donderdag 14 februari 2019

De Wind van Voren


Dichtbij het bosgebied en tussen de adelaarsvarens zien we deze ongekende schoonheid op afstand foerageren. Het liefst benader je de ree tegen de wind in .. want zijn sterkste punt is wel het gehoor.
Een takje wat onder de schoenen breekt hoort hij gelijk .. en dan is de ree alert.
-
-
Het zicht van de ree is een stuk minder  ... als er beweging is ziet hij dat wel heel snel. Maar als je stilstaat of zit .. dan ziet hij dat niet. Als de ree twijfelt dan gaat hij meer zekeren. Doet zijn kop soms naar beneden en kijkt stiekem waar er beweging is.
-
-
-
Als er dan stemmen van de andere kant klinken ..voelt hij zich enigszins bedreigd .. Hij maakt een sprongetje en verdwijnt in een mum van tijd in het niets.
 -
-
Sneeuwklokjes .. net buiten "De Zilk" stonden zelfs meerdere soorten. Toch even de auto aan de kant .. En dan werkt zo'n beeldschermpje toch wel fijn.



-
-
-
-
Reeën hebben rust nodig om te herkauwen en te foerageren. 
En natuurlijk ..al doe je nog zo voorzichtig ..fotografen verstoren altijd. En één van hen ben ik .. daarom zijn rustgebiedjes (Verboden gebiedjes) noodzakelijk voor het welzijn van de ree.
 -
Nijlgans Pullen
Ik kan niet eens al mijn foto's plaatsen ..  Zo heb ik er nog wat van de pullen van de Nijlgans
-
-
De Kleine Trap (Op grote afstand)
Uit alle windstreken komen vogelaars op de kleine trap af .. Gek is dat niet ..  deze vogel is nog geen vijftig keer eerder in historie (sinds 1824) gespot in Nederland. En deze eeuw nog maar vijf keer. Vandaar dat het druk is aan de Leidsevaart in Hillegom. 
-
Boomklever
-
Een torenvalk hangt boven het gebied "Paardenkerhof".. 
Een geweldige vogel ..die voor zijn eten eerst gaat bidden :)
-
-
-
-
Nu heb ik behoorlijk wat foto's die ik nog moet plaatsen ... Maar die komen de volgende keer wel weer .. Ook de zonsopkomst OVP .. moet op zich laten wachten.
-