woensdag 24 september 2008

AWD Waar je moet wezen

Vandaag nog even met Nico en Pietertje naar het AWD geweest.
Ik had vandaag de tuin gedaan en had van de hele buurt de gft bak gebruikt.
In totaal had ik vijf bakken vol afval.
Toen Nico belde was ik eigenlijk moe maar ik ben toch maar naar het Panneland gereden om nog wat van de bronst mee te maken.

Pietertje gaat graag met zijn vader mee naar het awd , al was het alleen maar voor de paddenstoelen.
In de parasolzwam leven de kaboutertjes en ze waren thuis.


Een slak was druk bezig om het huis van de kaboutertjes te slopen.


Bruggetje over het Zwateveld kanaal.
We moesten van Pieter terug komen want hij vond deze rode paddenstoelen
Dit mannetje lag lekker uit te rusten van de gevechten die hij had gehad.
Pietertje nadert een hinde , de hinde was niet bang en bleef nog een tijdje staan.
Dat levert dan een leuk plaatje op.
Omdat mijn cameraatje al snel flitst levert dat witte ogen op.
Er werd hier en daar wel geburld maar lang niet zo hard en intens als maandag.
Gewoon even ruig duin.
Er waren meer fotografen in dit gebied aanwezig.
Maar ik heb foto's gezien van de veluwe en daar was het echt een gekkehuis.
Gelukkig is het in het awd nog klekker rustig.

We trokken over het Middenveld richting watergebied.
De snoek.
Het werd al snel donker dus liepen we richting uitgang.
Onderweg kwamen we nog verschillende groepen hinde's tegen.
Maar het was toen al te donker om te fotograferen.
We kwamen echt in het donker bij uitgang Panneland aan.
Achteraf ben ik blij dat ik nog even geweest ben.
Want het was de moeite dubbel dik waard.