dinsdag 1 november 2011

Elke Maand een nieuw Decor !!

Vandaag 1 November 2011 ga ik eigenlijk voor de trekvogels en de wintergasten....En..Ik wil nog even genieten van de Herfstkleuren.....De AWD is zo groot..En als je dan nagaat dat elke maand..de AWD weer wat anders te bieden heeft..Ja..Echt Hé!!
Ze veranderen hier bij Waternet...elke maand het decor...
Dus vervelen...Nee!..dat gaat de AWD NOOIT..!! En dan heb ik het niet eens over de dieren gehad..Die er ook elk seizoen weer anders uit zien..





Nu zie je b.v. dat de Vos langzaam zijn wintervacht begint te krijgen..
Ja...Heerlijk WINTER!!!....( maar vandaag is het nog gewoon warm :)
Maar wat mij betreft...KOM MAAR OP...
Met die Winter..En ik denk even aan verleden jaar...
Maar ach....Ik loop weer eens te hard van stapel.. :)
Eerst maar eens genieten van..deze mooie herfstkleuren..
En van de Vossen..En vandaag zijn de vossen met z'n vieren..Hier kom ik ook Ria tegen..En we gaan dan ook samen verder het gebied in..Op zoek naar de Wilde Zwanen..We doen eerst nog even een bakkie...Een Ijsvogel laat zich even zien....(Helaas geen foto) ..En we nemen de vossen nog een paar keer op de foto..
Zeker als ze even hun tanden willen laten zien..
Want dat zijn natuurlijk wel ..mooie momenten.
Ria en ik blijven eigenlijk voor het mooie te lang lu..en..
En dan is het al snel een stuk later..
Ria en ik lopen door het achtergebied (Klein Zwarteveld / Ruigvlak)..We zie daar geen wintergasten..
Sterker..Er is daar ( buiten een paar Meerkoeten) geen watervogel te bekennen..
Het weer slaat om..Krijgen we regen ?
Ria gaat naar uitgang Zandvoort..en ik loop naar uitgang Panneland . Het was gezellig om weer eens Ria tegen te komen...Zeker omdat ze (drukke periode) een tijdje niet meer in de AWD geweest was ........(maar nu is ze weer aktief met haar site)
(Vos Gebied "Eiland van Rolvers)
En dan kom ik toch nog wintergasten tegen...(Nieuw Kanaal)
....Een vrouwtje..
En een mannetje (woerd) Krooneend..
De Bronst is over...In de AWD hangt nu nog het decor van de herfst..
Nog even...en Waternet gaat het decor winter ophangen..
Ik zou ze bijna gaan helpen..Ik kan niet wachten :)

XXXXXXXX

INGEZONDEN..
(Foto twee damhertjes.. Ingezonden door Arnold)
(Foto Damhert aan het eten Ingezonden door Aad Duivenvoorden)
Noordwijkerhout 31-10-2011
Wat je op je blog al zei de brons is over ze zijn weer duidelijk 10 kg afgevallen dus er moet weer gegeten worden wat ze dan ook volop doen in vergelijking met vorige twee drie weken zag je ze haast nooit eten.
groeten Aad Duivenvoorden
(Bedankt Arnold en Aad)
(Sperwer of Havik ?)
Er zijn meer reacties geweest over deze foto..
En niet van de eerste de beste..Nee van echte Vogelaars..
Maar helaas is het daarom niet echt zeker...
Albert en Cisca....
Henk,
Bedankt iedereen voor hun hulp via je website.

We genieten iedere keer weer van je verhalen en foto's.
Misschien is het ook wel handig om te weten dat de vogel ongeveer 20a25 cm hoog was, bedenk ik mij nou.
Leuk trouwens al die reacties.
Groetjes en wordt vervolgt.
Tot de volgende keer.
Albert en Cisca