donderdag 20 november 2014

Herstel

Eindelijk weer eens een update...
Na het weekend krijg ik een shunt...dus ik spreek vroeg in de morgen met Cees van Ginkel af om nog voor de operatie (4 oktober) naar de OVP te gaan om nog wat van de edelhertenbronst in de Oostvaardersplassen mee te maken.
Op grote afstand zien we de herten burlen. Het is te bewolkt om op deze grote afstand mooie foto's te nemen.
Niet veel later gaan we naar de Oostvaardersdijk voor de Baardmannetjes...
We zien er genoeg ..maar om deze adhd vogels dan ook nog te kunnen fotograferen is een tweede.
Na het weekend beland ik in het ziekenhuis ...De shunt is geplaatst en is pas bruikbaar na een week of acht ..helaas ga ik opeens heel hard achteruit ..en er wordt een Permacat geplaatst...en ga ik gelijk aan de dialyse. 
Mijn conditie loopt snel achteruit ...maar ik krijg nog de kans om één maal onder begeleiding naar de bronstplek te gaan in de AWD ...En daar kom ik toevallig mijn loopmaatje Herman Versteeg tegen.
En we hebben geluk .. want op dat zelfde moment gaan twee herten een gevecht aan..
En zo pak ik nog wat mee van de bronst 2014
Nog geen tien minuten later voel ik dat ik aan mijn tax zit..
We nemen afscheid van Hernan en lopen richting uitgang..
Een vosje laat zich even zien ..
De volgende dag word ik gelijk met koorts opgenomen
De twee Cystenieren (6 kilo) worden samen met mijn transplantatie nier verwijderd
Ook de navelbreuk (ontstaan door de grote nieren) word verholpen.
Mijn maag en darmen krijgen eindelijk weer ruimte ...maar om het eten binnen te houden viel niet mee..en ik kom aan de sonde voeding ...ik val in totaal 16 kilo af.
Gelukkig ben ik wat herstellende en ga ik voor het eerst (18 nov.) onder begeleiding de awd bij ingang Oase naar binnen om even naar de Beukenlaan te lopen.
Bij de ingang Oase ...De Pruikzwam
Beukenlaan.
Het was natuurlijk heerlijk om er weer eens een uurtje uit te wezen De volgende dag kon ik amper lopen van de spierpijn ..maar het begin van het herstel is er :) Binnenkort hoop ik transplantabel te zijn. en zo via een cross-over een nier te krijgen via Anja.
Normaal gesproken ..schrijf ik deze privedingen niet graag op mijn site..
maar ja ..ik wilde toch even uitleggen waarom het zolang duurde ..voordat er een update op de site stond.
Het gaat dus gelukkig de goeie kant uit :)