maandag 17 augustus 2009

Fietsen Amsterdamse Waterleidingduinen AWD...NEE!

Bij deze roep ik iedere site/hives of wat dan ook ...hier een klein beetje aandacht aan te geven!
-
Er dreigt een fietspad te worden aangelegd door de Amsterdamse Waterleidingduinen (AWD)
Natuurbeschermers,Vrijwillige Natuuronderzoekers en zeker de Indivduele wandelaars...Willen dit voorkomen....Zo meld het blad Duin van Stichting Duinbehoud!
-

Wat is er aan de hand?
Provincie Noord Holland wil alleen financieel bijdragen aan het ecoduct als dit gecombineerd word met een fietsverbinding.Dat geld ook voor de Europese Unie!

Waternet (de beheerder AWD) werkt actief mee aan de fietsverbinding....Terwijl het de gemeenteraad van Amsterdam niet heeft geraadpleegd : Het bedrijf Waternet valt onder het bestuur van de gemeente!

Wel vreemd....Want van verschillende boswachters weet ik die zijn tegen....En wie schat de gevaren van een fietspad nou beter in...Dan de Boswachters van het AWD?...Nou Dan!

En wat willen de bezoekers van het AWD....Juist...Geen Fietspad!
Dat heeft Kees P. (bedankt namens de wandelaars) wel aangetoont met zijn handtekeningen aktie!
Wat dat betreft is het goed dat het blad Duin...Daar aandacht aan geeft!
En zijn wij als wandelaars blij dat Arnoud Van der Meulen...Uitvoerend Manager van Stichting Duinbehoud. zich daar voor inzet!
-
De Stichting Duinbehoud is een landelijke organisatie voor de bescherming van de duinen. Zij komt op voor de natuurbelangen langs de Nederlandse kust en voor de belangen van mensen die van deze natuur willen genieten. Door het voeren van acties, overleg en juridische procedures probeert de Stichting Duinbehoud de natuur langs de kust te versterken. Zij stuurt regelmatig adviezen naar de overheid en naar beheerders om de natuur beter te beschermen of om nieuwe natuurgebieden in te richten.
Zie...http://www.duinbehoud.nl/
GEEN FIETSPAD DOOR DE AWD....IEDEREEN WEET DAT HET NIET GEWENST IS.
MAAR GAAN ZE DAN VOOR HET GELD?....PFFFF....ROTTE POLITIEK !!!!!!!.
Noemen ze democratie...Laat me niet lachen!
Van Rudi Sellink van de site http://www.rudisellink.nl/ (zie reaktie's)
Kreeg ik deze link:

17 opmerkingen:

Gertjan zei

He Henk

Je maakt je terecht sterk in je verweer tegen een fietspad. Het zou van de gekke wezen om in zo'n mooi natuurgebied waar je bijna overal mag en kan wandelen zonder dat je onderste boven wordt gereden, een stuk asfalt erbij te leggen. Geld is voor de politiek vaak helaas wel een reden om te kiezen voor zulke idiote besluiten.

Gr.

Gertjan.

ps Dat waren een paar mooie wandelingen de afgelopen tijd Henk schitterende foto's weer met idem verslag uiteraard.

de bossies! zei

Hoi Gert
Terug van vakantie!
Spreek je nog wel!

Ja..Het is van de gekke dat mensen achter hun bureau...Met waarschijnlijk een goed salaris...DIE WIJ MOETEN OPBRENGEN HÉ! Beslissingen nemen over een gebied...Waarvan ze waarschijnlijk het bestaan niet eens wisten.

Gr Henk

Anoniem zei

Het zou eeuwig zonde zijn Henk maar ik vrees met grote vreze als er geld mee gemoeid is moet vaak alles en iedereen wijken helaas.
Ik ga voor jullie duimen dat is het enige dat ik kan doen helaas.

groetjes Sary

Rudi zei

Ik vind het echt onzin om een fietspad door de AWD aan te leggen. Ik heb niets tegen fietsen, sterker nog, ik doe het graag, ik heb een racefiets en een mountainbike. Echter soms wil ongestoord struinen en de AWD is zo ongeveer het laatste gebied in Nederland waar dat kan.
Ik vrees echter dat de dieren nog veel meer de dupe zullen worden dan wandelaars, het fietspad zal namelijk de AWD scheiden van het Naaldenveld d.m.v. een 3km lang hek (zie ook http://www.natuurbelangawd.nl/fietsen.html), wat nu nog een aaneengesloten gebied is.

AWD-daytona zei

Hoi Henk,

Ik denk eigenlijk niet dat ze voor het geld gaan. Als je ziet hoeveel wandelaars de betaal automaat voorbij lopen als je een paar minuten bij de ingang staat, dan snap je wel hoeveel geld ze alleen daar al mislopen gezien het aantal bezoekers.

De kans dat er iemand om je toegangskaart vraagt is nul.
Wij hebben een jaarkaart, komen wekelijks in het awd en er heeft nog nog iemand gecontroleerd.
Dus lijken ze over geld niet wakker te liggen.

Net als de parkeerautomaten die het hele jaar stroom staan te verbruiken terwijl ze niet gebruikt worden.

Misschien is het een idee om iedereen te vragen het waternet te bombarderen met emailtjes waarin we als wandelaars om uitleg van deze onzin vragen, zodat zij er ook direct last van hebben?

Groet,
Peter

Frans zei

Helaas zal dt denk ik toch weer doorgaan jammer.
Hoewel een fietspad ook voordelen heeft voor veel mindervalde mensen dan kunnen die ook eens genieten van dit gebied.
Helaas verpest een kleine groep 'wielrenners' het vaak.
Dus wat is verstandig ik denk gewoon allemaal wat water bij de wijn en geen asfalt maar klinkertje rijd ook niet echt lekker voor die racers en zal de overlast denk ik wel meevallen ;-))


Gr. Frans

Gr. Frans

de bossies! zei

@ Frans
Hoi Frans
Ik zie regelmatig mindervalide mensen met een scootmobiel in het AWD. Dat is geen probleen...Sterker nog...Deze mensen zijn juist van harte welkom...Een prachtgebied om met de scootmobiel te bezoeken.
En er zijn heel veel verharde paden door het AWD...Waar trouwens auto's (o.a boswachter en werklui) en fietsers (o.a. Mensen van het Waternet en de boeren die er vee hebben lopen)gebruik van maken.

Gr Henk

Ghita zei

Ik wil geen fietspad in de AWD!!
Echt, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als de rust verstoord woord door......wielrenners.

Zucht...politiek, ik mag hopen dat de plannen niet doorgaan.

Ghita zei

Ik lees tot mijn verbazing dat Natuurmonumenten achter het fietsplan staat. Dat had ik echt niet verwacht.

Anoniem zei

wat mij tegenstaat is dat ik vandaag bij de ingang van de AWD door een oude schreeuwlelijk uitgemaakt werd voor natuurvernieler, alsof ik met mijn fiets bezig zou zijn de natuur te vernieler, waanzin. actievoeren ok, maar wel op een erlijke en correcte manier

de bossies! zei

@ Anoniem
Helemaal mee eens...Daarom doe ik het op een nette manier.
Ik heb niets tegen fietsers...Maar niet in een wandelgebied zoals het AWD!
Vr Gr. Henk

Anoniem zei

Als er nou maar 1 fietspad komt, bijv idd met klinkertjes zodat er niet te hard gejakkerd wordt, wat kan daar nou tegen zijn? In de Kennemerduinen, ook een prachtig gebied, werkt dat prima. NB: De fietsers komen waarschijnlijk ook vanaf huis op de fiets, terwijl veel wandelaars met de auto komen....

Sander Lelieveld zei

Met VERBIJSTERING nam ik kennis van deze bizarre koppeling van financiering van een ecoduct en de verpestende aanleg van een fietspad.

Dit mag NOOIT doorgaan, en dan niet alleen omdat ik dan zelf mijn geliefde natuurgebied kwijtraak, ook de rust die de dieren er nog hebben moet gerespecteerd worden.

Laten we hopen dat het nog niet te laat is.

Miranda zei

Hoi Henk,
Ik heb, met jouw goedvinden hoop ik, net een link naar deze pagina op jouw site gemaakt op mijn site. Onder het kopje links heb ik een link toegevoegd naar een pagina met informatie over het nee zeggen tegen het fietspad in de AWD. Op die pagina heb ik de link naar jouw site toegevoegd. Misschien dat bezoekers hier de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben om ook nee te zeggen. Ik hoop zo dat het niet doorgaat dat fietspad ...
Groetjes, Miranda

Anoniem zei

FIETSEN JA!!!!!

de bossies! zei

Ik laat de reactie staan...maar blij ben ik er niet mee!
Jammer..dat je anoniem reageerd.
Henk Bos

Anoniem zei

Beste allemaal,
ik ben op zoek naar de wettelijke regelgeving omtrend het gebruik van de fiets door een begeleider van een persoon in een scootmobiel,
ik kan niets vinden en word door het waternet van het kastje naar de muur gestuurd. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om iemand met een scootmobiel te begelijden per fiets????
Dank!
mvg, Edwin
(ik stuur even anoniem maar mijn email is eseijsener@gmail.com)