maandag 2 juni 2008

AWD Watergebied Panneland

Vervolg Zondag 1 Juni
Mijn schoenen waren onderhand zo vol getrokken met water dat mijn sokken nat waren en mijn tenen door het schuren daar zeer van gingen doen.
Ook had ik best wel honger gekregen en dacht al aan een tosti en een lekker warm bakkie koffie.
(Dat heb ik later ook genomen in het pannekoekhuisje)
Maar ik besloot toch nog een rondje Donderhoek te lopen omdat je daar altijd wel wat tegen komt.


Het gebeurd geregeld dat je een snoek in één van deze waterwegen tegenkomt.
En ja hoor daar lag er al één.

Ik vraag me dan meestal af hoe ze er in zijn gekomen en waar ze dan van leven.
Want gewone visjes zie er niet.
Het blijft wel heel gaaf als je zo'n rover dan weer ziet in dit ondiepe heldere water.



Een hele mooie grote libelle (Nou ja groot.....Je moet wel even op de foto klikken wil je hem of haar een beetje zien)

In de verte zag ik dit gezinnetje ganz en liep langzaam in hun richting om ze de kans te geven het water in te gaan.
Maar dat duurde al met al nog een heel tijdje.Onder luid protest gingen ze uiteindelijk het water in.


Eenmaal in het water keerde de rust terug.

Aan het eind van dit water (Donderhoek tegen Nieuw Kanaal) kwam ik onze oude vriend van verleden jaar tegen. Deze snoek is wel een stukje gegroeid en was beduidend groter dan de vorige.
Uitzicht over het Nieuw Kanaal




In plaats van de pannelanderweg te nemen nam ik de route dwars door het Panneland.
Een wel heel bijzonder fel gekleurde zwam (gebied Panneland) op weg naar de uitgang.