dinsdag 3 februari 2009

Oude Bekende AWD


Ik had eigenlijk vanmiddag willen gaan tennisen maar het weer was er niet naar. Ik zag met het programma buienradar dat het awd een tijdje droog zal wezen.En omdat ik dit weekend een awd uitstapje gemist had ging ik ondanks het miezerige weer richting Panneland.
Langs de provinciale weg naar Vogelenzang zie je meestal wel roofvogels langs de kant van de weg. Ze zitten dan vaak op de verkeersborden.
Ze loeren dan op een verkeersslachtoffer die ze dan eenvoudig kunnen oppeuzelen.
De één zijn dood.....
Bij de ingang een zestal wanten.
Op zoek naar de rechtsgeldige eigenaar.
Het awd telt heel wat slordige mensen ;).
Op het Vinkenveld deze groep damherten.
Waar je dan ook een paar oude bekende tegen komt.
Ik herken er een paar aan hun gewei.
Nu de schoffels (geweien) nog op de kop staan kunnen ze nog even tonen wie er de baas is en wie het hoogst in rangorde.
Nog even en de rangorde is niet meer zo vanzelf sprekend.
Damherten zijn meestal wel te vinden in het gebied Vinkenveld.
Dus als u damherten wil zien ga dan naar het Vinkenveld.
In deze tijd zoeken ze elkaar op....dat is wel anders dan met de bronst.









Vanuit de vogelkijkhut deze Krakeend en ik denk een vrouwlijke kuifeend?
Ik ging via het gebied Schuil en Rust terug richting uitgang Panneland.

En ik hoorde iemand een paar keer roepen vanuit de Schuilhut.
Ze zat een bakkie te doen in de schuilhut (waar ze graag zit)en was een roodborstje aan het voeren die heel tam was.
Ik ging bij haar zitten en rookte een sigaartje.
Ze was nog steeds op haar hoede voor teken.
We kletste wat over van alles en nog wat en na een kwartiertje gingen we weer uit elkaar zij richting Zandvoort en ik richting Panneland.
Langs het stroompje deze hinde.
En in het rustgebied zijn de jongens ook nog even aan het stoeien.
Het was dan wel niet zo'n best weertje geweest , maar het was weer heerlijk om even in het awd te zijn geweest.