dinsdag 24 mei 2011

Imago Verbeterd (OVP) Oostvaardersplassen

De (OVP) Oostvaardersplassen......( 21 Mei 2011)
De winter 2009/2010 was zeer streng...40 procent van de grote grazers vonden de dood...(zo'n 1100 dieren)....De politiek ging zich er mee bemoeien.
Ook ik ben een voorstander van de natuur zijn gang te laten gaan...Maar dit was gewoon te heftig..Het imago van de OVP kreeg een klap te verwerken...
(Vroeg in de natuur...Er zijn meer mensen vroeg hun bed uit gegaan deze morgen:)
Maar juist door de natuur zijn gang te laten gaan...werd het een gebied van internationale allure.
Nu met het nieuwe beleid...(reactief beheer...)
Is het imago van de Oostvaardersplassen weer behoorlijk gestegen...voor en tegenstanders kunnen zich hier in vinden.
(Konikpaarden)
En staatsbosbeheer heeft met Volg de Vos internationaal zijn imago en belangstelling flink opgewaardeerd..
via Twitter..Facebook..Youtube..Blogs..Site's..enz.
(vijf jonge vosjes maken later dit project compleet)
Ja...Volg de Vos...is een mega succes!...en goed voor de OVP.
(Mensen in de mist bij de Konikpaarden)
Ook het nieuws dat er weer jonge Zeearenden geboren zijn in de Oostvaardersplassen..
Is iets om trots op te wezen....Ja de OVP is (gelukkig) weer Hot!!!
(OVP echt een ganzengebied)
En ik....Ja ik ben helemaal lijp van dit gebied..
Waar zie je honderden Edelherten,Konikpaarden en Hekrunderen..in één oogopslag..?..juist..in de OVP !
(Edelhert)
En deze morgen (onderweg naar Fokko zie logje onder) ga ik de Oostvaardersplassen bij het bezoekerscentrum (Knardijk) naar binnen.
Een dichte mist maakt het uitzicht beperkt..
(Konikpaard)
Helaas is het gevoel niet op een foto te zetten..
Want geloof me...Dit is echt genieten..Alleen in een kleine wereld (door de mist)..
En dan de natuur te zien ontwaken...met de beesten in dit gebied..en hun geluiden..
(Puttertje met prooi)
De zon breekt langzaam door...ganzen vliegen op...De Zeearend?..Een Vos?..
Ja..Alles is mogelijk...Een bezoek aan de OVP ...Blijft een avontuur!
(Veulentjes Konikpaarden)
Langzaam maar zeker krijgt de zon kracht..en de mist trekt langzaam weg...
Ik ga in de kijkhut "Wigbels Eiland" wat eten..en een bakkie doen...
Ik zet al snel mijn koffie weg...Want een vos kijkt me aan...
En hij loopt door..Een bergeend gaat gewoon door met foerageren..
Ik heb iets met vossen....Zoiets als dit...Daar kan ik echt helemaal van uit mijn dak gaan :) ...Echt hé!
En de Koffie....Die smaakt gelijk nog beter!
(Slobeenden en Bergeenden)
Er is zoveel te zien in de OVP...We mogen best trots zijn op dit unieke natuurgebied..
(Bergeenden)
Tussen Almere en Lelystad...Ga er eens naar toe...Neem de tijd..
Want haast.....Nee..dat moet je niet hebben in de natuur.
(Edelhert)
En op de weg terug (kom nu weer uit Roden vandaan...zie logje eerder)
doe ik voor de tweede keer de OVP aan..
(Hekrund-Edelherten)
En van de "Grote Praambult" af...heb je een mooi uitzicht..over de OVP..
(Reebok)
En bij de "Krakeend"...kom ik nog deze Reebok tegen..
(Reebok slaat op de vlucht)
Hij slaat al snel op de vlucht..
Ik doe een bakkie..en eet wat...Want ik moet nu naar huis...
Wat een lange dag...Die best wel snel voorbij is gegaan..
(Reebok)
Ik zie nog een reebok ...En dan moet ik even stoppen met de auto..
Hij staat ver weg...Maar wat maakt het uit..
Een geweldige dag in Roden en de OVP.
Minder leuk is dat mijn pc kuren begint te krijgen...