woensdag 23 januari 2013

Vos op Jacht

Deel 1) .. Ja ..het was vandaag ( 23 Januari 2013) een topdag in de AWD Amsterdamse Waterleidingduinen..
Ik snap dat mijn geloofwaardigheid in het geding is als ik ga zeggen dat ik dit allemaal.. in nog geen vier uurtjes tegenkwam in de AWD ..
Toch is dat echt zo ..
Wat valt er veel te zien in één middag .. Daarom plaats ik het in twee delen ..
Want de andere foto's wil ik ook plaatsen ..
Ik zou zeggen ...Kijk en geniet mee :) van de AWD
Een Vos vangt een muis .. Je merkt al aan zijn houding dat hij wat op het oog heeft .. Dus alert met de camera :)


En ja hoor ..hij maakt een sprong ..
Dat doen ze niet altijd ...Deze dag was er een andere vos..
die ving de muis op een andere manier ..
Vos met Prooi ..in dit geval een muis..

Zaagbekeenden 
Vrouwtje..
Mannetje ..
Een Waterral is een vogel die erg schuw is..Maar als je even blijft zitten ..ergens aan de waterkant dan maakt u een kans om hem te zien ..Af en toe komt hij uit het riet om te fourageren .. In dit geval heeft hij geloof ik een Salamander te pakken ..
Waterral met prooi ..
Hij liet zich goed zien ..en ik zat rustig op mijn kont te wachten tot hij uit het riet kwam ..
Wat er nog meer uit het riet kwam? De Roerdomp ...Ze vlogen opeens weg uit het riet..En ik had daar natuurlijk nooit op gerekend..Het ging dus even te snel helaas .. :)
Ook het IJsvogeltje vloog voorbij..Ja..soms gaat iets gewoon te vlug ..Wat dat betreft zien we meer dan dat we kunnen fotograferen.
-
En de kleinste Snip ..Het Bokje
Ook die lieten zich zien ..meervoud?  Ja..Ja..Meervoud.. Zie deel twee :)
Nonnetje..Vrouwtje..
En de Brilduikers .. Mannetje en Vrouwtje
Het zijn prachtige eenden .. En net als de Zaagbek ..
Zie je ze veel in de AWD .. 
Wilde Zwanen ..
Deel twee volgt..

15 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,

    Wat een gave serie zeg. Vos is top maar de laatste waterral zeker ook.
    Roerdomp en ijsvogeltje zijn een topwaarneming.
    Kan me voorstellen dat het het TOP dag was.

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan je een hoop meemaken in één middag Henk.
    Het zijn ook nog eens niet de gewoonste ontmoetingen, allemaal mooie momenten en voor jou een dag om niet snel te vergeten.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is toch niet te geloven die vos is super de Roerdomp de zaagbekken en het kan niet op , ik ben wel heel erg benieuwd naar deel twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Henk,

    Helemaal top. Jammer dat je dan net niet wat beter weer hebt om echte prachtige foto's te maken. Maar ja, de beleving is natuurlijk wel onbetaalbaar.
    Je bokje is geen bokje, maar een watersnip.
    Twee roerdompen op 1 foto is wel heel mooi. Tsja, het is goed op het riet letten op dit moment.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henk je hebt inderdaad een prachtige middag ervaren tot nu toe kom maar op met deel 2 en laat ons weer genieten van je wandeling mooie serie van de vos met prooi! en de waterral top!..jammer van de roerdomp wel he
    gr Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Henk je hebt inderdaad een prachtige middag ervaren tot nu toe kom maar op met deel 2 en laat ons weer genieten van je wandeling mooie serie van de vos met prooi! en de waterral top!..jammer van de roerdomp wel he
    gr Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk,

    Ik was er die dag ook. Gedeeltelijk dezelfde soorten dieren gezien, gedeeltelijk heel andere. Ook ik moet mijn foto's in (minstens) twee blogs verwerken. Het was gewoon teveel voor een keer, net zoals jij ook hebt gemerkt.
    Duidelijk is dat het inderdaad TOP was, met in het bijzonder de jacht van de vos. Veel mooie foto's!
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deel een is al zo mooi !!
    Nou ik hoop dat je deel twee ook snel gaat plaatsen Henk...stiekum hoop ik natuurlijk op de vos !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Henk
    wat een mooie momenten heb je gehad.
    wat een mooie serie.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, Henk, wat een topserie.
    De vos in actie, waterral, roerdomp, bokje, ijsvogel,jouw dag kon niet meer stuk. Ik kijk al uit naar deel 2. Maar je hebt me wel aan het twijfelen gebracht, ik wilde morgen naar Lentevreugd, eens een ander gebied in winterse sferen, maar nu ik dit zie, gaat mijn AWD hart toch weer sneller kloppen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend verslag Henk. Toen ik er dinsdag was had de waterral een kikkerktje te pakken, maar jij weet een salamander en twee roerdompen uit de moddelpoel tevoorschijn te halen. Gefeliciteerd!

    (En deel twee is natuurlijk ook magnifiek!)

    Groeten,
    Vincent

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Henk
    Bokje en vis staan nog op mijn lijstje van te schieten dieren. Met camera dan he!
    Gauw weer een keer terug naar de AWD
    Gr. Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad een topdag, Henk. Geweldig wat je allemaal hebt gezien en kunnen fotograferen!

    Met groet, Rineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk toch zo'n dag met zoveel mooie momenten dat je een blog in twee delen moet maken ;-)
    Helaas is het mooie winterweer voorbij, laten we hopen dat februari ons nog wat brengt,
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen