woensdag 18 juni 2008

AWD Natuurvriend ?

Bij Pannenland (Vogelenzang) hebben ze dit mooie bord bij de ingang gezet.
Een prachtige plattegrond van het amsterdamse waterleiding duinen.
Een aanwinst zal ik zeggen.
We zagen bij Klompenpan enkele vosjes maar we konden niet dichter naderen want er zat een sloot voor. (voor deze schapen loopt een sloot we stonden hier dus bij een soort T splitsing)
We hebben toen zeker een kwartier zitten kijken naar deze vosjes , het was een genot om naar te kijken ondanks de grootte afstand.
Helaas kwamen ze niet dichterbij.

Ik ben toen doorgelopen en een stukje verderop kon ik het water oversteken over een rooster (plank) ik liep terug in de hoop dat ze er nog waren.

Ze waren er niet meer , maar aan deze kant van het water kwam een vosje mijn kant uitgelopen.
Hij bleef even staan en schoot toen snel de bosjes in.


Blauwe Reiger

Aalscholvers kolonie Renbaanveld

We moesten ons nog haasten om voor het donker de uitgang Pannenland te halen.
We kwamen de boswachter (of iemand van het awd) tegen in een auto.
Hij stapte uit en stond daar foto's te nemen met een joekel van een camera van vossen .
Ik ging er naast staan met mijn cameraatje maar helaas was ik te laat om er een te nemen van deze vossen.
Na zo'n mooie dag gebeurde er iets minder leuks want onderweg naar huis ree ik op de provinciale weg een ekster aan en het was één grote veren regen.

Helaas......het einde van deze ekster.
Mooie natuurvriend ben ik.
Al had ik niet naar het awd gegaan had dit beestje nog geleeft.