donderdag 10 november 2011

Vorm van Jagen

Mijn werk zit er voor vandaag op...Ik heb haast..want ik wil naar de AWD..Snel naar huis..eerst even wat eten..Anja is zo aardig om even te tanken..(dat scheelt weer een kwartiertje voor mij) en dan.koffie zetten..eten mee..en de camera controleren..
Ja..Ik ben dan altijd een beetje gehaast als ik naar de AWD gaat....Vandaag ga ik bij Ingang "Panneland" naar binnen ( 9 November 2011) ...
En ik kom pas tot rust..als ik aan het eind van de Pannelanderweg het watergebied ziet....


Met dank aan Ben van Straaten die dit filmpje via reactie deelde...
Nu begint het pas echt.....
Zijn de Wilde Zwanen ..Zaagbekeenden..Wintertaling..Brilduikers..Krooneenden..Tafeleenden..Slobeenden ..enz..er?
Of ga ik vandaag de Waterspreeuw weer zien...? (verleden jaar ook begin November)
Eerst kom ik de Vos tegen..En geloof me..ik heb al heel wat vossen gezien in mijn leven..
Maar elke keer is het weer een genot om zoiets te zien/mee te maken..
Ja..Ik heb iets met Vossen..Nu is dit een tamme vos..
En dan is de spanning wat minder...Geef mij maar een wilde vos..want dan is het observeren en het benaderen natuurlijk veel spannender...Dan ben je even jager...Maar dan met een camera :)
Tafeleenden en Kuifeenden..
We zien de laatste tijd weer meer eenden die in de AWD overwinteren..
Slobeend..
Slobeend woerd
Nu heb je jagers en jagers...(met camera)..Zelf ben ik meer een struiner..En niet iemand die heeeeel lang stil gaat zitten wachten op de ultieme foto..Natuurlijk probeer ik een mooie foto te maken...Maar een fotograaf..Nee dat ben ik niet..en dat ga ik ook nooit worden!...Dat laat ik aan anderen over.
Op zo'n plekje als dit..Ja daar ga ik dan even rustig zitten..
Twee reeën schieten het struikgewas in...helaas niet op de foto..Ze waren me te snel af..
Wat dat betreft is een damhertje fotograferen...in de AWD..Appeltje eitje..
De Moeflons gaan binnenkort naar Duitsland..
Volgens de boswachter..voelen de moeflons aan dat er wat gaat gebeuren..
En dat is aan hun gedrag te merken..
Twee vossen vechten..
Als ik op een bekend plekje..even een bakkie gaat doen..En aan de praat raakt met enkele bekende..Horen we opeens een herrie..De vossen hier zijn aan het vechten..En zitten als gekken achter elkaar aan..
Natuurlijk maak ik een paar foto's..Maar het gaat allemaal zo vlug..
Dit alles duurt een paar minuten..En ik drink mijn bakkie op..
En vervolgt mijn weg...
De dagen worden korter..jammer..want ik wil nog wel even in de AWD struinen..en jagen :)
Dat is het nadeel van de middag...Je moet er uit..voor zonsondergang..
Maar juist die laatse momenten in de AWD...zijn zo geweldig qua kleur en sfeer..
Het laatste beetje licht komt nog door de bomen...En de mist komt langzaam opzetten..
Het is dan sprookjesachtig mooi in de AWD..
Maar net buiten het bos..aan de rand van de AWD..Is er nog net genoeg licht..
En ik schiet hier dan mijn laatste plaatje...van de mist..
Ja...Ik denk dat ik Bleker een kaartje geeft..dan mag hij (en zijn moeder) een keertje mee naar de AWD..om te jagen..met zijn camera ...