woensdag 9 oktober 2013

Torenvalk


Hi ...Ik zal me even voorstellen ..

Mijn naam is ...Falco tinnunculus ..maar noem me maar gewoon Torenvalk.U kunt me eenvoudig vinden op het internet ..dus om nu alles te vertellen over mijzelf heeft weinig zin. Mijn territorium is in ieder geval Lentevreugd ( Wassenaar )  En ik bid elke dag of ik daar mag blijven . :)
Ik vang daar niet alleen muizen ..
Ook sabelsprinkhanen vindt ik lekker ..
Ghita en ik waren deze middag eigenlijk op zoek naar de Hop ..
maar toen de Hop zich niet liet zien gingen we even naar "Lentevreugd" ..
En gelukkig konden we daar veel foto's maken van deze Torenvalk ..
Nu is deze torenvalk niet echt heel schuw ..
En bleef hij op een metertje of vijf ..
mooi zitten op een paaltje ...
om zijn prooi / prooien ( hij ving er meerdere )
daar te verorberen.. 
Misschien niet echt smakelijk om te zien ..
maar wel werelds om zo te kunnen fotograferen.
Nu moet ik wel eerlijkheidshalve vertellen ..dat deze foto's vanuit de auto genomen zijn ..En daarbij werkte deze torenvalk heerlijk mee ..Hij kwam meerdere malen op het paaltje zitten om daar zijn prooi op te peuzelen..
Het licht werkte alleen niet altijd mee ..
Dan weer een mooi zonnetje en dan weer een wolk voor de zon ..
En dat verschil is goed te zien op de foto's .
We bedanken de torenvalk voor zijn medewerking ..
En we vertrekken bijna gelijktijdig .

7 opmerkingen:

  1. Hallo Henk,

    Hele mooie serie heb je van deze TV kunnen maken zeg. Toch weleens lekker als een vogel(tje) heerlijk meewerkt met de fotograaf en ja ach het licht...jullie hebben je gemiste Hop kans uitermate goed rechtgezet met deze beelden!

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henm,
    Wat een superserie. Een een aantal foto's heb ik zelf ook zo, maar je hebt er toch ook wel een paar die ik niet heb (aanvliegend met prooi),ook bij jou foto's is het verschil goed te zien als het zonnetje er even bij komt.
    Ja, ik was de hopfrustratie snel vergeten na dit topmoment.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie hoor, mooi te zien en mee te maken gok ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie serie foto's heb ook jij van deze torenvalk kunnen maken, geweldig!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, die mazzel heb je af en toe: een meewerkende vogel en mooi licht.
    Schitterende serie is dit.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig Henk, wat een buitenkansje!!

    Gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige serie heb je gemaakt van de torenvalk. Wat is het een mooie vogel en heerlijk als hij zo goed meewerkt.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen