zaterdag 3 september 2011

Zeldzame Korfslak AWD (Fietspad)

Wat tegenstanders van het fietspad met duizenden handtekeningen...
En de vele acties niet voor elkaar kregen..Is de Nauwe Korfslak (1 bij 2 cm groot) wel gelukt.
De provincie moet nu naar een nieuw traject kijken..En daar is eigenlijk maar één alternatief voor..n.l. buiten de AWD om..
MeerZie : KLIK! ( Bedankt Ria )
Woensdag 31 Augustus..Ingang Panneland.
p.s. Mijn oog ziet er niet uit..maar het zicht is weer goed..Ik beantwoord dit weekend de mailtjes..en ik kom langs..bedankt vor de reactie's
Kijk..dat is dus goed nieuws..Maar ook het nieuws dat de eerste Wolf de Nederlandse grens is overgestoken is goed nieuws...Nu moet ik nog zien hoe dat af gaat lopen..
Want Vossen als predator...daar hebben we al moeite mee..
En dat terwijl ze juist de broedende ganzen..muizen..konijnen..en de muskusrat in toom weet te houden..
(Vossen in de AWD)
Laat staan..dat wolven zich hier gaan vestigen..In Duitsland neemt de weestand tegen de Wolf juist toe..Regelmatig pakt de Wolf schapen..(Er zijn zo'n vijftig wolven in Duitsland)..En brengt hij de natuurbescherming daarmee in verlegenheid..

In de weilanden bij Panneland zie ik twee Ooievaars.En dat is altijd leuk..Dus ik zet mijn auto aan de kant..Ik neem wat foto's..de afstand is best groot..Een auto van Waternet stopt ook..We raken aan de praat...Het is wel eens gebeurd dat er vijf Ooievaars gelijk waren....wist hij te vertellen..Ja..dat lijkt me helemaal geweldig..Nog niet wetende dat ik vandaag een record aantal Ooivaars gaat zien bij Ingang Panneland


(Achtergrond Casa Carmeli)
De Ooievaar was bijna zo goed als verdwenen uit Nederland..Een reddingsprogramma (1969) door de Vogelbescherming...zorgde ervoor dat de populatie..weer groeide (in 2007 waren er weer zo'n 700 broedparen) Gelukkig heeft deze brenger van geluk en nieuw leven..weer een mooie opmars gemaakt...!
Op het Eendenvlak is het rustig..Een prachtige Spitser ligt in het gras..Hij gaat voorlopig geen rol spelen tijdens de bronst...Daar moet hij nog twee jaartjes op wachten..
De Amsterdamse Waterleidingduinen is ook een gebied waar men veel paddestoelen kunt vinden..
Bijna één kwart van de totale inheense paddestoelenflora komt voor in de AWD...(970 soorten)
(Tamme vos/natuurlijk gedrag)
Vandaag zat ik rustig een bakkie koffie te drinken..De vos/vossen lieten zich zien..Nu zijn dit tamme vossen.Maar het blijft mooi..om er rustig naar te kijken..En dan zie je ook hun natuurlijke gedrag..Zo haalde één van de Vossen wat uit het water..ik denk een kikker/pad of zoiets..
Het is niet goed te zien wat hij uit het water haalt..
Mischien dat u er wat van kan bakken?
Ik niet..
En als ik dit gezinnetje in de AWD ziet...denk ik aan de periode dat wij en de kinderen ook regelmatig naar de AWD gingen..Toen gingen ze nog graag mee..gelukkig merk ik dat ze er toch veel van opgestoken hebben..En dat ze respect hebben voor de natuur.
Heeft U ook een jong gezin?...Ga dan is een dagje de natuur in..
Daar krijgt U geen spijt van!
(Ooievaars AWD)
Weer stop ik bij de weilanden AWD...Er lopen nu negen Ooievaars..Een prachtig gezicht..Ook nu stopt er een auto..Deze man werkt al vele jaren op het Landgoed Vogelenzang..En ook hij heeft nog nooit zoveel Ooievaars hier gezien..Ja..in en rond de AWD valt altijd wel iets te beleven.
Bedankt voor de reactie's..
Gr Henk