maandag 27 maart 2017

Blauwborst

Half maart komen de Blauwborsten uit Afrika naar Nederland vliegen .. het is zo'n beetje de eerste rietvogel die we weer zien ..en veel fotografen trekken er dan op uit om deze mooie vogel te fotograferen .. Natuurlijk graag met zijn oranje staart geopend en met zijn snavel geopend. Vandaag plaats ik even alleen de Blauwborst. 

Hij laat zich hier in de "Groene Jonker" zo af en toe goed zien.
Het lukt me alleen niet om hem met open oranje staart op de foto te krijgen.
-
-
 Toch mag ik tevreden zijn met de foto's die ik kan maken van deze prachtige vogel .. die zeker in de top 10 van de mooiste vogels van Nederland staat. Terwijl ik dit schreef ..schieten me opeens heel veel mooie vogels door mijn hoofd .. Alleen de uilensoorten al..... 
Nee ..ik waag me daar niet aan :)  
-
Nederland heeft zoveel mooie vogelsoorten ..  Het is daarom ook niet echt te doen om een top 10 samen te stellen ... misschien wel een top 10 van vogels die ik nog eens mooi voor de lens wil hebben. 
-
-
-
En dan nog ...een vogelsoort is op zoveel manieren te fotograferen .. dar krijg je eigenlijk nooit genoeg van ..het blijft altijd spannend .. En dan kunt u er rustig van uit gaan dat er veel heel veel foto's in de prullenbak verdagen. 
 -
Ik ga hem dit jaar natuurlijk nog wel eens tegenkomen ...maar zo vroeg in het jaar is het een must om hem even op te zoeken .. en alvast te fotograferen.
- -
-- -