maandag 22 oktober 2012

Geen Dag Zonder



Het komt natuurlijk nooit gelegen ..dat je pc zegt..bekijk het maar..! ..Natuurlijk hij liep al weken niet echt lekker..
En de laatste week kon ik rustig een sigaartje buiten roken
voordat hij opgestart was..Telkens een systeemherstel ..Ja dan zou ik ook zeggen..bekijk het maar.
Maar waarom nu op zaterdagmiddag?
 
Nu geloof ik graag dat hij nog gemaakt had kunnen worden..
Maar zo geduldig ben ik niet ..dus snel op de valreep een ander gekocht..
Windows 7 ..
Ja..en dan komt het moment dat je weer wachtwoorden moet weten en zo..Of ...Waarom heb ik mijn mailadressen niet op de externe harde schijf staan..Hoe meld ik me ook weer aan?... Gelukkig zijn er mensen die weten alles..En met de hulp van een buurvrouw..ging het opeens een stuk eenvoudiger :) En dan heb ik het niet eens over de draden achter de pc ...een wir war van draden ...Zelfs draden die gewoon er los achter lagen (ooit uitgetrokken :) ...
Vogelenveld..
Zit ik net te vertellen over mijn pech weekend..
trap ik in zo'n verse vlaai.. m'n eerste reactie is..
"Bijaaat dat kan er ook nog wel bij ".. :)
Even wennen aan de software..maar het draait weer :)
Vandaag gaan Herman en ik bij Ingang "De Zilk" naar binnen..En wild? Natuurlijk zie je altijd wel wild in de AWD ...Maar vandaag was meer een macro dag.. Wat donker..Zelfs een Torenvalk van redelijk dichtbij.. was een silhouette op de foto..
-
Rood Bekertjesmos
Groen Bekertjesmos
Bruin Bekertjesmos
Vliegenzwam
-
Misschien zijn de kleuren van de foto's anders dan voorheen..Ik bewerk (nou ja.. bewerkt)..ze nu met Photo Gallery..Alleen iets lichter /donkerder/scherper Zo te zien ziet het er aardig uit..nu nog op de site zien :)
-
Kardinaalsmuts...
Ook hier merken we wat van de damhertenbronst.. (burlen)
Maar de damherten zijn in dit gedeelte van de AWD een stuk schuwer..
Vooral de hindes zijn erg waakzaam..en gaan er op een metertje of veertig afstand er vandoor..
Toch is dit gedeelte van de AWD de moeite waard om te bezoeken ..!

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Henk,
    De nieuwe PC werkt, je blog is gemaakt......Pff, dat is iets waar ik vaak bang voor ben, dat de PC het begeeft. Gelukkig hebben we externe schijven waar we de data op zetten maar toch, het gedoe, het werk om zo'n nieuwe PC op te starten, al je programma's weer te installeren.

    grijs....dat was het dit hele weekend, ik was zaterdag bij de bronst, zelfs buiten het bos waren de foto's belabberd, wat een donkere dagen (ik dacht dat die bij December horen, niet bij oktober). Hopelijk gaat deze week nog wat moois brengen.

    Jij hebt trouwens wel mooie macro's, bekertjes mos. En de kleuren, ik vind ze goed zo.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk
    Ja dat is altijd een hele gedoe als je pc het begeeft! Gelukkig heb je alles weer onder controle. Verstandig dat je naar de Zilk bent gegaan, Pannenland was een heksenketel ;). Mooie herfstfoto's en leuk die verschillende soorten bekermos. Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Henk,

    Ik zeg net bij Herman, dat het volgens mij zijn eerste blog is van de AWD zonder een damhertfoto. Dan sluit jij toch nog af met damherten, opvallend dat Herman die foto niet heeft ;-)
    Mooi blog van jou ook met zoveel verschillende soorten paddenstoelen. Ziet er weer prachtig uit!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb je voor mij ook niet z,on buurvrouw??? nee gekheid wat fijn als je elkaar zo kan helpen dat is heel veel waard en ja nieuwigheden is altijd aftasten maar iets nieuws went meestal wel makkelijker.in ieder geval heel veel plezier van je nieuwe computer.en jullie hebben toch maar weer een fijne dag gehad(op de vla na dan).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verleden week heeft onze pc ook de pijp aan maarten gegeven, op zondag een neiuwe gekocht, een apple.
    Zo dat is echt wennen.
    De zilk is een ingang die wij niet echt kennen maaaaar bij het zien van jouw blog toch maar eens daar naar binnen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hooi Henk
    je kleuren zijn goed we hebben wijnig wild gezien maar wel veel paddenstoelen veel plezier met je nieuwe pc,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Henk
    ja dat is balen van je pc maar het ziet er weer gezond uit veel plezier met je nieuwe pc.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,

    Jammer van je pc, maar aan de andere kant ga je zo weer een stukje met je tijd mee naar Windows7, en Window8 komt ook al aan :-) Windows7 heeft een ingebouwd backup programma waarmee je tijdens het computeren een complete backup van je harddisk kunt maken naar een externe disk, en die backup is ook makkelijk terug te zetten.

    De foto's en kleuren zien er prima uit! Stonden er nog grote blauwe borden met 'Hier ben ik' bij De Zilk?

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fraaie macro's Henk.

    Ik ben vandaag naar de AWD geweest. de bronst is nu echt goed begonnen. Meerdere gevechten kunnen filmen.

    Groet,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Love the close ups...AWD dont only have beutiful animals

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henk,

    Best wel een nachtmerrie een crashende PC. Maak wel eens een BackUp (Mwah meer een kopie van wat belangrijke bestanden) maar te weinig. En eigenlijk moet je dit automatisch doen.
    Mijn foto's staan over het algemeen wel op een externe schijf in RAID dus die staan wat veiliger maar toch.

    Nou ja zo te zien is het wel weer redelijk goed gekomen en kunnen wij weer genieten van eeen herftachtige blog

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen