vrijdag 13 juli 2012

Damhert Aan Het Woord


EEN DAMHERT AAN HET WOORD...!
Wij als damherten hebben vernomen dat onze mannen buiten de AWD gevaar lopen om afgeschoten te worden.. Natuurlijk hebben wij als damhert oudste van alles in het werk gesteld om de mannen binnen de enclave (AWD) te houden... Helaas is dat ons niet gelukt..
Wel kunnen we  u verzekeren dat onze mannen in Oktober - November grotendeels zullen terugkeren naar de enclave... Waarna u enkele maanden de tijd krijgt om de enclave te sluiten..
-
-
Daarom doen wij een beroep op de Provincie Noord Holland die verantwoordelijk is voor het faunabeheer en de uitvoering daarvan...in het bijzonder gedeputeerde Jaap Bond (CDA) om een tijdelijke staak het vuren af te kondigen.. en de bronst af te wachten..
Wij kunnen namelijk niet instaan voor de gevolgen ...als onze mannen opgejaagd ....al of niet zwaar gewond...Door de bebouwdekom zullen gaan trekken..
Het vluchtgedrag van onze mannen gaat zeker voor ongewenste calamiteiten zorgen...Ik denk b.v. aan kinderen die één van ons dan zwaar gewond en hevig bebloed door de straten ziet strompelen... Laten we dus vooral niet overhaast te werk gaan..
Ook zijn wij bang dat de geschiedenis (CDA) zich herhaalt..Want ook al trekken onze mannen zich terug in de enclave... ! ....Zijn ze dan veilig? ..Welke garantie hebben onze vrouwen kinderen en mannen?
Als wij lezen :
Dat afschot van damherten nabij wegen en risicopercelen door een geoefende jager op een veilige manier kan worden uitgevoerd...En u onderschrijf verder de conclusie van het faunafonds dat populatiebeheer BINNEN de AWD noodzakelijk is om migratie te verminderen.."
Dan krijgen wij sterk de indruk dat het CDA geen garanties gaat geven..
En al gaat het om onze populatie...Dan heeft het weinig of geen nut om op mannen te schieten..
Zeker niet buiten het gebied..Waar geen vrouwen zijn..
Jonge vrouwen zorgen voor nageslacht...Onze mannen niet.
Nu weten wij niet precies wat ons vlees opbrengt bij de poelier?
Maar het lijkt er wel erg op... dat het daar om te doen is!
In ieder geval is de geloofwaardigheid van de politiek weer ver te zoeken!
-
Extra..
- Populatie: Een onderzoeksbureau komt uit op 29 % per jaar...
Klopt voor geen meter...Maar wat dan nog..al was het 10%... (waarom liegen?)
Je komt inderdaad een keer op een punt dat je in moet grijpen..
Jonge hindens afschieten heeft dan het grootste effect op lange termijn..
-
- Het hekwerk afmaken dan schieten...
En nu?...Nu eerst schieten... (Waarom weer eerst liegen)
-
- Voorlopig niet schieten in de AWD..
(Waarom liegen?) Gaat gewoon naar het aantal zoals de NPZK
-
- Waarom bij een bijeenkomst afschot damherten vermelden..
"Je kunt er op wachten dat? ....er een kind in een kinderwagen geraakt gaat worden door een damhert"
Of ..mijn planten worden gegeten door de damherten...Nou bij mij de aardbeien door de spreeuwen..So What!..Alle spreeuwe afmaken ?
Gewoon stemmingmakerij ...Die volgens mij nog in scéne gezet was ook!
-
Wat nodig is..is nodig... Maar door al dat liegen..verdraaien...doordrammen..
Gaat de geloofwaardigheid verloren....Zowel in de Gemeente/Provincie/Stad Amsterdam als Waternet zelf!
Dat is ook zo bij het fietspad door de AWD..
Gaan jullie nou eerst maar eens werken aan jullie imago! ...
dichter bij de burger...Ach..Laat me niet lachen..







13 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,
    Goed dat je dit stukje op deze manier hebt gebracht, vanuit het damhert. Ik zal er op mijn blog ook nog wat aandacht aan besteden.
    Ik had me al een beetje erbij neergelegd dat ze de ontsnapte herten buiten de AWD gaan schieten, maar als ze ook in de AWD zelf gaan beginnen.....zucht...dan ben ik even uit het veld geslagen en heb geen woorden meer.
    Arme onschuldige, mooie hertjes.
    gr.Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henk,
    Als de manier van denken in deze kwestie bij het CDA symptomatisch is voor de algemene denkwijze van het CDA weet je op welke partij je niet moet stemmen. Als je verantwoord afschot buiten de AWD toepast na het plaatsen van een hekwerk kan je beoordelen wat het effect van de maatregelen is. Pas daarna kan iets zinnigs gezegd worden over een vervolgstap. Ik heb niets tegen verantwoord wildbeheer, maar dan moet de gedachte erachter goed onderbouwd zijn en geen commerciële of politieke lading krijgen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedere autoriteit/overheid liegt, bedriegt, verdraait en is onoprecht. Overal zitten geheime belangen achter. Zelfs onderzoeksbureaus hebben allemaal ongelijk, en verdraaien de feiten.

    Maar Henk Bos, vanuit zijn totaal onverdachte one-issue belang, die heeft de zuivere waarheid in pacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aan anoniem..
    Ook ik heb niet de zuivere waarheid in pacht..Er is nu toestemming gegeven om herten af te schieten buiten de AWD en dat 24 uur per dag..
    Ook in de bebouwde kom..En natuurlijk moet er iets gebeuren..Maar de manier hoe iets tot stand komt..En/of had kunnen worden voorkomen..Daar heb ik moeite mee.
    Dat is ook zo met het fietsen...duizende mensen hebben te kennen gegeven geen fietspad door de awd..En toch komt er een fietspad..( hebben er duizenden te kennen gegeven dat ze dat wilden...Nee toch?)
    En daarom is de politiek of traag...of gewoon bezig met van die geheime belangen zoals u schreef..!
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wereldvreemde types, die politici. Vooral niet luisteren naar het volk, en doen waar ze zin in hebben. Misschien wordt het tijd de Franse revolutie eens dunnetjes over te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice pictures...I dont really follow the politics, but I think AWD must be well treated to the future, its a special place...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gesproken HENK!!
    niets aan toe te voegen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. och, het CDA is op sterven na dood, alleen hebben ze het zelf nog niet door en richten ze nog even flink schade aan, jammer hoor, een demissionair kabinet dat de ene na de andere asociale wijziging er doorheen rommelt, een provinciale politicus die liegt en bedriegt om zn zin te krijgen, Ministers voor wie een natuurbeheerpaln alleen maar draait over wat je wel en niet af mag schieten, en laffe anonieme "reaguurders" die blogspot ook gevonden hebben
    Kortom regenteske politiek in optima forma, tijd voor verandering!
    voor de natuur in de AWD, tegen de fietspaden
    bij het CDA moeten we in ieder geval niet zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. great blog Henk...is is indeed sad the way people decide to get rid of wilflife when the wildlife comes closer to our artificial+not so natural way of life! I hope the politicians will change their minds and understand+learn to protect the big treasure called nature....happy sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja; als je aan 9 van de 10 van die schreeuwers vraagt wat er nou zo mooi aan is om juist daar te wonen, dan verdringen ze zich om te zeggen: "je woont zo mooi vlakbij de natuur". Maar o wee als de herten de bloemetjes uit de tuin vreten en een vos een kippetje sloopt. Dan moeten de geweren uit het vet en knallen maar, want dat kan natuurlijk niet. Natuur, prima maar wel met een hek er om heen en alles afknallen wat het lef heeft om buiten het hek te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmmm ik denk dat ik morgen maar eens ga beginnen met stenen gooien naar de kraaien....misschien koop ik weleen buks....
    Volgens mij....mag ik dat best doen .want ze komen in mn tuin ....en om MIJN tuin staat wel een hek!
    Als ik nou zo mooi dicht bij de duinen zou wonen en ik zou geen herten in MIJN tuin willen hebben....dan zou IK zelf een hekwerk om MIJN tuin zetten.
    Daarnaast zou ik heel gewoon rustig rijden als ik een bord tegen zou komen waarin gewaarschuwd word voor overstekende herten."...
    Maar ja ...ik denk te simpel denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Henk,

    Waar moet het heen!
    Politiek....


    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk stuk zo over een zwaar onderwerp, uiteindelijk was het duidelijk dat er iets moest gebeuren. allemaal zien we degroepen buiten vogelenzang liggen. en jammer genoeg luisterd een hert niet goed naar commando's. laten we hopen dat het beperkte afschot in de weilanden en landgoeden helpt in het terugdringen van de dieren dan is er een stuk mindernoodzaak om binnen het gebied te jagen. als dat eenmaal gebeurt zal al het wld zich moeilijker laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen