zaterdag 4 oktober 2008

AWD Jagers

Pauwen bij ingang Panneland.
Deze morgen ging ik weer naar Vogelezang (Ingang Panneland) dit keer niet voor de herten maar voor de vos.
Onderweg stonden een paar auto's geparkeerd aan de kant van de weg.
Het waren jagers......niet zo slim om op zaterdagmorgen te gaan jagen , er zijn veel mensen tegen de jacht en dan is zaterdag nou niet de slimste dag om te gaan jagen.
Ik had graag met ze meegegaan maar durfde het niet aan om dat te vragen , ik met mijn fototoestel kon wel eens iemand van de PVDD zijn.

Nee ik heb niets tegen jacht......als het maar op een juiste manier word ingevuld.
,,Een goede jager is een weidelijk jager. Dat houdt in dat hij het hele jaar in zijn veld bezig is om precies te weten wat daar gaande is, dat hij een dier de mogelijkheid geeft te vluchten. Als een haas doodleuk voor de jager gaat zitten, mag hij hem niet schieten. En zo zijn er nog meer regels waar een jager zich aan heeft te houden. Degenen die in het veld staan, moeten precies weten wat ze doen. een jachtopleiding is geen overbodige luxe.
Kinderen spelen hier (vlakbij Ingang Panneland) graag en ook in deze tijd zie je ze veel zoeken naar kastanjes.

Voor mij word het pas echt spannend zodra ik het Nieuw Kanaal nadert.
Dat denk ik meestal.
Maar tussen de ingang Panneland en het Nieuw Kanaal valt ook zat te zien/te beleven.

Het water wat de laatste dagen gevallen is , heeft zijn sporen achtergelaten.
De herten zijn nog bezig met de bronst maar ik heb wel het gevoel dat het nu wel snel over is.
deze twee mannetjes gaan ervoor!



Bij Hazenhoek achter in het gebied is er gelegenheid om te schuilen.
Het was gelukkig niet nodig , maar om even wat te eten en een bakkie koffie te doen was het ideaal.








Het dreigde om te gaan regenen , maar dat was achteraf niet aan de orde.
In de verte zag je dat het regende.

Er werd in het gebied Groot Sprenkelveld heel veel nieuwe paden aangelegd.
Je raakt daar best wel een beetje in de war van en pakt dan wel eens een verkeerde afslag.
Niet zo erg als je maar de tijd heb hé.
Ik ging voor de vos maar vandaag zal ik hem niet te zien krijgen..............helaas!
Wel nog een paar onrustige damherten.................

........die nog wel een vrouwtje wilde verwennen.
Nieuw Kanaal.