woensdag 7 april 2021

Lentevreugd

Met zijn oude winterhaar ziet hij er maar gevlekt onverzorgd en slordig uit. Zijn dikke wintervacht laat los en zijn gewei moet hij nog vegen. Last van het strenge winterweer in april heeft hij niet. Hoe het komt dat hij zo eenvoudig te benaderen was ..zien we iets verder deze blog.
-
-
-
-
-
-
Met een temperatuur van rond het vriespunt en windkracht zes ...is het voor de jonge kalfjes van de schotse hooglanders goed te doen. Als je ziet hoe ze gewoon het koude water inlopen dan hebben ze er zichtbaar geen last van.
-
-
-
-
-
Deze mandarijneenden waren niet geringd en zaten hier bij de oude bomen. Ze broeden in oude en verlaten spechtennesten en de jonge springen één dag na het uitkomen van grote hoogte uit het nest. En dat is de reden dat ik ze in de gaten gaat houden.
-
-
-
-
-
De bosanemonen fotograferen blijft een uitdaging en ze zijn als voorjaarsbloeiers ook wel erg mooi. Ook de kievitsbloemen laten zich weer zien .. Het is alleen wachten op een zonnetje.
-
-
-
-
-
-
In deze blog foto's van de afgelopen twee weken ... Schotse Hooglanders Bosanemoon Landschap Amsterdamse Waterleidingduinen Zonsopkomst Lepelaars en Reeën
-
-
-
-
-
Deze reebok konden we van dichtbij fotograferen .. heeft dat te maken met zijn gezichtsvermogen? We komen daar nooit meer achter .. maar één van zijn ogen zag er niet goed uit .. en de ander had iets van een waas. Uiteindelijk liep hij rustig het struweel in.
-
-
-
-
-
Het mogen dan exoten zijn .. en waarschijnlijk nakomelingen van ontsnapte exemplaren zijn .. Met dit soort exoten die weinig schade toebrengen aan onze natuur heb ik niet zoveel moeite. Daarbij is hij zo geweldig mooi van kleur .. van mij krijgt hij een vrijbrief :)
-
-
-
-
-
-
Ik zit hier op een boomstam aan de rand van het bos .. de reeën komen mijn kant op ... En zodra ze me zien vluchten ze alle kanten uit en zijn ze verdwenen in de struiken.
-
-
-
-
-
-
Einde