donderdag 16 januari 2014

Vogelkijkhut

11 januari 2014 gaan Cees Mike en ik richting Ommen ..waar we aan de voet van de Lemelerberg hut 3 ( zie links ) van Han Bouwmeester
( meer Zie : KLIK )  gaan bezoeken .. Hut 1 en 2 heb ik al eerder gehad met Ben .. Greet ..en Nathalie en dat was een succes ..
Hut één en twee ..

Maar dat was in de maand mei ...bij prachtig weer :) En eigenlijk hoopte we daar natuurlijk zaterdag ook op ..helaas was het donker grauw en regende het net even te veel ..een dag eerder of  later en we hadden prachtig weer gehad ..
Natuurlijk hadden we wat voer gestrooid ...
Maar achteraf hadden we ze beter kunnen lokken met een handdoek ..
De topper van deze dag was toch wel de kuifmees ..
Maar ja ..gelukkig weten we dat natuur zich niet laat dwingen ..
En dat geluk of pech in één moment het verschil kan maken...weten we ..
Toch besluiten we om even Zwolle aan te doen ..
Om de Sperweruil te zien /fotograferen ..
Maar ook hier regent het ..en lijkt het wel nacht ..
Toch heb ik nog een foto kunnen maken van de Sperweruil ..En dat is een beetje een must ..
want volgens mij heeft de hele fotografenwereld hem al :)
Pas als we Arkemheen bezoeken breekt de zon door ..
Maar die verdwijnt ..alweer snel in de horizon ..
Al met al toch nog een geslaagde dag.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Henk
    dat moet die dag genieten zijn geweest ondanks het slechte weer wat een mooie foto's zitten er tussen.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,

    Ook al vogeltjes in de regen. in de hut van Menno (in het Westen van het land) was het ook zo. Maar toch heb je een hele mooie kuifmees op de foto en jij hebt hem, de sperweruil. Ik ben een van de weinige die hem niet heeft denk ik. De zonsondergang en de haas vind ik ook geweldig, toch een hele mooie dag zo te zien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Henk,
    alleen
    maar
    ik vind de eekhoorn het mooist !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Henk

    Mooi verslag van ons daje uit heb je gemaakt! en mooie foto's ook!

    gr,
    Mike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha de kuif van de kuifmees ziet er wat verfomfaaid uit door de regen. Jammer dat je het niet beter trof met het weer. Gelukkig zaten jullie zelf droog. De sperweruil heb je, ik nog niet. Arkemheen staat ook nog op mijn lijstje. Daar had je toch even mooi licht.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke serie, Henk. Ik ben die andere fotograaf die de sperweruil nog niet heeft.....en de sneeuwuil ook niet.

    groet,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb de sperweruil nog niet hoor ;-) Jammer van al die regen, maar kuifmeesje vind ik toch wel erg leuk!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen