dinsdag 23 juni 2015

Het Weer

Zondag was het de langste dag ..De zon staat dan recht op de aarde en op de noordpoolcirkel wordt het niet donker .. Nou ..hier in Nederland leek het niet licht te worden ..het was een morgen van regen ..regen en nog eens regen .
Pech voor ons (Herman en ik) ..maar goed voor de natuur ..De natuur schreeuwde om water . ..jonge plantjes vertoonde al uitdrogingsverschijnselen ....maar gelukkig hebben we de laatste dagen weer wat regen gehad ..en de natuur kan weer even opgelucht adem halen.



Het is zomer ...en als ik de weerberichten mag geloven ..ziet het er over een paar dagen eindelijk goed uit..
Ree kalfje ..
Het kalfje loopt naar zijn moeder..
Geur is belangrijk ..
dus even ruiken ..is het mijn kalfje? .
Ja hoor ..even likken.
Samen met zijn moeder loopt hij langzaam de dekking weer in ..
-
Bij polder Poelgeest zien we de lepelaars ..
er loopt slechts één jong bij ..zijn snavel is nog licht van kleur ..
Terwijl de oudjes wat ingedoken bij elkaar zitten ..te balen van de regen;)
Loopt de jonge lepelaar een beetje druk te doen ..

Wat de vangst is ..is moeilijk te zien ..ik ga er van uit dat het een stekelbaarsje is.
Kuifeend met jong..
-
Ja ..Polder Poelgeest en Lentevreugd ..en eigenlijk ook nog awd ..
We zagen dat de buien bij Zandvoort binnen zouden komen ..dus na een kwartiertje awd ..
bedloten wew om naar Lentevreugd te gaan en darna Polder Poelgeest ..mocht het te gek worden qua regen ...dan waren we zo in de auto..
Een schotse Hooglander is mooi ... en robuust..
Dus ik vond deze afstand ..mooi genoeg :)
De poel in Lentevreugd was opgedroogd ..hopelijk staat er straks weer een laagje water in ...
De regen dwong ons uit Lentevreugd vandaan ..
alvorens de Leeuwerik ..
en de Kneu op de foto te zetten .
Hazen in Polder Poelgeest...
Een Bergeend denkt ...ik ben toch al nat ..laat ik me eens wassen..
en daarna ..
even uitslaan..
Het was een regenachtige morgen ..pech voor ons ...maar een geluk voor de natuur ..
Ook in Polder Poelgeest was duidelijk te zien dat de waterstand te lijden had van de droogte de afgelopen tijd.
Hopelijk de volgende keer weer wat mooier weer ...we houden de weerman in de gaten :)