dinsdag 28 december 2010

Vossenburcht Volgen Via Web-Cam

- LELYSTAD - Staatsbosbeheer bouwt in de Oostvaardersplassen een vossenburcht, die is voorzien van camera's. Op deze manier kunnen geïnteresseerden komend jaar het wel en wee van de vossen volgen via de website van Staatsbosbeheer.

(Foto's uit Archief - Henk Bos)
Staatsbosbeheer legt de laatste hand aan de bouw van een vossenburcht in de Oostvaardersplassen. Bijzonder aan de burcht is de aanwezigheid van camera's.
- Mail van Jelle: Hallo Henk
-
We hebben een tijdje geleden contact gehad via de mail dat ging toen over wat voor vis de vos gevangen had. Ik dacht toen dat hij een snoekbaars gevangen had.
Ik volg je blog met veel plezier en ik ga zelf af en toe naar het AWD, maar ik ben meer te vinden in de duinen van Egmond. Ik kwam dit artikel tegen en dat leek mij wel wat voor jou blog.
Met vriendelijke groet.
Jelle Idema
-
Ook Miranda ( http://www.mirandabos.com/ ) attendeerde me via een berichtje...
Hoi Henk, Ik las net dit bericht op nu.nl ... lijkt me leuk en boeiend om te volgen!
Groetjes,Miranda
(Foto's uit archief - Henk Bos)
In het hol komen verder meerdere kamers en gangen. De beheerder van het natuurgebied tussen Almere en Lelystad legt het onderkomen ook aan voor wetenschappelijk onderzoek naar de vossen.
De beelden van de camera's zullen binnenkort te zien zijn op de website van Staatsbosbeheer.
-
(Foto's Uit Archief-Henk Bos)
Steeds meer natuurorganisaties bieden de mogelijkheid om dieren in het wild via de webcam thuis te volgen.
Vogelbescherming Nederland registreert op beleefdewinter.nl vanaf 2 januari een aantal maanden het leven van tuinvogels in de koude maanden. In het voorjaar ondernam de organisatie eenzelfde initiatief dat miljoenen kijkers trok.
http://www.vogelbescherming.nl/vogels_kijken/webcams/tuinvogelsXlive
Bedankt Jelle en Miranda
-
Wandeling 23 Jan...en wie gaan er mee : http://awd-bossie.blogspot.com/search/label/winterwandeling
-
Dit is er ook één om bij je favorieten te zetten..
http://www.beleefdelente.nl/
-