandoor.
Het regent een beetje....maar echt nat word ik er niet van.
En dan denk ik met een reetje van doen te hebben. Maar bij nader inzien gaat het om een vos.
Hij is te zien als je op de foto klikt. (vergroot)
Hij loopt rechts van mij aan de overkant van het Zwarteveld Kanaal.
Ik had het vermoede dat hij mij al gezien had want hij kwam behoorlijk hard aanlopen.
En dan denk je weer aan zo'n tamme vos die al snel op een rugtas reageerd.
Nog steeds had hij een flinke vaart en ik bleef gewoon staan zonder me schuil te houden of zo.
Op het moment dat hij mijn richting uitkeek schrok hij zichtbaar van mijn aanwezigheid en ging er als een speer vandoor , en schoot hij de bosjes in.
Mooi groepje hinde's in de duinen.
Ik liep er omheen om een hoge duintop te pakken.
Zo had ik een mooi uitzicht over de duinen en de hinde's.
Nog even een bakkie gedaan in de vogelkijkhut.
Weinig te zien dus dan maar een bakkie.
even de camera aan de kant.
Komt er een reiger aanvliegen die land schuin voor me aan de overkant.
En wat jaagt hij daar weg............Een Roerdomp....Nou ja.!
Nooit gezien hé!
Tjonge jonge jonge dat was balen.
Voortaan eerst beter kijken.
Wel nog deze brilduiker.